Advertenties


Spoorverbreder

Gestart door Decepticon#1, 4 juli 2005, 17:16:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Decepticon#1

He dudes,

Ik vroeg me af welke spoorverbreders jullie onder de auto hebben bij de achterwielen. Mijn auto is verder netjes verlaagd (ik neem aan tussen de 3 en 4 cm) en ik heb een 17-inch velg eronder (bandenmaat 205/40/17) Nu vind ik dat de achterwielen net wat te diep in de kast staan. Wat adviseren jullie voor spoorverbreders? 10 mm? 15 mm? Misschien hebben jullie nog wat pics hoe het er bij jullie uitziet, welk merk etc. alle info is welkom...en nog een klein vraagje: doet de verzekering moeilijk bij spoorverbreders...en dan dus geen hele extreme, maar max. 15 mm. Alvast bedankt voor de info!

Greetz,

Peter

peterachterop

Peter, je naamgenoot hier.

Ik had op mn polo ook spoorverbreders "duitse stijl"enwerd een keer aangehouden. ik mocht een dag later aantonen dat ze eronder weg waren.

ppveenstra

Citaat van: Decepticon#1 op  4 juli 2005, 17:16:09
He dudes,

Ik vroeg me af welke spoorverbreders jullie onder de auto hebben bij de achterwielen. Mijn auto is verder netjes verlaagd (ik neem aan tussen de 3 en 4 cm) en ik heb een 17-inch velg eronder (bandenmaat 205/40/17) Nu vind ik dat de achterwielen net wat te diep in de kast staan. Wat adviseren jullie voor spoorverbreders? 10 mm? 15 mm? Misschien hebben jullie nog wat pics hoe het er bij jullie uitziet, welk merk etc. alle info is welkom...en nog een klein vraagje: doet de verzekering moeilijk bij spoorverbreders...en dan dus geen hele extreme, maar max. 15 mm. Alvast bedankt voor de info!

Greetz,

Peter

10mm gaat wel passen, 15mm betekent kassen omrollen..

Decepticon#1

Had jij niet nog een setje liggen laatst?

Greetz,

Peter

ppveenstra

was een 15mm, heb nu in zwaagwesteinde een nieuwe set van 10mm besteld, 15mm paste niet..

Jeroen

Zie FAQ, daar zie je een plaatje van mijn oude coup? met 20mm spoorverbreders.
4cm verlaagd, 16" wielen met 205-45-16.
Dit paste ook (net aan, af en toe liep het aan) met 17" 205-40-17.

Wel de kassen laten rollen.

En je hebt pas de goede spoorverbreders als het af en toe aanloopt  ;)

Decepticon#1

En hoe zit het met de verzekering? Wil die meewerken?

Peter

Jeroen

Wat heeft de verzekering er mee te maken?

Decepticon#1

Ik hoorde dat die wel eens moeilijk gaan doen als er een ongeluk zou zijn. Als ze een sporenonderzoek doen en zouden merken dat de spoorbreedte breder dan normaal was, dan kunnen ze beslissen om niet uit te keren. Tenminste, dit hoorde ik. Misschien weten jullie hier meer van?

Mzzl,

Peter

Decepticon#1

He Peter,

hiermee bedoel je dat de band (bijna) buiten het spatscherm kwam? Dat hoeft bij mij namelijk niet, alleen wat meer opvulling.

Greetz,

Peter

Citaat van: peterachterop op  4 juli 2005, 17:28:42
Peter, je naamgenoot hier.

Ik had op mn polo ook spoorverbreders "duitse stijl"enwerd een keer aangehouden. ik mocht een dag later aantonen dat ze eronder weg waren.

RikRace

Check hier: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=91.0

Ik heb ook pas spoorverbreders en ook heb ik m'n wielkasten laten omrollen :D.

Het resultaat vindt ik zeer positief.


Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

ppveenstra

#11
waar heb je de kassen laten rollen? als ik zo vriendelijk mag zijn, en welk kosten plaatje hangt hier aan vast..
de mijne moeten ook omgerold voor een 20mm spacer..? Is dit te doen?

RikRace

Citaat van: ppveenstra op  5 juli 2005, 21:04:37
waar heb je de kassen laten rollen? als ik zo vriendelijk mag zijn, en welk kosten plaatje hangt hier aan vast..
de mijne moeten ook omgerold voor een 20mm spacer.. :D

Bij Edwin Scheper in Sappemeer, die ken ik via de Renault Tuning Club (Edwin19 is zijn forumnaam). Hij vroeg er 35 euro per wielkast voor. Ik weet niet of dat duur is ja of nee, maar hij kon me snel helpen vandaar.

Groeten,

Rik
-RENAULT-SPORT-

ppveenstra

Zou hij het leuk vinden die van mij ook te doen? ???

Kun je hem vragen, of eventueel een mail adres of dergelijke naar me toe zenden via pm of dergelijke..

Is dat niet in groningen?

RikRace

Citaat van: ppveenstra op  5 juli 2005, 21:25:36
Zou hij het leuk vinden die van mij ook te doen  ???

Kun je hem vragen, of eventueel een mail adres of dergelijke naar me toe zenden via pm of dergelijke..

Is dat niet in groningen?

Dat wil hij vast wel.

Ik zal hem wel even PM-en, dat hij even contact met jou op neemt, OK?
-RENAULT-SPORT-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev