Advertenties

Diverse problemen Megane 2.0 16v aut 2003 na aankoop..

Gestart door Mvp, 12 augustus 2015, 22:58:52

Vorige topic - Volgende topic

Mvp

Na aankoop van onze mooie Renault Megane 2.0 16v aut uit 2003 en met maar 68.000km op de teller NAP liepen we tegen de volgende problemen. Particulier..

1. Het Panorama dak gaat niet open. (Resetten veranderd dit niet)
2. Raam rechtsvoor werkt niet meer.
3. Airco word een paar tellen na inschakelen een beetje kouder om vervolgens de buitentemp aan te nemen. (We hebben hem al laten vullen, hij bleek niet te lekken).
4. Carminat pijltjes navi pakt de cd niet op. (Via marktplaats sh1 Europa bestelt echter start deze ook niet op)

Verder een heerlijke auto overigens! En voor een prikkie gekocht, dus moet een min of meer gegeven paard niet in de bek kijken! :) Wel mooi als ik er ook een oplossing voor kan vinden.

Bij voorbaat dank!
Renault Megane 2.0 16v aut 2003

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Tedo

Hoor je bij je raam rechtsvoor de raammotor nog wel, als je de schakelaar gebruikt? Zo niet, dan is het vrijwel zeker een defecte (door vochtinwerking) comfortmodule op de raammotor.
Hier zijn vervangende modules voor te koop op eBay; zoek maar op "temic Renault". Een andere raammotor scoren kan ook, of die van rechtsachter (indien vijfdeurs) naar voor zetten. De Renault garage vervangt alleen je complete mechanisme, incl. motor.

Heb je voor het dak gekeken naar de zekering ervan?

Zet de airco (ik neem aan dat je climatronic hebt) op een veel lagere temperatuur dan het buiten is, dus niet 19 als het buiten 22 is, maar echt 15 of 16 graden. Wordt hij dan wel kouder?

Mvp

De motor van het raam rechtsvoor hoor ik idd niet, ik ga is zoeken op internet! Cheers!!

De zekering is nog in tact!

De airco is ook bij hele lage temperaturen niet koud. Wanneer je hem in en uitschakeld hoor je een duidelijk inschakeling van de airco onder de motorkap. Je voelt vervolgens een kleine dertig seconden de temperatuur uit de rooster zakken waarna deze weer de buitentemperatuur aan neemt.

Bedankt voor de tips!

dannyfm

vaak gaan die comfort modules op de raam motor stuk.. ik heb ook een 2.0 gekocht laats en ook rechtsvoor en de Blauwe 1.6 van mijn collega die ik in beheer en onderhoud hebt ook rechtsvoor stuk. rechtsvoor gaan altijd als eerste lijkt wel. ik ga wel een bulk van die modules bestellen eerdaags. op ebay stonden ze nog.

Edit 07-08-2015:

Oja over die raammotor die kan je testen door de Comfort module van de motor te verwijderen. Dan zie je 2 pinnetjes zitten. Daar stop je dan 12 Volt DC op. Door de Plus en Min om te draaien gaat die de andere kant uit draaien. Stop er wel even een stroombegrenzing er tussen van Max. 3 Ampère IVM stop beveiliging. Hij draait anders je mechaniek kappot.

Ik zoek dadelijk de Foto even op van de module en de Video toen ik er direct 12 volt op deed.

Mvp

Top, bedankt! Ik heb er al een besteld op eBay! Ik ben benieuwd!

Ja dan zal het raam de lucht in geschoten worden of niet?!  8)7

vincent

ik heb bij mijne gehad dat ik aan de stekker van het raaam motortje ging wiebelen dat hij het weer deed .
schijnt ook wel eens voor te komen je kunt erbij door je speaker eruit te schroeven en dan met je hand in het gat te gaan .
probeer dit eens kost je enkel een beetje tyd en niet geschoten altyd mis .
succes er mee

dannyfm

Citaat van: Mvp op 15 augustus 2015, 17:37:09
Top, bedankt! Ik heb er al een besteld op eBay! Ik ben benieuwd!

Ja dan zal het raam de lucht in geschoten worden of niet?!  8)7

hahahahaha!! Thanks!! hij zou eerder die schoep waar die remkabel omheen gewikkeld zit stuk draaien dan dat die de lucht in schiet !.

heb ik ze sinds gister binnen en heb hem er direct in gezet en hij deed het meteen. moest wel die module even inleren omdat die raam anders in stapjes op en neer gaat. dat inleren doe je als je het raam dicht hebt de schakelaar even 2-3 tellen even omhoog te houden. dan moet die weer volledig op en neer gaan.

Ik zal er dadelijk even wat Foto's en video's op de Server zetten zodat ik ze hier op kan posten.

Ik ga zodra ik wat geld binnen heb een zooi van die Modules bestellen zodat ik ze binnen het Forum ken verkopen. ik heb dadelijk tevens een heel niet complete rechter raam mechaniek met motor alles er op en er aan over!.

dannyfm

Citaat van: vincent op 17 augustus 2015, 11:40:56
ik heb bij mijne gehad dat ik aan de stekker van het raaam motortje ging wiebelen dat hij het weer deed .
schijnt ook wel eens voor te komen je kunt erbij door je speaker eruit te schroeven en dan met je hand in het gat te gaan .
probeer dit eens kost je enkel een beetje tyd en niet geschoten altyd mis .
succes er mee

bij mij was die echt stuk. ik meten ook geen 12 volt DC op de uitgang van de Module die contact maakt met de motor. dan had jij mazzel gehad door een rot contactje. ik ga ze van de Type Clio 3 Ph2 bestellen. zijn exact het zelfde maar dan alleen beter van kwaliteit. De mijne had ik vorige week vervangen en gister een Blauwe 3 deurs van een collega van mij. ik haalde die deur paneel er af en daar zat helemaal geen module op!. ik even rechtstreeks 12 volt op de motor gezet en ging gewoon om laag. module er op en ingeleerd was meteen klaar. binnen 15 minuten alles afgerond.

duckie1098

buitentemperatuur sensor werkt ook?Ivm met je airco...

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev