Advertenties

Koppelingspook lijkt te Rammelen/Ratelen boven de 3000 toeren.

Gestart door huubM, 8 juni 2015, 12:12:17

Vorige topic - Volgende topic

huubM

hoi iedereen,
sinds 3 weken heb ik een megane cabrio 2.0 16v IDE fase 1.
nu is het probleem voorgevallen dat wanneer dat auto rond de 3000 toeren komt de koppeling ernstig begint te rammelen/ratelen.
het lijkt letterlijk onder de pook vandaan te komen
ik kan er mee terug natuurlijk maar ik wilde graag weten of meer mensen dit probleem herkende, en of ik dit zelf misschien kan verhelpen?

Met vriendelijke groeten,
Huub Mansvelt

Tedo

Even twee dingen: een IDE blok zit alleen in het phase 2 model, en onder de pook zit niet de koppeling, maar de versnellingsbak (en het uitlaattraject).

Willem

Onder de pook zit de schakelstang die naar de versnellingsbak loopt.  ;)

Nicole

Ratelen lijkt mij de druklager, maar bedoel je nou de koppeling of de versnellingsbak?
Als je echt doelt op de bak/versnellingspook: zit er speling op? Kan zijn dat iemand tijdens het rijden zijn/haar hand op de pook heeft laten rusten en de boel nu gewoon versleten is.
Misschien het probleem iets duidelijker omschrijven.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

huubM

excuus ben niet zo thuis met de techniek in de auto,
wat ik bedoel te zeggen is de hetgeen onder de pook lijkt te ratelen, hierdoor lijkt het de pook zelf te zijn, maar ik neem aan dat dat het niet is.
tevens hoor ik allemaal gebrom bij de middendemper als de auto stationair loopt, iemand een idee over beiden?
het is een renault megane cabrio fase 2 (1999) 140pk IDE.

mark29

Ligt jouw uitlaat niet los? Afgebroken?
Hang eens met jouw hoofd onder de auto, kijk en luister eens.
Wij kunnen vanalles roepen vanachter een computer, maar dat werkt ook niet.

mark29

En een dag verder, had je ff langs een garage kunnen gaan, die had het zo gezien. Hoeft je echt geen 100 euro te kosten om alleen even te kijken.

jarno27

Klinkt als uitlaat als je start en beetje gas geeft en deur open houdt hoor je dan beetje een metaal op metaal geluid in combinatie met trillen ?
Je hebt namelijk een dwarsstuk onder je auto waar de uitlaat boven loopt en ik had lekke uitlaat redelijk vergaan die tikte tegen die dwarsbalk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev