Advertenties


Kabeltje losgeschoten van kachelhuis

Gestart door rjms, 7 september 2015, 23:12:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rjms

Goedendag,

Ik heb al gezocht op dit probleem maar kan het nergens vinden, overal zie je de kachel resistor als probleem naar boven komen, de mijne werkt echter perfect, ook de airco.

Het probleem wat ik heb is dat de schakelaar in het midden, lucht naar voeten, midden, midden en vooruit of vooruit alleen niets doet, men zegt dat ik een kabeltje moet laten vervangen maar dat kost zeer veel omdat het hele dashboard eruit moet. Nu is mijn vraag of iemand weet, liefst met plaatjes of video, hoe ik dit zelf het beste kan doen.

Mijn zoektocht op youtube levert ook niets op dan behalve de kachel weerstand vervangen :(
Ik zie de boosdoener loshangen, deze moet bevestigd worden aan de zwarte tandwielen/klep van het kachelhuis, probleem is alleen dat ik er met geen mogelijkheid bijkan, misschien weet iemand hier hoe ik precies te werk moet gaan.

Wie o wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Rene

P.S. Het is een Megane Scenic uit 1998

rjms

#1
Bedankt voor de reacties allemaal, zit nog steeds met dit probleem en het wordt nu winter :(

Heb inmiddels een handboek aangeschaft, deze zegt dat ik er zo bij kan via de console in het midden, zie zelfs het plaatje ervan in het boek, probleem is echter dat het plaatje niet klopt en je kan er ook niet bij vanaf de console :( beetje absurd als ik hem nu moet verkopen omdat niemand er iets van weet.

mark

Het dashboard er uithalen stel niet zo heel veel voor.
Het zijn alleen aardig wat torx schroefjes die je los moet halen.

Ik heb het zel nog niet gedaan bij een scenic 1. Maar ik heb al wel een paar keer een kachelhuis van een kango 2 moeten vervangen. Het kachelhuis lag toen met 3 kwartier op de grond.  Bij een scenic zal het het wel niet veel anders zijn.  ;)

rjms

#3
Volgens het handboek zijn dit 7 volle pagina's, het kan niet de bedoeling zijn dat het vastmaken van een ###lig kabeltje je hele dashboard eruit moet.

Een live plaatje van het huis waar die kabels zitten zou ook al veel helpen, weet nu niet eens waar ik moet zoeken dan behalve dat ik de hete/koude lucht kabel mechanisme zo zie zitten als ik het klepje losmaak aan de rechterkant.

mark

Met een paar lenige vingers zul je een heel eind moeten komen.  ;) anders zul je toch de hele zooi er uit moeten halen.

rjms

Citaat van: mark op 20 november 2015, 20:43:06
Met een paar lenige vingers zul je een heel eind moeten komen.  ;) anders zul je toch de hele zooi er uit moeten halen.

:( bedankt voor zover, ik ga het nogmaals proberen, mss als ik de pijp aan de bovenkant eraf haal ik er mss bij kan, anders houdt het gewoon op en verkoop ik de auto weer.

Bobo1.6

Met alle respect, omdat een kabeltje los zit en je geen zin hebt om het dash eruit te halen ga je de auto weer verkopen? Soms moet je ergens een beetje moeite voor doen, als je dan klaar bent kan je trots zijn op je zelf dat je een probleem verholpen hebt. In elk geval succes ermee !-!

jarno27

Tsja ze worden ook niet meer gemaakt zoals vroeger bobo  :coffee:

Yorick

Topicstarter, heb je geen handige maat of kennis die je erbij kan helpen? Volgens mij moet het wel te verhelpen zijn hoor.
Je auto maar weer verkopen is niet de optie heb ik het gevoel. Dan doe je jezelf tekort.

rjms

Ik ga dit weekend een poging wagen, heb de haynes zorgvuldig meerdere malen gelezen over het dashboard verwijderen, ik houd jullie op de hoogte en plaats plaatjes als het lukt.

Wens me succes!

(twee linkerhanden)

Yorick

Probeer iemand te vragen die wel handig is! Succes.

rjms

#11
De enige mensen die ik ken die handig zijn werken in de garage en vragen dus de nodige centen ervoor die ik juist wil vermijden.

edit: het is nu lekker weer dus ga er strax aan beginnen.

rjms

Weet iemand waar ik de twee klipjes kan halen voor mijn radio eruit te halen? het gaat om een kenwood, heb met twee messen geprobeerd maar lukt niet :(

mark

Elke onderdelen zaak heeft wel een paar van die dingen te koop.  ;)

jarno27


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev