Advertenties


motor loopt niet goed stationair en schud heel erg en weinig power. 1.6 16V

Gestart door dannyfm, 27 augustus 2015, 08:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dannyfm

Beste leden,

Ik werd gister door de eigenaar van de Blauwe megane die ik in beheer hebt gebeld dat onder het rijden iets kapot gegaan is bij de motor. ze dachten zelf een Bugie. Ik er heen gegaan en even 1 voor 1 de Bobine los gehaald en echter reageren ze wel alles 4 er op. toen maar me Clip er opgezet en en bij de inspuiting is de DF065 Hapering verbranding Rood en de DF059 Gemiste verbrandingen cilinder 1 rood.



Hebben jullie nog enige idee wat het kan zijn? let me know!

EDIT:

hier nog een Video van de moment opname.


het is echt wel even anders al ik mijn Megane even op 3 poten laat lopen door 1 van de Bobine's los te koppelen. Hij draait op 4 poten maar niet goed.

Paul!

De auto loopt op 3 cilinders ipv 4? En gaat daardoor stotteren.. denk ik  :x
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

dannyfm

Nee dat is het rare huist. Ik trok ze allemaal los 1 voor 1 en ze reageerde allemaal. Alsndienopn3 poten liep dan zou die bij het los trekken van 1 vam de 4 niet moeten verschillen. Ik ben nu bij de Injecturen aannhet kijken die onder het plastice kap zitten. Ik krijg die staaf er alleen niet uit

mark29

Ik zeg 1 bobine toch kapot, met omhoog halen zie je vaak wel verschil.
Maar niet altijd! Ooit zie je niet goed verschil, of is de spoel in de bobine slecht maar niet helemaal kapot en vonkt ie dus nog maar een stuk minder.
Maar kan inderdaad ook zijn dat er een injector kapot is.
Wat doe je, je hebt een clip dus, wis alle foutcodes, wissel de stekkers van de bobine eens om of de bobine zelf, op een andere lokatie.
Dan starten en kijken welke storing er komt.
En met injector kan je de stekker omwisselen van 1 naar 4 bijvoorbeeld.
Een injector tikt, pak een grote schroevendraaier, leg die met het metalen deel op de injector met lopende motor en met het kunstof deel aan je oor, dan hoor je er misschien 3 tikken en 1 niet. In een injector zit een naald die op en neer klapt namelijk.

Maar goed de injectoren gaan niet vaak kapot.
Overige dingen die 1 op de 1000 gevallen zijn, verbrande klep, klepveer gebroken, veel meer keus is er niet. Of aansturing in bedrading niet goed.
Ik zeg koop alsnog een nieuwe bobine en monteer die.

dannyfm

Thanks Mark!. Ik heb er zo net in gereden voor het eerst en denk dat je gelijk heb. Tijdens het rijden schokt hij nog al en de motormanagament lampje knipperen. Rij ik 50 in de 3e versnelling dan stopt hij met bibberen en loopt de motor ook goed. Zodra ik vermogen begin te maken door gas te geven in een hogere versnelling bibbert hij weer en gaat die motorlamp weer knipperen. Echter loopt hij wel op 4 poten. Kan ook 3 en half zijn indd. Ik heb de Bobines al van plek verwisseld 1 naar 2 en 3 naar 4 maar maakte niks uit en tevens bleef de verbrandings cilinder 1 maar de fout geven. Ik ga morgen even alles wissen en van voor af aan beginnen. 1 probleem. Er zit een zwarte plastic geval op de blok die ik moest verwijderen om bij de injectoren te komen. Kan de motor zo niet starten zonder die zwarte geval.

mark29

Een aluminium steun zit er idd die kan je zo weghalen, maar zwarte kap? Wat bedoel je?
Bobines zitten bovenop, op de bougies uiteraard.
Dat grote zwarte is inlaatspruitstuk.
Lager op het blok gezien zit onder een alumium steun met 2 dop 13 moeren vast, die haal je weg, hij steekt naar vooren een galerij met injectoren.
Links ervan zie je ook de brandstofleiding erop geklikt.

mark29

Ik weet niet hoe jouw autotechnisch kennis is, maar aan jouw bewoordingen te zien schort hier wel iets aan.
Anders vraag er wat hulp bij.

dannyfm

niet zo hoog als de jouwe. heb wel een hoop zelf opgelost maar zodra er motorstoringen van te pas komen word het wel wat lastiger. Mijn 2.0 nog nooit wat mee gehad motorische. wel wat andere problemen maar dat heb ik zelf kunnen verhelpen. al hoe wel ik het Forum er bij had hoor.

hier wat Foto's dat ik die hele inlaatspruitstuk er af heb. wist niet hoe ik er anders bij moest komen zo bovenaf gezien. moet eerst maar zeker of de Injectoren wel echt stuk zijn of niet. morgen die Clip er maar weer aan zetten en na dat ik de storingen gewist hebt is even kijken waar het verder de mist mee in gaat.






A110

Is er niet een bougie kapot? Begin bij de basis. En dat zijn nog oude bobines zou ik ook vervangen gelijk met vier nieuwe bougies. Injectoren komen bijna niet voor.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dannyfm

Was gister zo in eens met onder het rijden gebeurd hadden ze het over. het is mij bekend dat die SAGEM Bobine staven niet goed zijn inderdaad. bestel morgen gelijk nieuwe. ik vervang alles gewoon wat er mee te maken hebt, begin eerst met de Bougie's en Bobine en loopt die nog brak ga ik een stap verder tot dat het verholpen is. ik vervang ook de rubbers/pakkingen van de inlaatspruitstuk IVM valse lucht te voorkomen. tevens moet ook nog die hele Distributieriem gedaan worden met waterpomt Etc. dan alleen om dat ze nokkenas versteller af is. die auto is nog voorlopig onder de pannen. dacht met een beetje hulp hier sneller een oplossing te vinden. hebt dit nog nooit met mijn vorige en huidige megane gehad.

mark29

Ow sorry, de sierkap zat er nog op.
Ik dacht dat deze nog die aluminum steun had, deze had dat niet zie ik nu, dit is een modernere k4m motor. Dus wat ik net zei gaat hier niet op.
Inlaatspruitstuk eraf is inderdaad wel handig zo ja.
Je hebt ook vrij veel olielekkage boven op, mooi moment om dit te verhelpen.
Wij draaien altijd boutje voor boutje eruit, en smeren wat kaf (vloeibare pakking)  om die boutjes, en draaien ze er weer in. Om lekkage te voorkomen.
Niet alle boutjes tegelijk eruit draaien want dan komen de nokkenassen los.

dannyfm

Ik heb net 1 Bobine vervangen. na dat ik alle storingen gewist hebt gaf 2 problemen IPV 1. ik heb alle 4 de Bougies vervangen en Bobine 2 en echter heeft het niets opgeleverd. Hij ziet op de Clip nu wel alle Verbranding Cilinders maar de DH065 Hapering Verbranding blijft rood storing geven en stottert nog steeds.

net een rondje gereden en deze blijft foutmeldingen geven

1.DEF  :  Hapering verbranding beschadiging
2.DEF  :  Hapering verbranding vervuiling

A110

Ik blijf bij een bobine.

Let wel op dat bobine van cilinder 1 en 4 in serie met elkaar staan net zoals bobine 2 en 3.

Dus probeer de nieuwe bobine ipv op cilinder 1 naar cilinder 4 te zetten. Of gewoon 4 nieuwe bobine's monteren dit kan nooit geen kwaad. Als er namelijk 1 bobine kapot gaat dan gaan die andere ook komen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

dannyfm

ik denk dat je gelijk heb A110.

Ik trok  2  en 3 los en liep precies het zelfde. ik ga 3 nieuwe er bij halen nu. losten wel 74€ per stuk maar is effe niet anders.

EDIT: 2/3 met 1/4 verwisseld en hij draait nu op 2/3.

OPGELOST:

alle Bobines vervangen en Bougies en alle storingen gewisten gelijk alle O Ringen vernieuwd op de Inlaatspruitstuk. mag van mij een slot op die Topic. bedankt voor jullie hulp!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev