Advertenties


Welke bougie?

Gestart door Rohald, 28 juni 2015, 17:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rohald

Ik wil mijn bougies gaan vervangen, maar bij mister auto kom ik verschillende bougies tegen.
Welke kan ik het beste gebruiken? 1 pol of 4 polen?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Christian de Vriend

Ik raadt altijd denso iridium aan,maakt een motor zuiniger,en beter qua reageren,gaat ook
2x zo lang mee.

bij de 1.6 kon ik 1:17 halen,bij de 16v haalde ik voor het op en neer rijden naar de UK
1:12.8
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rohald

Zo te zien zijn dat race bougies. Maar hoogstwaarschijnlijk wel beter voor mijn motor (IDE).
Vind ze wel best prijzig: € 18,- per stuk (bij reichhard ;)). Daar heb ik er al 4 voor van Bosch.
Tenzij je nog een ander goedkoper adresje weet.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Christian de Vriend

prijzig??? amai

2x zo lang mee gaan,en zuiniger rijden.

Ik had niks moeten zeggen.

goedkoopste is 14€
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

18 euro per stuk is nog niks idd.

Rohald

Ik ben ook wel blij dat je meedenkt en je advies geeft. Maar als die van Bosch of NGK ook goed zijn, waarom zou ik dan 4x zoveel uitgeven?
Ik rij nu 1:13,9 met Bosch. Dus ik vraag mij ook af hoeveel zuiniger ik nog zou kunnen met Denso.

Maar om terug te keren naar mijn vraag:
Citaat van: Rohald op 28 juni 2015, 17:27:17
Ik wil mijn bougies gaan vervangen, maar bij mister auto kom ik verschillende bougies tegen.
Welke kan ik het beste gebruiken? 1 pol of 4 polen?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Christian de Vriend

daarom zeg ik,ik heb niks gezegt.

suc6
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rohald

Niemand die mij kan vertellen of een 4 polen beter is dan een 1 pol?
En welke beter is tussen de Bosch en NGK?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Tedo

Ik denk niet dat daar veel verschil in zit. Renault monteert zelf geloof ik NGK (maar dan in "Renault" uitmonstering).

Hier ook al eens gekeken?

BadEend

Dat een iridium bougie 2x zolang mee gaat waag ik te betwijfelen, wat wel duidelijk is is dat ze veel te duur zijn voor wat je ervoor krijgt.
Waar je wel op moet letten is de electrode afstand.

hansenn

heb nu ruim twee jaar geleden van die dure iridium lpg-bougies erin gedaan. Heb er pak hem beet 50 dkm mee gereden en rijdt nog steeds goed.
Merkbaar zuiniger zijn ze niet.

Fubar (Marcel)

#11
Had gisterochtend 'retourtje Leiden' gedaan: totaal 150km, hoofdzakelijk (95%) snelweg-km's en niet harder dan 100 km/H op de snelweg. Totale 'beheersing'  :D Y
Voor vertrek volle gastank. Na aankomst weer getankt: 9,7 liter! Bougies: Denso IK20 !-! Normaal verbruik is gemiddeld 1:11 (niet verkeerd voor een 'oldskool' 2.0 16V). Maar dat je met 'speciale' bougies per definitie stuk zuiniger rijdt? In ieder geval niet op LPG t.o.v. benzine, maar i.i.g. sowieso de helft (bruto) goedkoper dan op benzine. Hoofdzaak is dat de bougies goed afgesteld zijn en dat de motor verder op tijd zijn beurtjes krijgt Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev