Advertenties

keyless entry vraag

Gestart door johan-brigitte, 20 juni 2015, 10:49:58

Vorige topic - Volgende topic

johan-brigitte

hallo,

wij hebben een megane cc uit 2005 waar keyless entry op zit.
nu kan ik de auto openen en starten zonder de sleutel te gebruiken.
maar hoe sluit ik de auto??
moet dat met het knopje op de deurklink?
als ik daar op druk gebeurt er niks, dus misschien doe ik iets verkeerd.

gr johan

ik kan het wel vergrendelen via de kofferbakdeksel

Rogier

De ronde knopjes op de handgrepen zetten de auto ook inderdaad opslot. doet die op de deur van de bijrijder het wel ?

johan-brigitte

Tedo

Dan is de auto of heel even de weg kwijt, of ze zijn kapot.
Je kan een nieuwe ontvanger/drukknop kopen voor in de kruk (de blauwe ontvanger is de ge-update versie, de standaard is zwart). Sinds ik die erin heb zitten (is als je een beetje handig bent goed zelf te doen), werken ze alle vier weer prima.

Het bestelnummer is 7701209344. Hier voor twee tientjes op eBay.

johan-brigitte

Hey
Bedankt voor de reactie.
Hier ga ik na kijken.
Is er ook een how to voor dit?
Bij de Peugeot had ik er software voor op de pc.
Nu nog zoeken of dat er ook iets is voor de Renault.

Johan

Tedo

johan-brigitte

de spullen zijn binnen, besteld via ebay.
bedankt voor de info Tedo!!

nu maar gaan verdiepen hoe ik het kan gaan doen, krijg zelf het programma nog niet werkend op de laptop voor de stappen plan :neen:

anders toch maar doe boel gaan vertalen uit het frans

Tedo

Aan de kopse kant van je deur zit een plastic dopje. Dat haal je weg, en dan kan je met een gebogen haak de kruk aan de binnenzijde ontgrendelen. Zie foto's in het Scenic verslag.
Ik heb de buitengreep verwijderd, en deze naar beneden laten hangen. Je kan dan de stekker naar de ontvanger losnemen. Vervolgens plak je de stekker die nog aan de auto vast zit, aan de deur (zodat deze niet door het gat de deur invalt).
Dan neem je de greep mee naar binnen, schroeft die open en vervangt alles wat daar in zit door de nieuwe onderdelen (ontvanger met stekker, drukknop met veer). Er zit ook een nieuw schroefje bij om de binnenkant van de kruk mee dicht te schroeven,
de oude wil nog wel eens verroest zijn. Als alles gemonteerd is, de stekker weer aansluiten en de kruk in de auto monteren.
De binnenbekleding van je deuren hoeft er dus niet vanaf voor deze klus. Ik zeg lees goed wat ik beschrijf en bekijk de foto's uit het Scenic verslag hierboven. Moet goed komen.

Succes!

johan-brigitte

Ow, dat klinkt al veel beter. Zag het meest tegen de binnenbekleding op om dag allemaal los te halen.
Ga even kijken wanneer ik er even rustig voor kan gaan zitten.

Bedankt voor je uitleg

rf1002

Bij mij doen die knopjes ook soms moeilijk, maar een beetje WD40 in de opening rondom het drukknopje werkt altijd (bij mij).
Een tip die ik trouwens van dit forum heb gehaald destijds  !-!

Tedo

Als ze echt stuk zijn, helpt WD40 niet meer. Mijn ervaring is dat ze ondanks (door?) de WD40 uiteindelijk ook stuk gaan.

johan-brigitte

hier ben ik weer :?

ik ben een heel eind gekomen met het proberen.
ik heb de hendel makkelijk er uit gekregen zoals je zei,alleen komt het kabeltje/connector niet naar buiten.

ben toen begonnen met de binnenkant los te maken, ook gelukt en heb het stekkertje gevonden.

maar deze zit nog ergens aan vast geklikt en kom je wat lastig bij.

maar ik krijg het stekkertje er niet uit.

kan iemand mij daar wat over vertellen hoe dat moet???

Tedo

De stekker zit met een veiligheidsbeugeltje extra vastgeklikt. Dat moet je opwippen om 'm los te maken.

johan-brigitte

mmm, zoiets dacht ik al, maar krijg het helaas niet voor elkaar.
lukt me nog niet om met een schroevendraaier iets op te wippen.

we gaan nog een poging proberen, anders moet ik het denk ik even  mijn vader vragen of die het wel voor elkaar krijgt, anders houd het op voor mij

johan-brigitte

Met wat doorzettingsvermogen is het toch gelukt om de bestuurders kant te doen.
Met een beetje geluk kreeg ik de stekkers los waardoor ik de ze makkelijker uit elkaar kon trekken.

Nu werkt mijn kant gelukkig weer, de belangrijkste kant

Bedankt voor de hulp

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev