Advertenties


Blazers zijn er mee gestopt.

Gestart door mello, 12 juli 2015, 16:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Ik ken die stekker ook niet, is er niet 1 waar je die in kan klikken ?

mello

Nee... Dat is het gekke. Kan niks vinden.

mello

Nou het is gelukt! Accu eruit en de weerstand eruit gehaald. Vorige eigenaar is zelf aan het klussen geweest. Draadjes aan elkaar gedraaid enzo. Stukje tape erover enz. Stekkertje van de weerstand zat inmiddels vastgesmolten op de weerstand. Bij de sloop een nieuwe gehaald voor 15 euro met een nieuw stekkertje. Draadjes netjes gesoldeerd, zodat de weerstand gewoon vervangen kan worden als deze weer stukgaat. Alles weer vastgezet en dichtgedraaid. Werkt weer als een nieuwe. Voor maar 15 euro. Nieuw kosten ze 120 dus ik ben tevreden!
Niet slecht voor een rookie, al zeg ik het zelf :)

Rogier


MarcN

Goed om te horen dat het voor een paar euro opgelost is :) En die stekker op de foto, waar was die nu voor?

MeganeScenic1.9dCi

Is dat geen diagnose stekker of iets dergelijks?
Gelukkig heb je het gevonden en ben je geen kapitalen kwijt..
Ik vind dat altijd een euforisch momentje wanneer je zulke dingen relatief goedkoop kunt oplossen!
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

jarno27

Euforisch momentje :D bij mij klinkt er feestmuziek helemaal als je het zelf gemaakt hebt .
Aangezien het uurloon van een garage algauw €70 is
Is het besparen toch heel leuk >:D

MeganeScenic1.9dCi

Ja toch Jarno.. ik doe altijd een vreugdedansje hoor.. mijn laatste reparatie en beurt was €800,-  :cry:dus een beetje zelfredzaamheid doet m'n portemonnee deugd :)...  Y
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

jarno27

Idd plus als je het zelf doet kan je meer uitgeven aan betere onderdelen  Y

mark29

Mooi dat het opgelost is.

Overigens zijn er geloof iets van 5 verschillende type weerstanden.
De weerstand zit niet altijd in paravan, ook vaak onder dashboard naast het motortje.
Kwaal is vaak dat deze vollopen met water, en dus de weerstand en de stekker oxideren, en uiteindelijk uitbranden.

mello

Citaat van: MarcN op 19 juli 2015, 08:03:19
Goed om te horen dat het voor een paar euro opgelost is :) En die stekker op de foto, waar was die nu voor?

Geen idee hahaha... Maar goed het werkt ;)

mello

Citaat van: jarno27 op 20 juli 2015, 08:53:33
Euforisch momentje :D bij mij klinkt er feestmuziek helemaal als je het zelf gemaakt hebt .
Aangezien het uurloon van een garage algauw €70 is
Is het besparen toch heel leuk >:D

Zo voelde het ook zeker wel :)

mello

Citaat van: mark29 op 23 juli 2015, 11:53:44
Mooi dat het opgelost is.

Overigens zijn er geloof iets van 5 verschillende type weerstanden.
De weerstand zit niet altijd in paravan, ook vaak onder dashboard naast het motortje.
Kwaal is vaak dat deze vollopen met water, en dus de weerstand en de stekker oxideren, en uiteindelijk uitbranden.

Afvoergaatje zat vol met blaadjes. Water kon vermoedelijk slecht wegkomen inderdaad. Er kwam een hoop zooi uit :/

maximus

Hoi  allemaal  ,

Ik ben nieuw  en hopelijk  is er iemand  die  mij  kan helpen .
Mijn auto  renault megane  cabrio  1997  zonder  airco moet apk gekeurd worden  maar  mijn blower  doet helemaal niets  alles gecontroleerd  op het console doorgemeten en die werkt . via de accu plus  draad  verbonden met de  dan  werkt  deze  alleen in hoogste  stand . , stekkers  zien er  goed uit .
Kan iemand mij vertellen waar  de  weerstand  precies  zit  en een goedkope oplossing eventueel heeft .
Vraag  2  mijn rugleuningen  van de voorstoelen veren alle bij mee nu blijkt  ( leren stoelen) dat rechts onder bij de stoel het metaal is uitgesleten waardoor deze speling heeft . kan ik dit laten lassen of heeft iemand een andere oplossing.
Bij voorbaat dank op eventuele reacties.

groetjes  max   

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev