Advertenties


Klets maar raak DEEL 218

Gestart door Benjamin Renon, 12 augustus 2015, 18:47:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Ach ja, ieder zijn meug. Die met zwarte band zijn de (aangepaste) originele. Ik heb er nog chromen Lexus achterlichten in gehad, en toen die met meegespoten kappen. Die zag je niet vaak, en ik vond ze wel wat hebben. Voor de Clio II waren/zijn enorm veel verschillende achterlichten te koop. Dus keuze zat.

MarcN

Om meteen maar even met de deur in huis te vallen: Sinds vandaag ben ik geen Mégane rijder meer. Ik heb een Volvo V50 2.0D diesel gekocht en heb hierbij de Mégane ingeruild.

Een diesel is vanwege mijn werk (20000 á 25000 kilometer per jaar) sowieso een betere keus en de Mégane had de laatste tijd naar mijn mening iets teveel onkosten.

De APK moest binnen 3 weken gebeuren en na het vervangen van de binnenste stuurkogels zou hij hier ook wel doorheen gekomen zijn denk ik. Maar nu begon de koppeling ook ineens hard achteruit te gaan. Tijd om een keuze te maken: Koop ik iets anders of blijf ik investeren in mijn Renault?

Begin deze week zag ik ineens een mooie V50 voorbij komen op internet. Ik had er aan de hand van de advertentie een goed gevoel bij en zodoende ben ik bij het bedrijf gaan kijken. De eerste indruk was goed en qua prijs en inruil vond ik het ook een nette deal. De koop dus rond gemaakt en een paar dagen later (vandaag) de auto opgehaald.

Het was wel even een raar gevoel om mijn Mégane na 7 jaar achter te laten. Maar gelukkig is er iets anders moois voor in de plaats gekomen.
Voorlopig zal ik hier nog meelezen op het forum maar daarnaast ga ik natuurlijk ook met de Volvo aan de slag. Ik heb veel geleerd op dit forum dus iedereen die ooit een bijdrage geleverd heeft bedankt !-!

Dit is hem geworden:

Willem

Jammer, veel fijne kilometers met de volvo toegewenst.  Y

Yorick

Mooie aankoop. Reden is ook vrij begrijpelijk.

Misschien een Cabrio'tje voor erbij kopen?  ;)

Veel geluk ermee!

Tedo

Da's echt heel wat anders. Veel succes ermee!

mark29

Fijne auto, stuk stiller binnen en wat steviger materiaal vergeleken met een megane.
Maar ook andere prijsklasse natuurlijk.
Een auto op lpg was niet interessant?

mark

Haha ik rij gewoon 35.000 km per jaar met mijn hatch.  :D maar Volvo's rijden ook fijn. Ik heb er zelf een paar in onderhoud met meer als 4 ton op de klok.  ;)

jarno27

Net maar ffn olie ververs en oliefilter motor loopt gelijk stuk zuiverder
Speciale olie met anti sludge erin

MarcN

Bedankt voor de positieve reacties ondanks dat het een ander merk geworden is :)

Het is inderdaad even heel iets anders dan een Mégane. Natuurlijk is een 1.4 benzine ook niet te vergelijken met een 2.0 diesel.
Vooral op de snelweg is het nu heerlijk stil met 6 versnellingen en het voelt allemaal net wat degelijker aan. Ik had bijvoorbeeld ook voor een Mégane III diesel kunnen kiezen, dan had ik het verschil ook zeker wel gemerkt.

LPG heb ik eigenlijk niet echt overwogen omdat dit voor mijn gevoel op veel plekken niet te verkrijgen is. Ik kom regelmatig in Duitsland en ik wil gewoon kunnen tanken wanneer het nodig is ipv telkens vooruit moeten plannen (misschien dat het in de praktijk allemaal wel meevalt :grin:)

Ik ga voor de wegenbelasting en verzekering in totaal nu bijna 100 euro per maand meer betalen, maar ik denk dat ik onder aan de streep wel goedkoper uit ben door zuiniger rijden en een lagere brandstofprijs.

Om maar weer terug te gaan naar het onderwerp Mégane: Ik ben benieuwd wat er met mijn oude auto gaat gebeuren. Wordt hij doorverkocht, gaat hij misschien naar Polen of Afrika? Ik houd de verkoopsites in de gaten dus wie weet zie ik hem nog een keer voorbij komen :q

Benjamin Renon

V50 is een nette wagen en natuurlijk ook wat luxer. Heel veel plezier ermee.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Felix

Mooie auto Marc!
Naast Renault kan ik Volvo ook erg waarderen, goede keuze dus ;)

Paul

Afgelopen nacht een hagelbuitje over beide auto's gehad.
Allebei flink gehavend. Achterruit van de cabrio is stuk en beide auto's lijken wel een poffertjespan.
Gelukkig wel goed verzekerd.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

korte

Oh dat is klote zeg, succes met herstel  !-!

Dennis Postma

@MarcN, gefeliciteerd met de Volvo. Wij rijden inmiddels ook een paar jaartjes een V50 2.0D, nog geen moment spijt van gehad. Het is wel even wat anders rijden dan een Megane (die ik ook nog steeds heb). Heerlijke auto.

@Paul, dat is knap balen. Succes met afwikkeling.

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev