Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 66

Gestart door matthew, 23 juli 2015, 21:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Willem


Bobo1.6


Rohald

Zojuist verlagingsveren gemonteerd (mijn schokdemper was lek dus moest er toch iets nieuws onder gooien). Verlaging van 30mm. Ben net thuis en zie al verschil (foto's volgen). Achter moeten we nog doen. Had van Willem al wat instructies gekregen, maar voor alle zekerheid plannen we daar wat meer tijd voor in dan wat we nu nog hadden. Heb het gevoel dat de torsieas gaat tegenzitten.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Felix

#109
Zoals sommigen waarschijnlijk al hebben gelezen in mijn brandstofpomp topic, ik heb vandaag mijn Twingo RS inlaatspruitstuk even gepast.

Dat het zou passen is natuurlijk niet zo'n grote verrassing, aangezien de motor van de Twingo RS in basis de zelfde motor is als de 1.6 in de Megane. Alleen hogere compressie, een ander inlaatspruitstuk, een ander uitlaattraject en natuurlijk een andere mapping zorgen voor 133pk bij de 1.6 (De RS R1 en R2 met 200pk even daargelaten)

Het is niet helemaal pasklaar (helaas). Er zijn een aantal slangen die te lang of te kort zijn, waaronder de slangen van luchtinlaat zoals te zien is op de foto.


De luchtinlaat los ik op dmv siliconen slangen. Dat gaat geen probleem worden. Wat ook nog wel gaat zijn de slangen van de rembekrachtiger en de benzinedampafzuiging. De aansluiting hiervan zit op het standaard spruitstuk op een andere plek. Ik zal dus even moeten kijken naar slangen van een ander model die misschien langer of korter zijn.

De LPG injectoren aansluiten wordt de grootste klus. Ik moet wel het een en ander aanpassen om het werkend te krijgen. Dat zal ik t.z.t. ook op het forum plaatsen  :)
Motorisch zal ik er verder niet veel extra aan veranderen. Het is het mij simpelweg niet waard voor een 1.6je. Misschien een keer chippen, maar dat zou wel het uiterste zijn :)

Willem


mark

Haha niet iedereen heeft het zelfde trekje als ons Willem.  :D (bij ons moet alles wat van kaal metaal is glimmen  :DD )

Tedo

In een Mégane II (en III) zit alles achter en onder plastic kappen, dus je ziet niks van je noeste polijstwerk.

@Felix; het is dus toch niet zo simpel als je dacht? Wel mooi dat het in ieder geval past.

mark

Dat is dus ook de reden waarom ik alle onodige plastic troep uit mijn motor ruimte verbannen heb.  :D

Willem

Plastic. Wat is dat?  :P Der zit op de motor na überhaupt niet veel onder mijn motorkap.

Tedo


mark

Maar zal het ook goed gaan met de gasklep? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Als dat gaat werken, wil ik dat ook nog een keer doen.  :P

Willem

Die gekleurde draadjes zitten inmiddels voor een grote deel in een mooi zwart buisje.  o-)

Christian de Vriend

Je zal de ecu moeten aanpassen als je alles ombouwt,ik betwijfel het dat de motor gaat draaien
op de twingo rs injectoren,opzich kan het wel,maar dan moet je de motor afstellen (mappen/chippen)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Felix

De RS injectoren ga ik om bovenstaande reden niet monteren. Binnenkort als ik tijd heb even langs de locale Bosch garage rijden. Eens kijken wat ze daar voor mij kunnen doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev