Advertenties


Ruitensproeiers voor werken niet goed

Gestart door marcell, 28 juni 2015, 14:05:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marcell

Beste forumleden,

Sinds dit weekend doen mijn ruitensproeiers het niet goed meer.
Het vreemde is dat ze het soms wel doen en ik bijna zou denken dat er iets los zit.

Als ik de hendel 20 keer naar voren haal, dan is er meestal wel een poging bij dat ze het 'even' doen en dan doen ze het ook goed en dan hoor je het motortje/pompje ook, alle andere keren hoor je simpel weg niks en gebeurd er ook niks.
Sproeiers bij m'n achter ruit werken wel gewoon goed, maken deze gebruik van hetzelfde motortje/pompje?

Waar zou ik kunnen beginnen met kijken?

Thanks!
Groet,
Marcel








Umpire (Robin)

Ze maken niet gebruik van hetzelfde motortje, voor en achter. De voorste twee echter wel. Je kunt beginnen met je motortje doormeten.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Dimi

Ik gok dat uw motortje is losgekomen van de aansluiting, dingen hangen daar nogal los is mijn indruk.

matthew

Ze maken wel gebruik avan hetzeltde motortje.

Maar dan nog zal toch het pompje overleden zijn.

Tedo

#4
Klopt, had ik ook bij mijn Megane I HB. Zelf vervangen is goed te doen, moet via de wielkuip (wiel RV eraf, wielkuip loshalen en je ziet de tank met pomp zitten).

In dit topic wordt een ruitensproeierpomp aangeboden!

marcell

bedankt voor de antwoorden.

Maar moet ik nu de ruitenwisserpomp of motor vervangen? Of is dit één onderdeel?

Ik hoor namelijk helemaal niks als ik de hendel naar achteren haal, lijkt me eerder de motor dan toch?

Ik blijf het vreemd vinden dat hij het achter wel doet, dan moeten het twee aparte onderdelen zijn lijkt me?

Ik had ook gelezen dat er mogelijk van die plastic dingen gaan afbreken bij het demonteren van de wielkappen?
Klopt dit? dan bestel ik dit er ook bij? Hebben jullie enig idee wat?

Thanks!

Tedo

#6
Als hij het achter wel doet, zit er misschien een uitgang verstopt? Maar als je toch de boel open haalt om te kijken, zou ik er gelijk een nieuwe in doen.
Er is bij mij destijds niks afgebroken. Zorg wel voor een teiltje o.i.d., want je reservoir loopt bij demontage leeg.  ;)


De pomp en de motor is hetzelfde ding. Let erop dat je er een neemt met twee uitgangen:



http://www.ebay.co.uk/itm/Twin-Outlet-Windscreen-Washer-Pump-Renault-Clio-Espace-Kangoo-Laguna-Megane-/291371877674

marcell

#7
Nou jongens.. nieuwe pomp erin en hetzelfde probleem.

1 uitgang werkt er maar, ook van de nieuwe pomp. Ik heb nu de uitgang van de achterruitensproeier aangesloten op de voorruitensproeier slang, dus hij doet het nu voor wel en achter niet, dus dat is in ieder geval al beter, maar het is niet opgelost. Hoe kan het zijn dat er maar 1 uitgang werkt,  is mijn nieuwe pompje ook kapot? dat lijkt me erg onlogisch.. volgens mij is er ook geen zekering die de werking van de pomp bepaald. Ik had iets gelezen over dat de pomp kan blokkeren en dat je je accu dan los moet doen, heb ik gedaan en hielp ook niet..

Iemand tips?

zie de foto voor de twee pompjes (links oude pomp, rechts nieuwe).


jarno27


speedfighter1987

kabelbreukje ofzo?
aangezien je aangeeft dat hij het voor achteren wel doet en voor voren niet.
lijkt mij niks mis met je pomp zeker niet nu je er een nieuwe ingezet heb dan ga ik eerder denken of een kabelbreuk of je hendel is niet meer in orde

marcell

ja eens maar het vreemde is dat de wissers wel aangaan als ik de hendel naar voren haal..

Tedo

Dat is niet vreemd: die krijgen het signaal kennelijk wel, maar de pomp niet. Als je de slangen qua aansluiting wisselt, werkt het wel. Dus ook geen verstopping. Blijft vermoedelijk over geen contact van de hendel naar de pomp.

marcell

maar wel contact naar de ene uitgang .. zijn de twee draadjes aparte voedingen?

speedfighter1987

Citaat van: Tedo op  2 augustus 2015, 19:58:29
Dat is niet vreemd: die krijgen het signaal kennelijk wel, maar de pomp niet. Als je de slangen qua aansluiting wisselt, werkt het wel. Dus ook geen verstopping. Blijft vermoedelijk over geen contact van de hendel naar de pomp.

precies mijn gedachten.

Tedo

Citaat van: marcell op  2 augustus 2015, 20:03:03
maar wel contact naar de ene uitgang .. zijn de twee draadjes aparte voedingen?

Ja, naar de achtersproeier werkt kennelijk nog wel (hendel van je af duwen). Als je de slangen op de pomp wisselt sproeit het wél voor, als je de hendel van je af duwt. Dus ergens draadbreuk, of de hendel is defect.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev