Advertenties

merkwaardig probleem

Gestart door Rogier, 22 juni 2015, 21:54:10

Vorige topic - Volgende topic

Rogier

Goedenavond allen,

Ik heb een raar electronisch probleem, de auto geeft aan een electronische storing, even een opsomming wat er niet goed doet.
- stuurbekrachtiging is wel en dan weer niet aanwezig
- stuurkolom vrijgeven zegt de auto
- ventilator bij de motor slaat aan ook al is de auto koud
- airbag lampje brand
- touren teller is weg

Ik heb dit probleem 1x eerder gehad toen deed qua electronica niks het meer.

Toen had ik de auto gewassen en getankt, ik zette de auto thuis weg na 20 min pakte ik de auto weer toen kwam dot probleem.

Vandaag regent het aardig, ik kwam van mijn werk nergens last van, na 1.5 uur pakte ik de auto weer en toen kwam dit probleem.

Morgen laat ik de auto uitlezen, maar weet misschien 1 van jullie wat dit kan zijn? Kan het iets met water te maken hebben? Dit is de 2de keer dat het gebeurt.

Umpire (Robin)

Als het verder nooit voorkomt en nu twee keer wel nadat er een flinke hoeveelheid water op is gekomen kun je ervan uit gaan dat daar de oorzaak ligt. De rest moet je alleen even helpen waar het precies in de auto ligt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Rogier

Ik heb de auto sinds vorig jaar februari de auto, ik was de auto regelmatig, dan zou ik het probleem vaker moeten hebben lijkt mij. Maar het is wel toevallig.

Jaspervh

Als ik het zo lees, vermoed ik dat het probleem hem in de zekeringkast in de motorruimte zit. Hier wil nog wel eens water in lopen, wat je UPC niet zo leuk vindt. Deze zal wel geoxideerd zijn, en/of gaat storen als het extreem nat is.

mark29

Ik ben ook bang voor jouw upc.
Die kan je loshalen en bekijken, alleen lastige is vaak dat hij niet echt zichtbaar kapot is, tenzij extreem veel vocht.
Als de auto uitgelezen word, komt dit al snel aan het licht als deze defect is, wazige storingen, voedingen die wegvallen enz enz.

Rogier

Ik hoop het uiteraard niet, wat kost een nieuwe upc ongeveer?

Jaspervh

Weet zo geen exacte prijzen, maar nieuw is hij volgens mij al snel richting de €300. De UPC is ongecodeerd, dus je zou hem kunnen vervangen door een tweedehandse. Is trouwens niet moeilijk om te vervangen. Zou ik alleen wel even laten doen, omdat het type dynamo hierin geprogrammeerd staat tbv stroomregeling. Maar voordat je gaat vervangen zou je je eigen ook even los kunnen halen, en kijken hoe de printplaat er uit ziet onder de zwarte kapjes.

Maar voor hetzelfde geld heb je daar misschien wel geoxideerde stekkers, en is het over als je die gereinigd hebt.

Rogier

De anwb komt zo naar mijn huis toe, de auto start nu helemaal niet meer. Als de reparatie kosten niet te hoog zijn dan repareer ik hem en anders gaan we opzoek naar een andere, de kosten die ik heb gemaakt in de afgelopen 6 maanden lopen nu wel erg hoog op.

Jaspervh

Laat maar even weten hoe het afloopt. ik ga er van uit dat je UPC gewoon vol zit met water. Misschien kan de ANWB dat bevestigen.

Rogier

De anwb is langs geweest en gelukkig starte de auto bij hem ook niet. Hij wilde eerst de accu spanning meten de accu spanning was 12.1, toen wilde hij de auto starten en ja hoor hij start. De auto uitgelezen ( is wel wat beperkter ) alle fout codes gereset en de auto doet het weer. Ik ga zo toch nog even hier langs de garage om te vragen wat het kan zijn en wat we eraan kunnen doen. De computers waren volgens de anwb man nog goed in orde, maar wat het probleem nu werkelijk was kon hij mij niet vertellen. Hij snapte het zelf ook niet echt.

Wordt vervolgt

Tedo

Vaag probleem. Ik herken het niet. Staat er ook water onder je parafan (kan je horen klotsen als je een bocht neemt)?

Rogier

Niet zover ik weet Tedo, ik kan morgen wel even kijken. Ik heb net wel even de auto gewassen, en kijken of het probleem nu terug komt.
Ik hoop uiteraard van niet, want deze week heb ik de auto hard nodig.

De garage kon ook niks want de anwb had alle fout codes gewist.

Tedo

Misschien even checken onder de parafan (ruitenwissers eraf en je kan erbij)?

Rogier

Tedo, onder het parafaan is het droog.

Tedo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev