Advertenties


Knokkelend geluid

Gestart door huubM, 14 juli 2015, 11:35:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

huubM

Sinds een tijdje heb ik als ik een stuk gereden heb, bij sturen een "knokkelend" geluid een soort doek doek, iemand ideen? Ook klinkt het in het begin alsof mijn rechter voorwiel aanloopt, soort gsss gsssh, hier komt overigens ook het andere geluid vandaan!
Iemand help?
Gr

zapp


cabrioliefhebber

Bij mijn vorige Megane (2001) had ik ook "doek, doek". Gsssh, gssssh kan ik me niet herinneren. Mijn garageman zei toen: "De homokenetische koppeling, maar daar kun je nog heel lang mee doorrijden". En inderdaad, ik reed er nog zo'n 40.00 km mee. Toen overleed de auto aan andere kwalen.

Yorick

Ik dacht ook aan de homokineten/ aandrijfassen.

mark

#4
als je ergens op een lege plek staat, moet je ff maximaal naar 1 kant sturen en een paar scherpe rondjes rijden.
Dit voor beide kanten doen.

Bij welke richting maakt de auto dan dat geluid?  ;)

Als je andere assen nodig hebt, dan zou ik in elkgeval geen ruil assen nemen bij de dealert. (nieuwe assen zijn bijna onbetaalbaar bij de dealer.)
Heb ik zelf namelijk slechte ervaringen mee, daar zat te dun vet in waardoor 15000 km later de assen alweer kapot waren.
En de homokineten waren er ook niet ver genoeg op geperst. Dit heeft mijn auto zelf gedaan door een putje midden in de bocht te pakken.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev