Advertenties

Na rijden geurtje in auto

Gestart door Jaspervh, 26 juni 2015, 00:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Jaspervh

Hoi iedereen,

Sinds een paar weken zit ik met het volgende:

Tijdens het rijden ruik ik uit het ventilatorrooster een licht verbrand geurtje. Het is het meest te vergelijken met de geur die je hebt van een verfbrander (heel lichtjes). Ik ruik deze geur als de motor warm is, en ik net stilsta (bijvoorbeeld voor een stoplicht oid.)

Ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken. Het koelwater is niet gezakt, en ook geen lekkage hiervan zichtbaar, en ik kan ook geen smeltende bekabeling vinden onder de motorkap. Ik kan me niet voorstellen dat het stof is in het ventilatorrooster. Zou dit misschien ook kunnen komen door vuil (vliegjes, etc) in de radiator?

Iemand hier bekend mee?

Het is een Megane II 1,6 16v.
Alvast bedankt

MeganeScenic1.9dCi

Interieurfilter al eens vervangen?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Jaspervh

Ja, vorig jaar nog gedaan. Ik kan hem er eerdaags wel eens uittrekken, kijken hoe die er aan toe is. Maar bij het interieurfilter wordt het toch niet zo warm dat het kan gaan ruiken als een verfbrander?

mark29

Is het echt brandlucht?
Werkt alles nog elektrisch? Uch wil wel eens ooit wegbranden, kabelbomen in deuren geregeld, ook onder spiegelbediening pas in een trafic weer gezien.
Kachelventilator hebben ook wel eens problemen, te zwaar gaan. bedrading weerstand verbrand ook vaker. Enz enz.

Jaspervh

Het is niet echt een brandlucht, (niet dat er iets doorgebrand ruikt). Geen storingen aanwezig, en de auto rijdt ook prima. Alles werkt ook gewoon. Soms lijkt het wel een geurtje van de zon die de hele dag op een houten gevel staat te branden. Komt een beetje bij de geur van een verfbrander in de buurt.

MeganeScenic1.9dCi

Als ie net vervangen is dan zal dat het niet zijn.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Xanquezer (Frank)

Auto stationair laten draaien en brandlucht opzoeken? (bv voor de deur)

Zoeken en ge zult vinden :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev