Advertenties


achterramen elektrisch werken niet

Gestart door Mikey, 19 augustus 2015, 18:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mikey

Hoi,
als je achterramen elektrisch niet werken, waar dan zoeken?
zekering?
welke?
waar?

groet Mike

Umpire (Robin)

ligt er maar net aan of je een drie of vijfdeurs hebt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

mark

ik heb in mijn hatch maar 1 zekering voor de raam bediening.  :?

Mikey

Hoi,
ik heb een coupe, heet dat 2 deurs, of 3 deurs  :0

Heb de stekkers op de knoppen al gechekt, zien er goed uit

welke zekering is voor de achterramen, of zitten deze in een groep (maar dan zou meer het niet doen)

hoor graag van jullie groet Mike

mark

Dit is een bekend megane kwaaltje. Haal dat motortje van de raam bediening uit elkaar. En ff schoon maken. Wel motortje er weer op de juiste manier er weer instoppen.  ;) als je geluk hebt werkt het dan weer

Mikey

oh, maar bij mij werkt het aan 2 kanten achter niet, is dit echt geen zekering dan?
groet Mike

MeganeScenic1.9dCi

Bij de coupe willen de ramen ook nog wel eens aan de rubbers plakken.
Dan gaat ie gewoon niet open , en het kan ook wel eens aan de knop liggen.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Mikey

Hoi,
nog niet verder gekomen, het lichtje achter in de hemel wil ook niet branden
vermoed toch een zekering?
maar welke?????

groet Mike

Willem

Het lijkt mij dat de achterramen en het lichtje toch afzonderlijk gezekerd zijn. Dat het lichtje achterin het niet doet kan ook een kapot lampje of corrosie in de houder zijn.

Als jij vermoedt dat het een zekering is kan je ze beter gewoon bijlangs gaan en kijken of er een kapotte tussen zit.

RobScénic

Heb je de vergrendeling wel eraf? Dit is een knopje met een kruisje erop
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mikey

Hoi,

er bleek toch een zekering te zijn gesprongen. Onder het stuur links in de zekeringkast heb je 4 zekeringen voor 4 elektrische ramen, 1 daarvan was gesprongen. De meest linker bovenin de zekeringkast. Nieuwe zekering erin en 1 achterraam werkt weer, nu de andere kant nog. de overige zkeringen zagen er goed uit.

Waarschinlijk de stekker voor het andere achterraam niet helemaal lekker, een andere op de sloop gehaald en even kijken of er stroom op de kabel staat voor het andere achterraam

wordt vervolgd
groet Mike

Mikey

Hoi,
aan 1 kant achter werkt het nu, was toch een gesprongen zekering, de andere kant werkt nog niet helaas. Wel door de zekeringenkast gelopen en bij alle 4 de ramen gechecht deze zijn goed. Ik moet binnenkort maar eens de spanning op de stekker van het niet werkende raam meten, misschien is er een kabelbreuk

lampje achter in de hemel werkt ook weer ;-)
groet Mike

JasperW

Hi, wellicht een beetje laat, maar wie weet help ik er een ander nog mee.

Bij mij deden beide raampjes het niet. Na doormeten bleken de bedienings  schakelaars geen contact meer te maken. Deze helemaal uit elkaar gehaald, kwam veel zand en vuil uit. Nu ze schoon zijn doen ze het weer perfect. 

Omdat deze schakelaars zo laag achterin zitten (bij mijn cabrio tenminste) lijkt me dat dit bij meer mensen zou kunnen voorkomen.


Bernice

Hoi, bij mijn cabrio werkt alleen de rechter achterraam niet, alhoewel wel omhoog maar niet omlaag.
Zou de motor van raam mechanisme stuk zijn ? En wie weet op welke manier ik aan die motor kan werken / vervangen.
Heeft iemand iets als voorbeeld van hoe de demontage wordt gedaan.

Alvast bedankt.
Groetjes, Bernice. 💐

Willem62

Zoals eerder gezegd ff de schakelaars uit elkaar en goed schoonmaken.
Heb ik ook gedaan en toen werkte ze weer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev