Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 66

Gestart door matthew, 23 juli 2015, 21:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matthew

Lekker technisch bezig allemaal.

Goed bezig, want bij onderhoud plegen is de kans vele malen kleiner dat je een keer ergens met pech staat.

Rogier

Binnenkort maar eens afmaken waar ik al een tijdje mee bezig ben, de grote beurt van de auto, enige wat gedaan hoeft te worden is de olie filter en misschien de olie weer vervangen, dit heb ik vorig jaar eigenlijk al gedaan. Dan wordt meteen de distributie riem na gekeken.

korte

Olie sowieso elk jaar vervangen, geen idee hoe de megane blokjes zich houden met oude olie maar ik vervang de olie elk jaar.

En hoezo distributieriem nakijken? Staat neem ik aan toch een termijn voor X aantal km's of zoveel jaar...

Tedo


Christian de Vriend

olie is bloed van een motor,ik zou dit vervangen.

mn megane heeft 8 maanden stil gestaan,maar er gaat straks ook nieuwe olie in als
ik de olie druk/temp sensoren ga monteren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

korte

Zeker na 8 maanden stil staan, zal wel een hoop vocht bij zitten nu.... En idd sowieso wisselen, goede olie met hoge viscositeit, goede smeereigenschappen is waar een motor op loopt op op kapot gaat en dan is het toch zonde dat er op een paar tientjes bezuinigd zou zijn, de kosten daarna kunnen vele malen hoger zijn.... Maar dat hoef ik hier niet te vertellen, dat is bij sommige vrienden en kennissen wel anders (7 jaar op dezelfde distributie of 3 jaar zonder olie peilen  l-

Rogier

#66
Daar staat inderdaad een termijn voor, aangezien de verkoper toen aan natte vinger werk deed weet ik niet wanneer die vervangen is.

Christian de Vriend

@korte vandaar dat er castrol edge 10w60 vol syntheet in gaat,prijzige olie maar wel
goed voor het torretje.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ik vervang 2x per jaar de olie. Maar dat is puur omdat ik dan aan de kilometers zit.  :D

Rogier

Ik heb afgelopen jaar net 15000 km gereden, vorig jaar heb ik er ook Castrol vol syntetisch in het blok gedaan, was toen een mooie aanbieding bij de halfords.

korte

Citaat van: Christian de Vriend op 21 augustus 2015, 09:47:03
@korte vandaar dat er castrol edge 10w60 vol syntheet in gaat,prijzige olie maar wel
goed voor het torretje.

!-!

Mikey

Vandaag via Marktplaats een sebring demper op de kop getikt en meteen onder de auto laten zetten  !-!

Gisteren bezig geweest met andere achterlichten voor de coupe, het paste allemaal totdat ik de stekkers aansloot  :cry:

blijken dus fase 1 achterlichten te zijn, op marktplaats een verloop voor de stekkers gevonden, wordt per post opgestuurd

wordt vervolgd

oh ja, even een andere radio met inbouwfront geinstalleerd

lekker bezig.nl

groet Mike

Paul

Ik vervang bij de Megane elke 2 jaar de olie (18000km)
Bij de Laguna elke 4.5- 5 maanden.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Smartass360

Ben rustig aan bezig mijn " nieuwe Megane RS" op te leuken.
Van de week een logo van een 3 RS gekocht, en gemonteerd in de grille.

Ben nog op zoek naar een lederen stoel zitting (bekleding en schuim) voor een bestuurderstoel (5 deurs) 2007.
Mocht je deze hebben, laat het maar even weten, dan komen we er wel uit. _o_

Wie heeft er ervaring met een dumpvalve en luchtfilter van pipercross...?? (RS 225 van 2007)
Ben van plan een dumpvalve van Forge aan te schaffen, en wellicht een pipercross filter.
(heb zelf goede ervaring met K&N vervangingsfilters....)
Iemand een pipercross filter gemonteerd en goede ervaringen?? :?




Benjamin Renon

In navolging van Tedo ook de kentekenverlichting in LED besteld. Alleen in NL gekocht in niet via de ebay link. Scheelt maar een paar euro en bedrijf gun ik ook wel wat.


Citaat van: Smartass360 op 22 augustus 2015, 20:50:52
Wie heeft er ervaring met een dumpvalve en luchtfilter van pipercross...?? (RS 225 van 2007)
Ben van plan een dumpvalve van Forge aan te schaffen, en wellicht een pipercross filter.
(heb zelf goede ervaring met K&N vervangingsfilters....)
Iemand een pipercross filter gemonteerd en goede ervaringen?? :?
Dumpvalve van Forge zit je altijd goed. Blaast goed af en tot nu geen probleem mee gehad. (Zat er al op toen ik de RS kocht.)
Is de Pipercross een vervangingsfilter of een openluchtfilter?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev