Advertenties

Klets maar raak DEEL 217

Gestart door Benjamin Renon, 31 mei 2015, 17:28:14

Vorige topic - Volgende topic

mark29

Even een opmerking. Ik lees dingen als subframe moet eraf, hoeft helemaal niet, een megane 1 moet dat, megane 2 en 3 niet meer.
Voorste subframe eraf, dat u tje noemen wij dat, dus waar de radiateur op steunt.
Dan v-bak loshalen, cardan omhoog kantelen en met 2 man de bak eruit tillen.
Op een brug natuurlijk.

matthew

Dat zeg ik toch ook mark alleen voorste subframe balk weg.(u-tje)

Brug is fijnste maar put lukt ook.

mark29

Ja zag jouw opmerkingen, maar ook andere over subframe. Zou zonde zijn als mensen die onnodig loshalen.

Dimi

Vraagje: bij mijn Megane 1.4 16V van 2002 vind ik geen filters, buiten die van de olie natuurlijk. Kan dit kloppen, of moet ik verder zoeken?

mark29

Niks in zicht natuurlijk.
Begrijp je hoe een motor werkt?
Dan kan je zo bepalen waar een luchtfilter zit.
Brandstoffilter naast de tank.
Pollenfilter zit bij jou in paravan of onder dashboard, twijfel ik ff.

mark

Jij hebt een megane 1 toch? Als je airco hebt dan zit het pollenfilter links onder de parafaan. Als je geen airco hebt, dan zal er waarschijnlijk ook geen filter in zitten.

mark

Nou mijn vakantie begon lekker.  l-

Om 3 uur snachts net voor parijs een klapband. We waren toen afgesleept, en om 10 uur sochtends reden we weer. Want er zat geen reserveband onder het huur busje (opel vivaro) en daarna was op het wiel van de klapper ook nog eens het ventiel lek, want die stumpers hadden de ventielen niet vervangen.  l- Dus onderweg van de snelweg afgegaan en een paar gehuchtjes doorgereden, en uiteindelijk een garage gevonden. Daar nog 1.5 uur moeten wachten totdat het bedrijf open ging. Dus we zijn uiteindelijk iets voor 12 uur s'nachts op de camping aangekomen. En een uurtje later hadden we alles opgezet en klaar voor de nacht.

Maar het is hier wel mooi in spanje. We zitten in platja de pals.  !-! Met uitzicht op zee.

Tedo

Lekker dan Mark! Maar goed te horen dat je op de plaats van bestemming bent aangekomen.

matthew

Toch nog een fijne vakantie,  ondanks de mindere start.

Dimi

mark

Dankje gaat wel goed komen denk ik.  !-!

Benjamin Renon

Vorige week motor weggebracht ter reparatie na mijn motorongeluk(je). Vandaag telefoontje gehad dat deze weer in orde gemaakt is. Zaterdag staat op de planning om deze weer op te halen, daarna gelijk door naar Aken om een nieuw textiel motorpak te passen. Mijn gebroken duim is ook redelijk hersteld alleen een paar mm gedraaid. Kan er opzich genoeg mee doen, maar het is af en toe nog lastig. Qua kracht begint alles terug te komen. Hopelijk snel weer wat km's op de motor maken... Een paar weken niet kunnen rijden en goed weer hebben, zorgt toch voor wat onrust om te willen rijden... ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

jarno27

Nou gelukkig komt er nog voldoende goed weer
En wens je hoop veilige kms toe  !-!

Tedo

Umpire (Robin)

Gelukkig dat je er goed vanaf gekomen bent! Was je motor erg kapot?
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev