Advertenties


onderlip voorbumper

Gestart door bas1984, 2 juli 2005, 14:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

ja je snijdt gewoon met een stanley mes rustig langs de naden dan duw je ze er zo uit

Feskens

ok dan, maar de vraag nu nog of hij er goed onder past. Bij jou zit hij er netjes op maar moet daarvoor veel pas en meetwerk verricht worden en kan ik het best in het midden beginnen met bevestigen en naar de zijkanten werken of juist eerst aan de zijkanten? en houdt ik nu juist aan de zijkanten een stukje over of moet ie verlegd worden (nogmaals, gaat om een gele phase 1 uit '97)

peterachterop

Je legt de bumper op de kop zodat de gelakte kant op de grond ligt (een deken eronder doen tegen de krassen).
Hierna begin je de lip eerst vast te zetten in t midden en dan werk je naar de zijkant zodat je om de 15 cm de lip vast zet.
Dan kom je op den duur aan t einde en zul je zien dat ie te lang is. dikke 8 cm denk ik.

Dit snijdt je er ook af door met de vorm vd bumper mee te gaan de wielboog zeg maar.

Hij zal voor een ph 1 zeker niet hoeven te worden verlengd.


JvE



Ik heb de mijne dicht gelaten. Dit vond ik mooier, omdat ik verder geen gaas in de voorkant heb zitten.
Links en rechts kom ik minder dan een halve centimeter te kort in de aansluiting met de wielkast. Ik vind dit verder niet storend, omdat de lip aan de voorkant mooier aansluit met de bumper. Maar dat is heel persoonlijk, voor een "perfecte" pasvorm kun je beste een speciaal voor Renault ontworpen lip nemen (bijv. van Elia) of een Renault lip.

Ik heb de auto op bokken gezet en de lip eronder gemonteerd.
Vanuit het midden met lijmklemmen de lip tijdelijk vastgezet en zo strak mogelijk uitgemeten.
Daarna gaten voorgeboord en de lip met M4 bouten, sluit/ carrosserieringen (tegen lostrillen ;D) en moeren vastgezet.
Totaal ongeveer anderhalf uur werk. Met z'n 2-en gaat het trouwens het meest handig, ondanks de krappe ruimte onder de auto :D.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en getuige de drempels die ik inmiddels heb geraakt kan ik stellen dat het geheel erg stevig eronder hangt :)

bas1984

vind hem onder een phase 2 mooier/netter onder zitten.... maja weet nie wat die gekke duitser eraan heeft gedaan...
:)



rik

Dat is een lip van een seat cordoba. Ziet er hetzelfde uit, maar past beter volgens die gekke duitser  ;D. Zie het topic 'seat cordoba lippe' op het duitse megane forum. Ben nu bezig deze lip eronder te maken en lijkt erg netjes te gaan worden.  ;)

Decepticon#1

Citaat van: peterachterop op 21 februari 2006, 13:36:29
ja je snijdt gewoon met een stanley mes rustig langs de naden dan duw je ze er zo uit


Zorg daar overigens bij dat het stanleymes niet vol in je duim terechtkomt....(zucht)

EbOoZ

Tsjah... je zal niet de eerste zijn ;D

bas1984

Citaat van: rik op 22 februari 2006, 22:55:24
Dat is een lip van een seat cordoba. Ziet er hetzelfde uit, maar past beter volgens die gekke duitser? ;D. Zie het topic 'seat cordoba lippe' op het duitse megane forum. Ben nu bezig deze lip eronder te maken en lijkt erg netjes te gaan worden.? ;)

mag je me het bestel nummer eens geven van een corobalip.... dealer hier in de buurt is nie zo slim om dat ding los voor me te bestellen

JvE

Volgens mij is dat het nummer dat Peter iets eerder gepost heeft.
Verschil zit hem in de letter. Op het duitse forum staat het nummer op 1 van de eerste pagina's.
Omdat de voorbumper van fase 1 en 2 verschillend zijn is de pasvorm iets anders. Bij de fase 2 loopt de onderlip verder naar buiten in een soort van ronding.
Die "gekke" duitser heeft overigens zijn hele voorbumper eraf gereden op een stoeprand.

Niels Mensink

Misschien makkelijk om ipv mensen 12 pagina's te laten zoeken 1 berichtje weg te zetten met de volgende tekst:
Phase 1 Cupra lip= passend/passend te maken zonder te veel handelingen/ te kort en aan te passen
Phase 1 Laguna Lip = passend/passend te maken enz enz
En dan uiteraard voor de phase2 ook..
Ben namelijk zelf op zoek naar een bescheiden lipje. Op mijn vorige coupe had ik er 1 van 230euri's (niet gespoten) en zo gek ben ik niet meer, dus voor 70euri;s wil ik graag klaar zijn.

Dus laguna lipje op een phase 2 cabriolet is wel te doen?

Greencabrio

Jep is te doen al staat een Ibiza lip met wat meer werk helaas wel heel erg mooi!!

Meganez

Zal hier mijn probleem ook maar even posten



Heb net een cordoba lip gemonteerd onder een phase 1, staat op zich heel erg mooi, is alleen 1 a 1,5 cm te kort aan beiden zijden. Weten jullie misschien hoe ik de lip kan verlengen. Gewoon een paar poly-matjes er tegen aan wordt denk ik te moeilijk om strak te krijgen. Bovendien hecht de polyester niet heel goed aan het abs en zal het gaan scheuren mits het door iemand wordt gedaan met heel veel ervaring (ik niet dus).


rik

kep deze lip ook gemonteerd en hij sluit precies goed aan. Kep de lip in de bochten iets naar binnen laten lopen. Daar zie je overigens erg weinig van.

Greencabrio

Heb ik ook gedaan....Alleen wat hangt jouw auto laag zeg!!! Zal niet fijn meer rondrijden worden zo... 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev