Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 66

Gestart door matthew, 23 juli 2015, 21:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

korte

Ja dat bedoelde ik eigenlijk met "inlaatkits"... Helaas zijn dat soort zaken inderdaad kneiter duur en daarom minder interessant, zeker wanneer je ze speciaal op bestelling moet laten maken.

mark

Ik had voor mijn vorige megane een simpel 4 in 1 rvs uitlaat spruitstukje besteld. (had ik maar een weekje plezier van gehad, want de koppakking was er door gevlogen)
En ik moest er dik 2 maand op wachten, omdat dit met de hand op bestelling in spanje werd gemaakt.  :shocked:

korte

Oei, dure grap dan  :x maar maakt supersprint niets voor de megane? Ik heb ook rvs spaghetti spruitstukken van supersprint en een custom made uitlaatlijn laten maken in Engeland... Ik zou er niet vrolijk van worden wanneer ik het blok hierdoor de soep in zou laten lopen (gebeurt ook niet, maar toch)

Maar is er niets voorhanden wat betreft de megane?

mark

#153
Het lag ook niet aan het spruitstukje.
Maar die van supersprint zijn nog eens bijna de helft duurder.  :x
Voor mijn 16v zit je bij supersprint rond de 550 euro voor een spruitstukje.
En voor een golfje heb je al spruitstukken voor 200 euro.  8)7

Edit: het maakt voor een 16v trouwens niet veel uit kwa prijs bij verschillende merken.

korte

Vind ik nog redelijke prijzen (oke, het is niet goedkoop) ik heb een uitlaatservice van spruitstuk tot einddemper van een slordige 3K  :x (niet om te pochen trouwens)
Moest het gewoon hebben, had nog wat spaargeld en destijds mijn vakantiegeld besteedt aan een uitlaat, daarna moest ik het mijn vrouw nog vertellen  :whip: :omg: maar heb er nu al zoveel plezier van gehad, vanavond nog een BMW die naast me kwam staan, raampje open: "ik moest eigenlijk 1 eerder nar rechts maar volgde per ongeluk je geluid". Nou dan kan mijn dag al niet meer stuk  :)

Ik zal van de week eens een filmpje proberen te maken, kan wel een grote mond hebben maar kan beter het geluid voor zich laten spreken  !-!

Christian de Vriend

ik was destijds 450€ kwijt voor spruitstuk en 250€ voor de kat vervanger (met demper)
van supersprint,veel geld misschien,maar zeker de moeite waard.

je hebt een iedergeval een goed luchtfilter systeem straks Mark  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

korte

Zeer nette prijzen, en supersprint maakt het qua producten ook altijd de moeite waard  Y

Willem

Ik vind €250,- geen geld voor de katvervanger met dempertje van supersprint.

mark

Misschien komt het spruitstuk en katvervanger vokgend jaar op mijn to do lijstje te staan. Heb flink wat geld betaald voor mijn bbs rs velgen, en als de bumpers klaar zijn laat ik ook nog wat bij werken als de auto dan toch bij de spuiter staat. Dus voorlopig laat ik ff mijn geldboompje wat aansterken.  :q

Christian de Vriend

Vroegahhh (in die goeie ouwe tijd) was Devil toch wel "je-van-het" voor de renault,en maakte
die ook complete systemen voor renault,jammer genoeg zijn die gestopt met autos  ;(

Daat had ik nog graag een systeem van willen kopen voor de 16V,ondanks dat daar standaard
al een 4-2-1 spruitstuk op zit.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Christiaan, Het Devil 4-2-1 spruitstuk kan ik je afraden. Ik heb het geprobeerd op een megane F7R motor en zelfs gemapped op de bank in Goes en onder de 4000 toeren geen vermogen. (Hier kun je het zien 14/7//2012 http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=160 ) Ook ik rij weer met het standaard megane F7R spruitstuk, maar dan zonder EGR aansluiting en ik heb de lasranden aan de binnenkant van de uitlaatflens grotendeels verwijderd.

Christian de Vriend

EGR was het 1e wat weg ging,samen met de carterventilatie en de aansluiten op het koel systeem,het enige waar die nu nog lucht van krijgt is van
het espace luchtfilterhuis.

Alleen nog een stand alone ecu monteren,ik heb als doelstelling 150pk en 200Nm aan de wielen te krijgen,het koppel zit ik al op,alleen qua
vermogen zit ik op 147pk,dus met een stand alone moet dat wel lukken,ik heb vernomen dat er nog wel iets te winnen is met een stand alone
,en zijn het niet de waardes die aangepast worden,dan zeker wel het reageren van de motor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Mikey

Hmmm,
wat een reacties, en dat al helemaal over een weggehaald kenteken??? Volgens mij had ik de foto's erop gezet ivm de aanpassingen die ik aan de auto had gedaan

Ik had het kenteken weggehaald omdat mijn vader laatst een stukje had gezien bij opgelicht. Ze schijnen dan je kenteken "te lenen " voor een andere auto. Ja je zal het maar verzinnen
Waarschijnlijk om een sloper rijdend  te maken en wie krijgt daarna post van CJIB ...... juist Mikey

Volgende keer meer op de aanpassingen letten en wat minder op de photoshopdetails

groet mikey

Mikey

Citaat van: Christian de Vriend op 11 september 2015, 16:00:58
EGR was het 1e wat weg ging,samen met de carterventilatie en de aansluiten op het koel systeem,het enige waar die nu nog lucht van krijgt is van
het espace luchtfilterhuis.

Alleen nog een stand alone ecu monteren,ik heb als doelstelling 150pk en 200Nm aan de wielen te krijgen,het koppel zit ik al op,alleen qua
vermogen zit ik op 147pk,dus met een stand alone moet dat wel lukken,ik heb vernomen dat er nog wel iets te winnen is met een stand alone
,en zijn het niet de waardes die aangepast worden,dan zeker wel het reageren van de motor.

Over de EGR gesproken, zit die bij mij er ook op en zo waar ongeveer? Kan ik daar eerdaags even een blik op werpen
groet Mikey

Mikey

#164
Citaat van: korte op 10 september 2015, 19:01:52
Leuke aanpassingen, maakt die carbon luchtfilter veel meer herrie of valt het mee? Zal samen met die sebring einddemper vast lekker klinken!

Ik had een probleem met valse lucht, de inlaatslang wilde ik op de sloop halen, nergens te krijgen alleen voor de 1.4 en 1.6 motoren. De 2.0 is een beetje zeldzaam op de sloop. Advies ingewonnen bij de Renault dealer: "slang is niet los te krijgen alleen ic..m .luchtfilter huis a 169,- ex btw
laat maar zitten, even wat duc tape geplakt, inlaatslang provisorisch gerepareerd en het carbonfilter bij de koude lucht geplaatst van voor bij de gril. Werkt prima, geluidproductie valt wel mee, ws omdat ik nu korte stukjes rij. Ben nog niet op de snelweg geweest namelijk
Van de week de gril losgehad vanwege de spuitklus, hij leek toen beter te lopen. Nu zit de gril er weer op en ik denk dat het nu heter onder de kap is, kan ook gevoel zijn dat hij nu weer minder trekt maar de aanpassing is een feit
Groet Mike

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev