Advertenties


Blazers zijn er mee gestopt.

Gestart door mello, 12 juli 2015, 16:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mello

Mijn blazers in de auto zijn er mee gestopt. Alle standen doen helemaal niks meer. Eerst was het tijdelijk en deden ze het opeens weer. Dit sukkelde een paar dagen zo door. Nu zijn er helemaal mee gestopt. Zekeringen zijn goed.
Ik hoor van mensen dat ik dan de weerstand moet opzoeken, omdat die misschien aan vervanging toe is. Nu vond ik een erg oud topic waar foto's bijstonden van de paravanbak waar de weerstand zich zou bevinden. Maar de foto's zijn niet zichtbaar meer helaas.
Heeft iemand nog foto's hiervan? Of misschien zelfs nog andere tips die ik na kan gaan?

Hulp wordt gewaardeerd!

mello

Heel gek, maar sinds vanochtend doen de blazers het opeens weer.
Iemand enig idee wat het geweest kan zijn? Heb er zelf nog niks mee gedaan.
Tips zijn zeer welkom. Volgende maand is de bedoeling om naar noor Italie te gaan met de auto. Dan wil ik wel dat de blazers nog steeds werken natuurlijk.

mello

En toen stopten ze er alweer mee.

mark29

je zegt het zelf al.
hij kan in paravan zitten. maar ook onder dashboard.
kan zijn dat ie geoxideerd is en de stekker ook.

mello

Ja klopt, maar weet niet waar ik nu precies naar zoek.

Rogier

De stekker van je blazers zit onder de parafaan aan de bestuurders kant. Met een poelietrekker haal je de ruitenwisser eraf en dan het parafaan. Dan kan je de stekker zien zitten. Als die geoxideerd is schoonmaken en kijken of je het met wd-40 kan oplossen en anders wordt het alles vervangen.

mello


mello

#7
Heb zelf geen poelietrekker, nog een andere tip om de ruitenwissers er af te krijgen? Zit muurvast. Zal sowieso eens wat kruipolie op doen. Kijken of het helpt.

Rogier

Wat ik toen gedaan heb, ik kocht er 1 bij de praxis maakte het doosje netjes open. Toen ik klaar was bracht ik hem weer terug en kreeg mijn centen terug :q

MarcN

#9
Gebruik wel echt een poelietrekker of een speciaal tooltje, anders is de kans groot dat je je voorruit sloopt (deze loopt namelijk nog door onder het plastic kapje wat onder je ruitenwisser zit, bij een Megane 2 in ieder geval). Je kunt het wel gaan proberen met een grote tang ofzo, maar als de ruit scheurt ben je veel meer kwijt dan een stukje goed gereedschap kopen.

Ik heb zelf dit tooltje via Ebay aangeschaft voor een paar euro:


Hier ook nog een filmpje van het demonteren (wel een andere auto maar het idee is hetzelfde):

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: mello op 16 juli 2015, 10:59:42
Heb zelf geen poelietrekker, nog een andere tip om de ruitenwissers er af te krijgen? Zit muurvast. Zal sowieso eens wat kruipolie op doen. Kijken of het helpt.

Waar woon je ? Misschien heeft iemand in de buurt zo'n ding te leen??
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mello

Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen inderdaad met iemand samen er naar kijken. Die heeft wel de juiste gereedschap. Daarbij ook veel meer ervaren dan dat ik dat ben. Bedankt nogmaals!

mello

#12
Nou, alles eindelijk open gekregen. Stekkertjes zagen er goed uit. Niks gesmolten en geen roestplekken te zien. Alles losgehaald en weervastgedrukt. Behalve deze stekker (zie foto). Geen idee waar die hoort en zie ook geen aansluiting waar die inmoet.


Rogier

#13
Je foto werkt niet.


Edit: je foto werkt alleen wanneer je hem opent in een ander tabblad.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev