Advertenties


Water bij de voeten aan de passagiers kant

Gestart door johan-brigitte, 4 augustus 2015, 19:37:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan-brigitte

Sinds dat ik van de week de auto gewassen heb is ons opgevallen dat er druppels op vloerkleed ligt bij de passagiers kant.

Nu is vorige week de airco gemaakt, misschien dat het water daar van is
Lees ook iets over de paravaan, waar zit dat en wat is dat?

Wie kan me tips geven, hier onder een plaatje

https://flic.kr/p/wSgXbY

Tedo

Bekend probleem; water in de bak onder de paravan. Deze zit onder je ruitenwissers (die moeten er voor vanaf).





De verstopping zit meestal hier:


En moet je zo modificeren:


Maar doorprikken van bovenaf helpt meestal ook al.

Je hebt wel alle Megane II klachten tegelijk zeg!  8)7

zapp

Jaja, ik zou zeggen: join the club! Dit heb ik vorig jaar ook gehad, en ik ben niet de enige  8)7.

Mark heeft gelijk: meestal zit het probleem in de afvoer van de paravaan. Daar verzamelen zich in de loop van de tijd afgevallen blaadjes en die verstoppen de boel. Ruitenwissers er af halen (soms poelietrekkertje nodig), paravaan openmaken en dan de bladertroep die daar ligt verwijderen en twee afvoerslangen doorprikken.

Maar dan moet je de zaak binnen nog droog zien te krijgen. Ik heb vorig jaar de rechter stoel eruit gehaald (denk om connector van airbag) en toen zoveel mogelijk vloerbedekking eruit gehaald  (Hell of a job). Het was daar onder een soort van zwembad :-) Eerst dweilen  en dan de auto in de zon zetten met alle ramen open (Gelukkig is het zomer). Als alles lekker is opgedroogd dan de zaak weer op z´n plaats zien te krijgen. Ik heb daarna nog maandenlang met vochtvreters (van de Action)  rondgereden, maar dat is weer een ander verhaal, want die mogen niet omvallen.

Ik hoop dat ik je dag niet heb bedorven met dit verhaal (brand is erger).

Suc6.

mark29

Afvoeren paravan en airco reinigen.
Ja op het werk gooien we alles eruit, alles laten drogen in het compressorhok voor een dag of 3 dan is het wel goed droog.
Vloerkleed reinigen met hogedruk.

MeganeScenic1.9dCi

Ik heb het even nagekeken en ik heb hetzelfde probleem.
Ik dacht eerst dat mijn dochter haar beker had laten leeglopen op mijn vloer..
Nu heb ik het zowel van voor als vanachter bij de passagierszijde.
Kan het aan de achterzijde ook nog ergens binnenkomen?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

johan-brigitte

@tedo

De eerste foto had ik al na gekeken. Staat geen water in en als ik daar water door heen gooi komt het onder de auto uit.
Of moet ik nog verder kijken?


Zeker veel pech met de auto. Maar zolang ze maar op te lossen zijn en niet teveel geld gaat kosten. Want daar zal ik het meeste van balen. Maar een goede auto is een stuk makkelijker.

Paul!

Airco afvoer en parafanbak lagen vol bij mij, ben naar de dealer geweest en deze hebben het voor mij opgelost  8)7

Ik was een paar tientjes kwijt :)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

johan-brigitte

Waar kan ik eventueel de airco afvoer vinden. Kan ik morgen even kijken

Paul!

Laat ik voorop stellen dat ik het niet zelf gedaan heb, maar ik begreep dat je het hitte schild moet loshalen en er dan bij kunt.
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mark29

In de auto kan je er ook bij, onder kachelhuis. Staat meermaals beschreven hier op het forum.

mark29

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19922.0

Lees dit topic eens door, is heel erg recent, staat in beschreven hoe en wat.

dannyfm

#11
ik heb dat met die blauw Megane van mijn collega ook gehad. Ik heb als eerste de ruitenwissers verwijderd en daarna de parafaan en daarna de ruitenwisser unit zodat ik bij de beide afvoerbuizen kon komen. die waren helemaal dicht geslipt met bladeren en zand wat bij uw ook vast het geval is. na dat ik die ontstopt het liep alle water mooi weer door de afvoer er uit. en niks meer in de auto aan water te zien tot heden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev