Advertenties

Brandvlekje op lak kofferbak

Gestart door Ambassador, 20 augustus 2015, 20:11:41

Vorige topic - Volgende topic

Ambassador

Hoe leuk is het om een brandend sigarettenpeukje op een auto te gooien?
IK kan er in ieder geval niet om lachen!
Hoe krijg ik de bruine vlek weg, zonder dat ik de gehele kofferbak moet aanpakken?

Willem

Met een hele fijne korrel wetsanden en dan polijsten?

RenéCC

Probeer het eerst eens met commandant, voordat je met schuren begint

jutoma

Ik heb een poosje geleden twee componenten cleaner bij de Lidl gehaald, ik heb hier zelfs de brandvlekken van vogelpoep mee van mijn kofferbak gekregen. 

zapp

Precies, dat goedkope spul van de Lidl werkt goed. Heb je wel eens Dasty gebruikt om je auto te wassen (http://www.wibra.nl/vl/nieuws.php?ho=68)?? Kan ik je aanraden, werkt perfect
Kan je kopen bij de Wibra en kost haast niks! 

RenéCC

Hé Zapp, hoe gebruik jij die dasty bij het autowassen.
De auto volspuiten of verdun je het met je waswater.

zapp

Emmertje lauw water, scheutje Dasty erin en dan maar soppen.
Goed afspuiten met de tuinslang en je auto glimt weer als koeienpoep in de maneschijn :-)

jutoma

ik denk dat dasty te aggresief is om de hele auto te wassen, ik beperk me tot de velgen.

korte

Dasty lekker voor de oven gebruiken maar niet om je auto mee te wassen  :neen: het is een verwijderaar simpel gezegd, het lost vastzittende meuk, vet, aanslag weet ik wat allemaal op in de keuken.....
Ga je daar je auto mee wassen haal je alle bescherming van je lak af, en ik denk dat het ook wel zal werken met de blanke lak. Beste is om je auto 1-2 X per jaar een grote was- polijst- en detail beurt geven... Wassen, kleien met iets van detailspray, wassen, polijsten (wassen) en waxen. Met wassen maak je hem schoon, met kleien haal je al het kleine vuil wat er nog aanzit eruit, met polijsten haal je de lak iets meer op en werk je kleine krasjes weg en met waxen voed je de lak en sluit je hem af. De 3-4 maanden daarna herhalen en tussendoor gewoon met een autoshampoo afsoppen.

Ik heb heel veel gehad aan carclean.nl zowel de shop heeft veel keuze, het forum is super handig en als je een mailtje stuurt dan kunnen ze je een aantal producten aanraden die op elkaar afgestemd zijn zonder dat ze je een poot uitdraaien  !-!
Ik gebruik zelf monello klei en detailspray, poorboys polijst middel, dodo juice wax en voor de auto eens tussendoor te wassen heb ik meguiars gold shampoo/wax.

Gebruik ook altijd 2 emmers, 1 met schoon water en 1 om je vieze handschoen in leeg te knijpen zodat je waswater schoon blijft. Gebruik een handschoen met microvezel en droog alles in verschillende stappen ook droog met verschillende doeken, vies is vies en dat wil je niet opnieuw op je auto krijgen. Gebruik pads om te polijsten en waxen en zet geen kracht maar laat het spul en de beweging zijn werk doen.

Kost wel wat tijd en energie maar dan heb je wel wat!

Was aub je auto NIET met dasty  :neen:

RenéCC

Nou dit was geen "korte" maar wel duidelijke uitleg, bedankt

Benjamin Renon

Ik zou een Citrus Pre-wash gebruiken. Die weekt ook wel wat vuil los en is voor de auto gemaakt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

zapp

Boze tongen beweren dat je ook goed kan vissen met Dasty.
Een scheutje in het water en je kan na een kwartiertje de vissen met een schepnetje uit het water halen.

Ambassador

Helaas is de schade groter dan het in eerste instantie leek.
Nadat ik met isopropyl alcohol de bruine plek probeerde te verwijderen. bleek hier onder een gaatje in/door de lak te zijn gebrand. Te vergelijken met het resultaat, zoals je na een fikse steenslag ziet. Die peuk heeft zijn werk goed gedaan dus.
Ik beraad me nu om een goede oplossing. Dit gaatje te vullen en in de kleur te brengen. Helemaal niet blij dus. >:D

Tedo

Zou je iets kunnen doen met spotrepair? Met steenslag is wat dat betreft ook veel mogelijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev