Advertenties


enorm trillen in stationair

Gestart door jarno27, 22 mei 2015, 16:40:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jarno27

Hallo forum leden.
Heb sinds gisteren probleem met mijn auto,
Trilt /stottert in stationair enorm hard en bij lage snelheden ook .
Naarmate de snelheid hoger ligt is het over.
Nu heb ik al hier en daar wat gelezen over de bobines
Mijn megane heeft een 1.6 e motor 1997
Hopelijk snel een oplossing

mark29

bobine, bougiekabels, bougies, mapsensorluchtslangetje gescheurd, koppakking.
enz.

jarno27

Ben bang de koppakking  l- verbruik koelvloeistof en schommeling in temperatuur motor klinkt dat bekent ?  Hoeveel kost zoiets?

Jacques

#3
Als je hetzelf doet en de koppakking via e-bay in UK besteld kun je het met 200 euro redden. 50 euro koppakkingset, 15 euro kopbouten, kosten cilinderkop vlakken. olie en koelvloeistof, distr. riem + eventueel spanrollen.

jarno27

En bij renault dealer ?  Ben handig maar zo handig nou ook weer niet

Willem

Troep rond je vuldop? Oliepeil gestegen en witte rook? Dan waarschijnlijk de koppakking. Denk dat je sws 700-900 euro voor mag rekenen bij een garage laten doen.

jarno27

Nee totaal geen troep rond de vuldop geen mayonaise gaat het dan toch meevallen hoop het zo  o-)
Oliepijl lastig te checken met dat digitale peilertje

jarno27

En de paus is nog niet gekozen .
Dat wordt duimen !-!

Willem

Dan zou het misschien inderdaad mee kunnen vallen. Hoop het voor je.

Christian de Vriend

oliepijlstok er uit trekken,aansteker er onder,gaat het knetteren
dan zit er kvs bij de olie.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark29

Wat veel mensen denken, is dat er altijd kvs naar de olie gaat.
Dit hoeft niet persee!!
Kan ook zijn dat er een breuk in de koppakking zit tussen 2 cilinders.
Of via een koelvloeistof kanaal naar een cilinder.
Dan verstook je de koelvloeistof en loopt het (bijna) niet de olie in. Ja bij stilstaan kan er uiteraard wat langs de zuigerveren lopen.

Dus olie controleren is niet altijd uitsluitsel.
En de koppakkingen van deze motoren klappen gewoon vaak.

Willem

Komt dit ook vaak voor bij de 1.6e uit 1998 (dus niet met zwart kleppendeksel)? Zo ja, is het een goed idee om de koppakking preventief te vervangen bij het vervangen van de distributieriem?

jarno27

Olie is oke geen witte rook en hij loopt op alle 4 cillinders toch maar ffn naar garage morgen. Om te vragen wat het kan zijn.
Zou die dan veel koelvloeistof verbruiken of valt dat mee .
Sorry voor alle vragen ben nog een leek kwa dat soort zaken

Christian de Vriend

destijds bij mn 1.6 had ik bloemkool aan de kvs dop,ik heb toen preventief de kopakking vervangen,en
toen de distributieriem,spanrol en kvs pomp vervangen.

Als er twijfel is,raadt ik het wel aan om het te laten controleren,kan je het zelf
repareren,dan gewoon doen.

Ik heb eventueel dealer gegevens voor de volgorde en aanhaal waardes van de
kopbouten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Ik heb verder geen problemen. Kvs blijft mooi op peil. Misschien neemt ie een half tankje op jaarbasis. Distributieriem doe ik deze winter. Koppakking preventief laat ik dan eerst zitten. Mocht ie toch lek raken kost een riempje ook niet zoveel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev