Advertenties


Uitlaat verplaatsen

Gestart door Megane2000Coupe, 3 juli 2005, 22:23:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Megane2000Coupe

Hallo,

Ik ben in bezit van een Megane Coupe 1.6 16V uit 2000 (Phase 2) nu wil ik mijn uitlaat vervangen door een universele demper, maar nu kom ik het volgende probleem tegen. Als je achter de auto staat zit de originele uitlaat aan de linkerkant en bij mijn achterbumper (die dus niet standaard is  :P) zit het gat ervoor aan de rechterkant. Nu is mijn vraag wie hier ervaring mee heeft en weet hoe ik de buizen kan omleggen en of de middendemper ook eraf moet. Ik weet dat je ook op een brug kan rijden, maar daar is me auto dus te laag voor  :) Kan alleen op een brug die helemaal in de grond zit en dan omhoog komt en ja die heb je maar weinig. Dus iedereen die wat info voor me heeft alvast bedankt.

Misschien weet iemand zelf maten van hoe lang de nieuwe buizen moeten zijn en waar de bochten moeten komen???
Ik heb er wel ff onder gekeken en moet eerst stuk langs me tank.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ferdi

een 4-poots brug misschien  ??? daar kan elke wagen op, of je moet hem op de grond hebben liggen  ;)

peterachterop

Je bent nogal wat van plan.
Ik probeer wel even een foto te maken van mijn links rechts systeem.
Dan volg je gewoon de lijn die naar de andere kant loopt.

Bij eps hebben ze buizen in alle maten en soorten. Als je er niet uitkomt kunnen zij je iig uit de brand helpen.

Megane2000Coupe

Ja ben wel wat van plan ja, als je een foto zou kunnen maken graag. Kan ik een beetje kijken hoe het eruit ziet en hoe het ongeveer moet gaan worden.

En ja er zal vast wel een brug zijn waar ik op kom, maar dat word echt wel zoeken. Me sideskirt zitten namelijk aan de carrosserie weggewerkt, en die zijn stuk lager dan de bodem van me auto, dus word erg moeilijk om er iets onder te schuiven en dat ie dan de bodem haalt

peterachterop

Dat probleem ken ik. Moest al 2x apk verschuiven doordat de wagen niet op de brug wou.

Megane2000Coupe

Iemand misschien ook nog een tip dan bij welke garage ik wel een brug op kom????
Liefst wel Renault-dealer

En heb ook andere voorbumper en die steekt stuk verder naar voren dan originele bumper, dus daarom is het vooral lastig een brug op te komen

Megane2000Coupe

@ Peter Achterop: al een foto kunnen maken van je links-rechts systeem??

peterachterop


peterachterop

heb foto's gemaakt alleen zijn een beetje donker. volgens mij zijn er wel meerdere die een links rechts systeem hebben.

peterachterop


Megane2000Coupe

Kom uit regio Flevoland. Maar wil best een stukje rijden voor een Renault dealer, waar ik brug op kan. Moet toch een keer APK gekeurd worden he.

@ Peter: thanks voor de foto, heb je geen foto van hoe het er vanonder uitziet en tot welke demper moet ik weghalen, de middendemper ook of kan die blijven zitten???

Pretender

Citaat van: Megane2000Coupe op  6 juli 2005, 00:31:35
Kom uit regio Flevoland. Maar wil best een stukje rijden voor een Renault dealer, waar ik brug op kan. Moet toch een keer APK gekeurd worden he.

@ Peter: thanks voor de foto, heb je geen foto van hoe het er vanonder uitziet en tot welke demper moet ik weghalen, de middendemper ook of kan die blijven zitten???
Volgens mij kan je beter kijken naar een garage met een smeerkuil, dan kan je over het gat rijden, en vaak hebben ze er ook een brug bij die onder je auto door kan rijden via een rail in de smeerkuil en niet boven de grond uitsteekt

Megane2000Coupe

@ Pretender: Ja dat zou ook kunnen ja, maar weet jij er 1??   :P

Ja busgarage van Connexion hebben we hier  :)

peterachterop

Je moet de originele einddemper verwijderen.
Deze juist afmeten met de nieuwe te plaatsen demper en dan afslijpen. dit wordt het veloop stuk.

In het autostyle blad staan ook verloop stukken om je eigen uitlaat systeem te maken.

Kijk daar anders eens in.

Edgar

@megane2000 waar uit flevoland kom je ik kan hier in Emmeloord namelijk gewoon de brug op bij verschillende garages...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev