Advertenties

Lamp, nachtrij verlichting megane cc

Gestart door Joost, 22 augustus 2015, 17:53:06

Vorige topic - Volgende topic

Joost

Iemand enig idee,  Sinds kort heb ik een Megane cc.
Nu viel mijn vandaag op dat er op een lamp in mijn  beide koplampen een soort papieren houder zit.
Dit zowel in de rechter als in de linker koplamp dus. Heb even gekeken maar het zit niet op de lamp zelf
blijkt maar met een beugel in de bestaande unit te zitten en lijkt me origineel tot zover.
Weet iemand of dit standaard is en waarom.
In eerste instantie zou ik zeggen dat iemand het papieren kapje is vergeten te verwijderen.
Hoor graag jullie reacties.

Bobo1.6

Die zijn horen erop naar mijn weten. Zijn meerdere auto's ook van andere merken die dat ook hebben. De crafters van mijn werk hebben zelfs het VW logo erin.

Joost

Het lijkt inderdaad origineel te zijn vraag me alleen af wat het nut ervan is.
Ben dus erg benieuwd of iemand me een stuk wijzer kan maken.

In elk geval alvast bedankt voor je reactie !-!

Benjamin Renon

Het nut er van is dat je tegenliggers niet verblind worden door het licht dat recht voor uit straalt. Dan doet alleen het reflector het werk voor de benodigde lichtbundel. Tegenwoordig heb je ook lampen met op de op de bolle kant een zwart kopje. In principe doet dit hetzelfde als het kapje.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Joost

Benjamin bedankt voor je duidelijke uitleg,
Ik had het uiteraard zelf al kunnen bedenken.
Maar goed weer wat geleerd.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MeganeScenic1.9dCi

Is ook geen papier volgens mij.. maar gewoon blikken kapje.. bij de VW staat er inderdaad een logo op / ingestanst.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

A110

Een H4 lamp heeft al een kleine reflector in de lamp zelf zitten waardoor het lichtbeeld bepaald word, zie tekening hieronder

Een H7 lamp heeft dat niet. Daar word het licht naar voren tegen dat "kapje" weerkaatst en zo via de reflector achter de lamp naar de weg weerkaatst.
Dit is zo ontworpen om verblinding tegen te gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

En die zwarte coating houd het ook wat tegen, maar die zwarte coating brokkelt vaak af. Waardoor je nog meer strooilicht krijgt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev