Advertenties


Dimmende Neonverlichting

Gestart door Bartjuhh, 3 juli 2005, 10:53:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bartjuhh

Ik wil mijn neon aansluiten op mn binnenlampje (die ene in het midden boven je hoofd) en nu loopt er vervolgens een kabelboom van dat dingetje langs je deurrand aan de bestuurderskant, nu moet ik dat mijn neonbuisjes op 12V aansluiten. Als ik hem aan rood/zwart leg zal hij automatisch aangaan en evenlater uitdimmen (net als mn binnenlamp) als ik mn centrale deurvergrendeling aanklik?? Want dat is het doel natuurlijk een blauwe binnen kant als jij nog buiten staat en ff klikt? ;D


[edit] Heb nog even gekeken en er liggen een rode, zwarte, roze, blauwe en een grijs draadje

Bartjuhh

Niemand die mij op weg kan helpen?  :-[

Robin

#2
Je kan hem aftappen , maar dan gaat die alleen aan met de deuren open.

Hoe ik het nu aan het doen ben : a stijl los gehaald , en zonneklepje beide aan de bijrijders kant.
Een nieuw kabeltje getrokken van +/- 2,5 meter. Deze laat je dan vanaf je lampje (laat ongeveer 10 cm over aan deze kant) via je dak je a stijl ingaan en haal hem er onderaan via de tweeter kapjes je dashbord in.
Dan laat je hem naar het midden van het dashbord gaan en daar sluit je je neon aan.

Als je nu het draadje dat bij je lampje hangt aansluit op de 2 koperen pinnentjes waar het bolletje tussen zit geklemt en je lampje weer monteerd. Zal je zien dat je neon het zelfde doet als het lampje zelf.

Dus : // helemaal uit // aan als de deur opent // constant aan //

Ik hoop dat je er iets aan hebt .

M.V.G

Bartjuhh

Lijkt me een goede oplossing als mijn plannetje niet kan lukken ! thx ! :D

toch ga ik dan maar even experimenteren met het dimmen, dr moet toch iets te vinden zijn aangezien de binnenlamp kennelijk stroom krijgt als ik mn centrale deurvergrendeling indruk (hij gaat immers branden)

Robin

Als je het zo doet als ik heb omschreven dimt de neon ook hoor. Hij gedraagt zich excat het zelfde als je lampje.
Het voordeel is dat je kem ook constant aan kan laten staan , of helemaal uit als je niet wil dat je accu helemaal leegloopt op je neon als je tijden met je deuren open moet staan.

M.V.G

Bartjuhh

Oh okay :D dan is het helemaal de oplossing die ik zoek! Ik maakte uit je eerste berichtje op dat ie alleen helemaal uitkon en niet kon dimmen. Nou dan wordt dit de oplossing ga ik vanmiddag ff prutsen  8) 8) 8) Thx!

Edgar

Zo heb ik het ook en werkt perfect.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev