Advertenties

Klep van dak cabrio gaat niet open meer....?

Gestart door Rich2263, 17 juli 2015, 20:57:04

Vorige topic - Volgende topic

Rich2263

Mijn vrouw en ik hebben een Renault Megane Cabrio uit 2002 particulier gekocht en nu na twee keer kap open gedaan te hebben doet hij het niet meer..., dak aan achterkant gaat omhoog, maar de deksel gaat niet open en er volgens piepjes, al accupool eraf gehaald voor eventuele reset, mocht niet baten.

Nu heb ik veel gelezen over eventueel slot en verkeerde stand van palletjes maar heb nergens gezien hoe het slot precies moet zitten.

Is er iemand die kan helpen....? Ik woon in Heerhugowaard bij Alkmaar maar als iemand het kan maken wil ik er graag naar toe rijden, of heeft iemand een foto van hoe de palletjes moeten zitten in het slot ondér de klep...?

Alvast bedankt,

Gr Richard

jarno27

Kan ook nog dat schoepje in hydraulische motor stuk is gegaan.
Dan doet die ook niet veel meer.
Revisiekit is te halen bij renault dealer voor rond de 50 euro .
Mijn kap werkt inmiddels weer perfect na zelf te reviseren !-!

Rich2263

Beste Jarno, ik blijf het idee houden dat het slot van de afsluitdeksel palletjes etc niet goed zit, iemand heeft aan het koordje getrokken om hem open te maken...., soms gaat hij wel een centimeter los, maar niet omhoog.... Als de achterkant van de kap wel omhoog gaat is dat het onderdeel wat jij noemt wel goed...?

Rich2263

Heeft iemand toevallig een foto van het slot, zodat ik kan zien of de palletjes allemaal goed zitten...?

jarno27

Ja klopt dan is het idd het slot als achterkant van de kap omhoog gaat werkt de pomp zoals het hoort

Rich2263

Beste Jarno,

Thanks voor de feedback, nu nog er achter komen wat ik moet doen om dit weer in orde te krijgen, want nadat de achterkant van de kap omhoog is, zou de deksel open moeten gaan, wat niet gebeurt
..., dus als iemand een foto heeft van hoe het moet zitten of hoe ik een reset kan krijgen, accupolen los 5 minuten heeft niet geholpen...

jarno27

Via dat touwtje in de kofferbak ffn aantrekken tot je klik hoort en dan de klep met de hand open trekken zonder geweld natuurlijk.
Dan zou je erbij moeten kunnen.

Rich2263

Ik kan erbij komen maar moet alleen weten hoe het zit, heb idee dat de stand en het palletje niet goed staan, denk dat men te hard getrokken heeft aan het touwtje... Dat er iets niet goed staat, vandaar dacht ik een foto van iemand die een cabrio heeft, kan ik zien wat de stand is van het slot en palletje als de kap open is. Zie ik ook de stand van het motortje....

jarno27

Ik zal deze ochtend een foto maken moet toch nog wat doen aan me auto

Rich2263

Top ik wacht met spanning af, alvast bedankt, kan ik kijken of er iets bij mij niet goed zit..

jarno27

alstublieft hoop dat je er wat aan hebt.
anders ffn kijken op marktplaats naar nieuw slot weet dat er iemand in vianen actief is op marktplaats die voor de hobby megane cabrio,s uitelkaar sloopt.
mischien dat die er nog 1 heeft liggen.

Rich2263

Thanks voor de foto, maar gaat om de onderkant van het slot waar de bekleding voor zit, waar ook het palletje zit van handmatig openen, sorry...., Gr Richard

Jacques

Er staat hier bij autodemontagebedrijf weteringbrugautos nog een megane cabrio voor de sloop (blauw) van jouw type. (bij Lisse in de buurt)

Rich2263

Thanks Jacgues, ik heb gebeld en ze gaan kijken of het er nog in zit.., jammer dat er niet iemand is die weet hoe je de nulstand terugkrijgt en het palletje zit, heb een idee dat het daaraan ligt..., zegt mijn gevoel...

Rich2263

Vandaag het volgende gedaan (meer uit wanhoop) stekkers los en weer vast van connectors klep, vervolgens iemand in de auto gezet en dak elektrische laten openen, toen deksel klein stukje omhoog kwam geholpen met de hand, daarna ging het dak vanzelf de rest doen, nogmaals twee keer dak open en dicht en ongelofelijk maar hij doet het nu, alleen nog slangetje herstellen onder de achterbank die lek is....

Iedereen bedankt voor de reacties en moeite om foto te nemen..., top..!!!

Later nog op zoek naar een windscherm, maar dat komt wel.

Gr Richard

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev