Advertenties


renault megan coupe kopen

Gestart door flip, 17 juli 2015, 10:03:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

mijn erving met de 1.6 8v is.
-lekker zuinig
-simpel blok,dus leuk om aan te sleutelen
-het is een stads auto,op de snelweg moet je niet veel verwachten.

Heb nu een 2.0 16v
-verbruik.... tja ,ligt tussen 1:10 en 1:13
-de f7r blokken zijn vrij hufter proof,wel iets moeilijker dan de 1.6
-het rijden is echt fun,je kan er mee cruizen,maar ook gek mee doen
bij de 170 is de 1.6 aardig aan zn top,waar de 16v nog naar zn 5 gaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Zo hard rij je toch nooit in nederland >:D :D

Paul

Ik rij ook elke dag 7-8km naar het werk.
Ervaring met de 1.6 16v. 2.08v en de 2.0 16v. Het beste voor deze afstand is de 1.6 16v.
Die is sneller warm en is ook nog zuinig op korte stukken. Die andere 2 niet.
Bovendien heb je dan een ph2. En die voelt net wat beter aan. 

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

flip

ik maar besloten om voor de 1.6 16v megane te gaan ik heb nou veel forums gelezen en met jullie hulp natuurlijk en de feedback hier op de club , blijkt dat het een goeie keus is de 1.6 16v . en ik lees maar weinig over kapote 1.6 16v . alleen op gas geeft een hoop problemen , maar aangezien ik op benzine wil en niet op gas is het denk ik de beste keus , je moet natuurlijk ook en beetje geluk hebben met de aankoop , en qua onderhoud is dat ook een beetere keus de 1.6 16v . tegen over een 2.0 16v of 2.0 v8 die toch meer kosten met zich mee draagt . het is natuurlijk wel een fijnere motor de 2.0 16v en veel meer vermogen om mee te spelen op mooie binnen door wegen  :) achteraf , en aangezien een 2.0 16v ook veel meer verbruikt en niet van korte stukken houd van 7 km alleen heen en 7 km terug , ik laat het weten als ik em heb , bedankt voor de feedback mensen het is een hele goeie site de megane club mijn dank is groot flip !-!   

Bobo1.6

Om dat laatste setje te geven die niet nodig is, gister met mijn 1.6 16V een 150 PK Civic (geen V-tec) bij kunnen benen ;-). Dus heel slecht issie niet hoor haha. In elk geval succes met de koop !-!

Christian de Vriend

mja,wat weegt die civic,en wat weegt de megane?

toen de 16v nog standaard was,heb ik er een subaru impreza uitgereden (rijdent),dit had er puur mee te maken met
gewicht (1300kg teven 1070)
4wd (aandrijvingsverliezen zitten rond 25% )
dus als je 209pk pakt,doet er 25% vanaf,en dan moet dat overgebleven vermogen 200kg meer vooruit sleuren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Dan had de impreza zeker geen turbo, of de eigenaar wist er niet mee om te gaan. Over het algemeen zijn ze veel sneller dan een coupe

Bobo1.6

De Civic woog 975 en had als standaard blok 114 PK. Is het een en ander aan opgeleukt en denk ook dattiw iets zwarder is nu, maar dan nog qua gewicht van de megane en de Civic zal het niet veel schelen. Er rijden ook 1.4 impreza's rond Rogier, maar goed dat is ook geen echte dan haha.

Christian de Vriend

#23
Citaat van: Rogier op 19 juli 2015, 00:40:50
Dan had de impreza zeker geen turbo, of de eigenaar wist er niet mee om te gaan. Over het algemeen zijn ze veel sneller dan een coupe

De gene die de uitleg gaf na het sprintje was Tuninghouse,en hij is een subaru specialist,dus kan ik wel aannemen dat als hij dat zegt,dat het ook zo is
aangezien hij er dagelijks mee werkt.

Bij een stoplicht zal ik het echt niet proberen,dan heeft die 4wd zn voordeel,maar alrijdend is het toch een ander verhaal.

Komt erbij dat die soep nog std was,als die een beetje gekieteld zou zijn,had ik het nazien.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Umpire (Robin)

Ik heb er met een 2.0 16v ook eens bij het stoplicht een impreza uitgereden, maar ik vertel dan niet dat ik een testrondje aan het rijden was met de nieuwe rallywagen :D
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Heatzone (Mark)

Vele onder schatten de 2.0 16v. Het is en blijft echt een hele vlotte auto.

Ik heb zelf een ph1 2.0 16v gehad en een 1.6 16v ph2 cabrio. Mijn 1.6 16v heeft mij zonder noemenswaardige problemen van 85.000km naar 175.000km gereden.
De 2.0 16v zijn overigens ook zeer betrouwbare blokken. De mijne had toen 277.000km gelopen en deed het nog steeds prima.

Fubar (Marcel)

#26
Ook op LPG rijden de 16-kleppers als een zonnetje( iit de 8V's>>meer onderhoud/kosten).
waar flip die LPG<->16V problemen vandaan heeft.... :dunno:
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

flip

op de forum van renault bouwjaar 1996 tot 2002 , lees ik toch veel over de problemen van het gas rijden met een 1.6 16v , daar gaan de meeste vragen over , over alleen op benzine lees ik maar weinig , dat er af en toe een keer een pakking uit licht , maar dat is vaak te weiten aan een koude motor tot 6000 toeren stampen , dan kan het gebeuren dat je je kop pakking er uit rijd ,  8)7 maar verder lees je er niet veel over , en die wagens die vaak te koop staan hebben toch een flink aantal dienst kilometers gemaakt , dat zegt toch wel dat het goeie motoren zijn die 1.6 16v dus al met al lees maar is goed die ,147 vragen , goed door op de forum heel veel gas problemen  o-)

Remko

#28
Citaat van: Paul op 18 juli 2015, 09:00:11
Ik rij ook elke dag 7-8km naar het werk.

ik lees dat je dan met de fiets moet, waarom doe jij dat niet :D :D

ik heb dat trouwens nooit geweten, werkte op 3.4 km  :x
Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: MeganeGrandTour1.5dCi op 17 juli 2015, 11:52:06
7 km enkele reis... Zou je dan geen Gazelle Coupe 1 ph2 kopen ? :)... op die 7 km is je blok nog niet eens warm  8)

Paul.. we denken er hetzelfde over ;)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev