Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 66

Gestart door matthew, 23 juli 2015, 21:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew


myrilefo

ik heb een originele windscherm voor mijn cabrio 1 ph2 gevonden :) ben super blij  :)


Tedo


Felix

Vandaag weer flink geklust aan de Megane.
Omdat de airco afvoer verstopt zat liep het water lekker het interieur in, gevolg was een stinkende schimmelende bende onder het tapijt.
Als klap op de vuurpijl is de banden reparatiespuitbus die ik in het vakje bewaarde ook nog eens leeggelopen. De vloermat zat dus helemaal onder die troep :neen:
Op de sloop heb ik een nieuw tapijt en 'nieuw' schuim gehaald en vervolgens in mijn Megane geplaatst. Is even wat werk, maar goed te doen.
Hier een paar foto's.


Lege auto


Het nieuwe schuim geplaatst. Ik had schuim uit een Grand Tour genomen, die is blijkbaar iets langer. Dus er moest 3 cm tussenuit gesneden worden.

Hier ligt de nieuwe mat te drogen in de zon, nadat ik hem gereinigd had met textielreiniger.

Tedo

Lekker rigoureus bezig Felix! Maar is het tapijt van een grand tour dan niet ook langer?

mark29

Die bruine schuimrubber ook aan de kant gehad? En daar zit die afvoer, heb je eruit gehad mag ik aan nemen?
In die afvoer zit een klein flapje, die trekken we er altijd uit, dan loopt het beter door.
De vloer doen wij op de zaak ook altijd schoonmaken met hoge druk op de auto wasplaats. En dan laten drogen, is ie weer lekker fris.
Er gaat veel schimmel in zitten als ie nat is.

Felix

Klopt, maar dit tapijt komt uit een hatchback. Alleen was daar het schuim ook nat, dus heb ik het schuim uit een grand tour uit 2007 geplukt.

Mark, nee dat bruine schuimrubber heb ik laten zitten. Ik was eigenlijk van plan vandaag de afvoer de toen. Die zit toch bij de uitlaat achter het motorblok?
De hogedrukreiniger was misschien wel een aardige optie ja. Alleen heb ik daar nunde tijd niet voor. Volgende week op vakantie, dan moet in ieder geval de airco weer goed zijn werk doen.

mark29

Nou die afvoer is een rubberen thule.
Die gaat van het kachelhuis, de carroserie in, onder het kachel huis, als dat rubber weg was kon je hem zien zitten.
De onderkant van die thule komt dan inderdaad langs de uitlaat uit.

Van onder af open trekken kan ook, ik doe liever van bovenaf altijd, eruit halen, lipje eruit trekken, schoonmaken. Rubber volspuiten met siliconen spray, dan glibbert ie makkelijk, ivm de krappe ruimte, en duw ik hem met een lange schroevendraaier op zijn plek.
Als je alles dicht hebt gemaak, hoef je alleen die kleine kapjes bij de voeten zeg maar weg te halen dan zie je hem al maar dat is wat onhandiger wbt die bruine rubberschuim.

Kijk maar, vanonder af kan ook nog inderdaad, heb je een brug? op de grond lijkt mij dat niet zo lekker namelijk.

Blijft lastig om in zo n klein berichtje zoiets uit te leggen.

Felix

Helaas, geen brug.
Ik ga zo maar eens kijken, heb ik geen kans dat de boel leeg loopt in mijn auto als ik het van binnenuit doe?

mark29

Als er nog water uit komt, is dat een beetje, handdoekje erbij dan.
Keer met voeten vol sneeuw in de auto stappen heb je ongemerkt ook best wat water binnen.

Felix

Bedankt mark! Het is gelukt.

Het rubberen ding is van dit...


(Hier heb ik dat klepje er trouwens al af getrokken)

Naar dit gegaan :)


Het was wel een priegelwerk.

mark29

maar goed ook. anders maakt iedereen zelf zijn auto.
dat rubberen ding spuit ik altijd vol siliconenspray. monteert makkelijker.

Tedo

Een klein modje aan de Estate:



Zo subtiel dat het niemand opvalt; het rode randje langs de onderste grille. ;)

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev