Advertenties


kleine electrische storingen

Gestart door richarddevries, 4 augustus 2015, 18:43:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

richarddevries

Hallo,

sinds 28 juli 2015 ben ik de trotse eigenaar van een renault megane scenic ( JA) 1.6 RT.

na aankoop kwamen er enkele storingen naar boven.

- rechterachter richtingaanwijzer werkt niet.
de lamp is reeds vervangen , verder werken de wel rechts aan de zij/voorkant

- het linker richtingaanwijzer werkt, maar zodra ik het rempedaal bedien, verhoogt de knipperfrequentie en gaat het linker remricht op het ritme mee knipperen

- de aanjager werkt op geen enkele stand, de motor draait niet. de zekering is gecontroleerd en niet defect

wie kan mij helpen met mijn problemen, heb wel een vraagbaak


m.v.rg.r,

richard

mark29

Kachelproblemen staat dit forum vol mee.
Heb je al wat rond gelezen?

De verlichting problemen is massa gerelateerd, controleer alle stekkers en haal de fittingen uit de achterlichten, mogelijk contacten te los of vol corrosie.

Jouw kachelweerstand met stekker ook controleren, ik hoorde dat er 5 types waren, dus plaatsing kan varieren, of onder dashboard bij kachelmotor of in paravan.
Controleer de weerstand en de stekker op oxidatie, die dingen lopen vol met water namelijk. Als je pech hebt fikken ze uit, en soms met grotere gevolgen.

richarddevries

alvast bedankt voor de info, maar beide lichtunits zijn niet gecorrodeerd.

heb ze reeds enkele keren los gehad i.v.m. controle van de lampen/bedrading

kwam er via een vriend die vanavond langs kwam, dat mijn stekkerdoos op de trekhaak een beste tik heeft gehad en scheef staat.

morgen dit even controleren.

voor de aanjagermotor zal ik even zoeken op het forum

BEDANKT nogmaals, zal iedereen op de hoogte houden van de resultaten morgen

RobScénic

Heb je een trekhaak? Zo ja, controleer de stekkerdoos hiervan op corrosie, en indien nodig vervangen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

vincent

mocht er een verloopstekker van 12 naar 7 polig in zitten haal deze er uit ik heb al bij diverse merken gehad dat deze verloop stekkers probleempjes geven als ze in de stekkerdoos zitten en er geen aanhanger aan zit

richarddevries

trekhaak gecontroleer inderdaad gecorrodeerd.
na reiniging, er een fietsendrager op aan gesloten.

niets op de drager werkt.

heb inmiddels wel de storing LA ondekt en opgelost, een contact op de lampunit was ingebrand.

deze schoongemaakt en dichtgesoldeerd, probleem is LA dus over

richarddevries

heb trekhaak bedrading van beide lichtunits afgekoppeld.
de trekhaak kan dus geen roet in het eten gooien, de vorige eigenaar was achteruitmooit over een paaltje gereden.
de contactdoos was verbogen en de montageplaat al in zwaar oxiderende staat.

heb de spanning op de rechter fitting nogmaals gemeten, er staat nagenoeg geen puls op. ook een losse lamp geeft geen signaal

waar loopt de kabelboom langs van de achterverlichting, langs de bestuurderzijde dorpel ??

de rechterzijde kan ik nl. geen zwarte kabel vinden met de kabelkleuren.

richarddevries

heb het probleem met de rechter achter richtingaanwijzer opgelost.
heb een extra draad getrokken van de r.a.w. in het rechter voorspatbord.

alles werkt nu perfect.

nu alleen de connector van de kachelweerstand proberen te verwijderen en de contacten  schoon maken.
alleen even uitzoeken hoe de connector te verwijderen

Xap2

Hallo,
Ik heb al enige tijd wanneer ik mijn lampen aan heb en dan de richting aanwijzer gebruik en mijn rem intrap, dat de knipperlicht sneller gaat tikken en dat mijn beidde achterknipperlichten sluiting hebben en allebei zwak richting aangeven en mijn achterlichten minder worden.

Ik heb zoals jullie hier al hebben aangegeven de lampen achter allemaal schoongemaakt ook de lange contact-strip voor de achterlichten.

Ik had het ook in de zomer toen het regende een keer gehad, maar dat was door het warme weer droog geworden, maar nu heb ik het al weer een tijdje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev