Advertenties


Toerenbegrenzer

Gestart door Maikie18, 5 juli 2005, 19:06:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Maikie18

Even voor de zekerheid.

Ik reed vanochtend in de 2e versnelling en dacht bij welk toerental zou mijn begrenzer in moeten grijpen, want deze
heeft dit nog nooi gedaan.

Dus even gas erop tot 6500 toeren maar er gebeurde nog niks, ik sloeg toen meteen 1 versnelling over om ervoor
te zorgen dat mijn toerental weer een stuk lager werd.

Maar wanneer zou de begrenzer in moeten schakelen? Er zit ook geen rood gedeelte op mijn toerenteller.

Ik heb een 1.6 16v van 2001

Stefan

klopt dat er geen rood zit
je kan de toerenteller helemaal rond zegmaar ;)
rond de 7 grijpt ie in ongeveer
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Maikie18

Maar dit is zeker niet goed voor de motor neem ik aan :P

Ook las ik dat het maximaal vermogen bij 5750 toeren was,
zelf heb ik het idee dat dit een stuk lager is, namelijk 4750
en maximale koppel rond de 3800.

Kan het zijn dat dit afwijkt van hetgeen op internet staat?

Ook heb ik het gevoel dat de koppeling anders aangrpijpt als ik op gas rijd
het schakelen verloopt dan anders heb ik het gevoel.

Is dit schijn?

Decepticon#1

Op de rollerbank werd de begrenzer bij mij gesteld op 5800 toeren bij een 2.0 8V.

Thijs_th

ik vind dat ie heel snel er op gaat (2.0 8v)

als ik ongeveer op de 205 km/h kom dan zit hij op de begrenzer...... ik denk dat ik een 6e versn nodig heb :)

Stefan

Citaat van: Maikie18 op  5 juli 2005, 19:56:49
Maar dit is zeker niet goed voor de motor neem ik aan :P

Ook las ik dat het maximaal vermogen bij 5750 toeren was,
zelf heb ik het idee dat dit een stuk lager is, namelijk 4750
en maximale koppel rond de 3800.

Kan het zijn dat dit afwijkt van hetgeen op internet staat?

Ook heb ik het gevoel dat de koppeling anders aangrpijpt als ik op gas rijd
het schakelen verloopt dan anders heb ik het gevoel.

Is dit schijn?

nee, uiteraard niet goed  voor de motor, ik heb het ook maar1 keer geprobeerd hoor ;D
Maximal vermogen zal gehaald worden bij zo'n 5500 toeren, da's ook het ideale punt om door te schakelen als je eens vlot weg wil bij een stoplicht.
Het maximal koppel heb je in een bepaald toerengebied, je kan het merken als je flink optrekt.
Bij een 1.6-16 klepper begint dat zo bij de 3500 toeren en loopt tot ook zo'n beetje rind de 5500 toeren

Koppelen/schakelen voelt idd anders aan als je op gas rijdt, omdfat de motor dan anders oppakt als bij benzine
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

Citaat van: Decepticon#1 op  5 juli 2005, 20:03:01
Op de rollerbank werd de begrenzer bij mij gesteld op 5800 toeren bij een 2.0 8V.


16-kleppers van de nieuwere coup?'s zijn weer verfijnder als de motoren van de Fase 1
Is gewoon een kwestie van ontwikkeling door de jaren heen.
met een 16 klepper kan je meer toeren maken (over het algemeen) als met een 8-klepper
16-klepper zijn wel wat nerveuzere auto's in gebruik omdat wanneer je een beetje door wil rijden, je de auto altijd behoorlijk in de toeren moet houden ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev