Advertenties


DENSION YATOUR of iets anders?

Gestart door Paul!, 28 juni 2015, 21:53:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Beste forumleden, goedenavond!

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Megane 2, super blij mee en slechts twee aandachtspuntjes.
Hierbij zou ik graag jullie hulp/advies vragen.

mijn 1e aandachtspunt heb ik zojuist geplaatst in het gedeelte 'overig' en gaat over de stoelhendel om mijn bijrijderstoel naar voren te klappen.

Het 2e punt is mijn CD wisselaar.
In de auto die ik gisterochtend kocht zit een CD wisselaar voor 6 cd's van het merk Sony, de CD Changer CDX-T69.
Nou is mijn vraag, hoe selecteer ik dit systeem, zodat ik tussen mijn CD's kan wisselen?
Ik krijg het niet voor elkaar, er zit wel leven in de wisselaar, maar ik zie nergens kabels lopen of de optie om dit systeem te selecteren.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?!

Daarnaast zou ik graag naast de CD wisselaar gebruik maken van USB/Aux-in, hier heb ik al enkele dingen voor op internet gezien,
wat gebruiken jullie en hoe hebben jullie dit verwerkt in de auto?

Als ik het goed heb, is de radio een Tuner list.

Ik verneem graag jullie ideeën en ervaringen hierover, oplossingen zijn  nog beter  ;)

Alvast dank!

Paul
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Tedo

Is de genoemde 6 CD wisselaar een originele van Renault?:



Ik dacht dat die van het merk Alpine was.

Loopt er een verbindingskabel van de wisselaar naar de radio? (ligt erop bij bovenstaande foto).

Het kan zijn dat je voor de wisselaar ook een viercijferige code moet opgeven.

Paul!

Bedankt voor je reactie.

In mijn dashboardkastje zit een SONY CD Changer CDX-T69, ik zie/voel ook nergens een kabel zitten en tevens ook geen ingang daarvoor.
Wellicht zit deze aan de onderzijde en verwerkt door het dash?

Trouwens, om een code in te voeren, moet je de wisselaar wel kunnen selecteren toch?

Ik hoor het graag  _o_
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Tedo

Je hebt de niet-indash versie. Daar ben ik helaas niet mee bekend.

RichTrip

De Sony wisselaar moet met een blauw stekkertje achterin de radio zijn aangesloten, pal naast het gele stekkertje. Je ziet het blauwe stekkertje ook bovenop de originele Renault wisselaar zoals hierboven afgebeeld. Normaal gesproken selecteer je hem met de Source knoppen bovenop de stengel aan het stuur. Dan moeten er wel CD's zijn geplaatst.
Als je een AUX wilt, dan kan dat alleen middels een CD-wisselaar emulatiebox. Bij Renault heet dat een Audio Connection Box (ACB), maar die is duur. Een kloon merk zoals Yatour levert ook goede en betaalbare oplossingen (Google: Yatour, Renault Tuner List AUX).

1 nadeel: het is of de wisselaar of de AUX. Allebei kan niet.

Paul!

Richtrip bedankt voor je antwoord!  !-!


De combinatie blauw/geel stekkertje heb ik idd wel eens gezien voor zo'n aux/usb optie.

Kun je me ook vertellen waar ik die kabel in de wisselaar moet prikken? want gisteravond met mn hand zitten voelen, maar voel geen kabel en tevens ook geen ingang voor een kabel..


Thanks
Gr Paul
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

RichTrip

De kabel zal toch ergens aan de achterkant zitten. Kun je de wisselaar niet los halen? En zit de kabel niet achter in de radio met de blauwe stekker?

Paul!

Ik heb eindelijk een kabel gezien ja haha.
Het loshalen van de cd wisselaar is nog een aardig karwei, schroefjes zitten precies zo dat ik ze lastig los krijg. komend weekend ff stoeien!
Inmiddels ook de sleutels besteld om de radio los te krijgen, komend weekend zal ik zien hoe en of de kabel idd vast zit achterop mijn radio.

Heeft het loshalen van de radio trouwens gevolgen? moet ik een code gaan invoeren? lijkt me niet, maar ff voor de zekerheid  ;)
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Paul!

#8
Een Dension/Yatour/AUX-in plug prik ik toch rechtsboven bij dat blauwe vakje zoals op de afbeelding?



Graag bevestiging, want mijn cd wisselaar doet op heden nog steeds niks en heb toch liever usb/aux mogelijkheden
thanks alvast! :q
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Paul!

Inmiddels heb ik de cd wisselaar uit mn dashboardkastje getrokken (enigsinds letterlijk, want schroefjes werkten niet mee)..
Nu was ik vooral benieuwd wat de beste optie is voor usb/aux?

Yatour?
Dension?
iets anders?

Wie o wie heeft hier ervaring mee? Dension is duur in vergelijking met bijv. Yatour? is dit verschil merkbaar etc?

Ik hoor het graag!  !-!
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Paul!

Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Benjamin Renon

Ik heb geen ervaring met beide systemen, maar toeb ik aan het zoeken was naar iets wat mp3's kon afspelen heb ik na wat advies gekozen voor een Parrot MKI9200. Kabel voor usb, iphone en mini jack zaten erbij. Erg tevreden over en carkit als extra was dijn. Wil deze nog in de RS zetten, maar dan moet het oude systeem er uit gehaald worden, maar nog geen tijd voor vrij kunnen maken.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

jutoma

Ik heb dezelfde mki9200 in mijn megane en ben er super blij mee, goed geluid en je kan eindeloos veel muziek afspelen op diversen manieren ( sd, usb, ipod ,streamen ,bluetooth.)

Paul!

a.s. zaterdag laat ik de mki 9200 inbouwen  !-!
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

Bobo8

Bij mij zat er al een Parrot carkit in de auto toen ik hem kocht (mki9100, dus zonder aansluitmogelijkheden voor mp3). Ik heb er de Yatour ingezet. Dat werkt, zij het met beperkingen. Kan ik mee leven, voor die 64 euro (op Ebay.de, inclusief 2 sleutels voor het loshalen van de radio).
De autoradio ziet die audio connection box als een CD-wisselaar met 6 CD's. Je kan dus 1 'cd' kiezen, maar submappen worden niet herkend. Je kan wel 99 bestanden per 'cd' maken. Moet je flink doorklikken als je naar liedje nummer 56 wil....
Bestandsnamen kunnen niet worden weergegeven, het enige dat je te zien krijgt in het display op het dashboard is bijvoorbeeld 563 (bestand 56 van CD nummer 3).
De Yatour heeft een SD cardslot, een USB aansluiting en een minijack aansluiting. Wat er gebeurt als je meer dan 1 van deze mogelijkheden tegelijk probeert, weet ik niet. En of je met de USB aansluiting kunt opladen heb ik ook niet geprobeerd.

Als je het echt heel fancy wil hebben, kan je de bestaande radio vervangen voor een systeem dat speciaal voor de Renault Megane II is gemaakt, met navigatie met touchscreen, carkit en externe afspeelmogelijkheden. Is alleen niet zo goedkoop, ik meen rond de 500 euro excl. montage. Daar is op dit forum ook een draadje van.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev