Advertenties


Meggie Cabrio eindelijk klaar !!!!

Gestart door Ronnie Oost, 2 juli 2005, 01:16:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ronnie Oost

Ik zal me meteen ff voorstellen.
Ik ben Ronnie Oost en ik kom uit Dieren (Gld.) Ik ben 32 jaar en compleet geinfecteerd met het megane cabrio virus :D :)
Ik ben al maanden te gast op jullie forum om allerlei ideeen op te doen. (bedankt Michel Cijs ;D en de rest voor de ideeen!!)
Binnenkort zal ik lid worden en al mijn foto's posten van mijn project, maar voor nu zal ik alvast een korte beschrijving geven van wat er allemaal gebeurt is.

Zo eindelijk kan ik in mijn Meggie cabrio rijden. 8)  8)
Ik ben samen met mijn broertje Danny Oost en Autobedrijf Remy Vos 3 maanden fulltime (lees dag en nacht :D) bezig geweest om van een standaard gele renault megane cabrio uit '98 met voorschade een (naar mijn mening) perfect gevormde auto te bouwen. ;D.
In eerste instantie was ik van plan om mijn Meggie te voorzien van een Japstyle voorbumper en een RS achterbumper te samen met Elia meran side skirts. Maar na lang overwegen en veel heeeel veeeel kijken naar andere Meganes, kwam ik tot de conclusie dat ik de originele lijnen van de wagen zo veel mogelijk wou behouden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een originele voorbumper en heb deze voorzien van racegaas. Ook het voorfrontje heb ik hiervan voorzien. Wel heb ik de Elia Meran sideskirts erop geplakt, gewoon omdat ik deze geweldig qua form vind. De achterbumperis ook (nog) origineel, maar ik ben wel van plan om de Rs bumper eronder te maken wanneer ik een mooi uitlaatsysteem heb. Tevens heb ik de M1 spiegels van Stroeve erop gemaakt. Dit maakt voor mij de wagen net helemaal af! :D Voor de kleur heb ik gekozen voor goudgeel met mooie goudflakes erin. 8) 8)
De preciese laksoort post ik nog wel tesamen met de foto's ;) We hebben ook maar meteen het hele motorblok eruit getild, zodat we het motorcompartiment meteen mee konden spuiten in de nieuwe kleur. Dit is ook gebeurt met de kofferbak!
Voor de rest is de hele wagen compleet gestript geweest, en hebben we alles waar van we vonden dat het ter vervanging onderhevig was vervangen. :o Dit bracht wel enorm veel extra werk met zich mee, maar dan heb je ook wat :D

Wel was voor mij meteen duidelijk, dat ik de wagen wilde cleanen. Dit is dus ook gebeurt.
Alle logos rondom zijn verwijderd, de electrische anntene is er ook af gegaan. (er zit nu een plakantenne in). Ook het slot in de passagiersdeur is er uit gehaald en dicht gelast. Zelfs de verticale streep welke aan de achterkant naast beide (links en rechts) logos zitten zijn weggewerkt! :D Omdat er nogal wat steenslag op de voorruit zat is deze ook maar meteen vervangen. Dit stond wel zo netjes. ;)
Om de wagen toch maar alvast een beetje af te maken heb ik 17 inch Elite Blade velgen ondergegooid. :D 8)

De wagen is nu natuurlijk nog lang niet klaar, want ik wil er nog lederen bekleding in hebben, de wagen moet nog een aantal centimeters zakken (niet al teveel, daar ik er alke dag in moet rijden. Ik dacht zelf aan een centimeter of 4) en ik moet er nog een klein beetje Ice in werpen ;D Maar ja, mijn budget, daar zit ik al een poosje overheen. Hahaha

Wat er verder is gedaan aan de auto zal ik een volgende keer wel posten!

Groetjes Ronnie



peterachterop

Kom maar snel met die foto's dan. 8)
Ben benieuwd naar de goldflakes.

EbOoZ

Anders ik wel ;D Hurry hurry hurry :D

Ronnie Oost

Verwacht nou niet dat ik er van die enorme flakes in heb laten doen zoals die gekke amerikanene altijd doen ;D
Dit zijn mooie subtiele flakes welke pas echt tot zijn recht komen met de zon erop! 8)
Geen zon dan is ie donker geel met een teint oranje. Met de zon eropword ie goud geel en glinstert ie lekker :D ;D
Maar je zult t wel zien zodra ik lid ben en de foto's ga posten.

Michel Cijs


Bartjuhh

Sodeju! Klinkt wel erg lkkr allemaal  :o :o :o!!!! Moet een godsvermogen hebben gekost  :D ben heel benieuwd naar de foto's!

peterachterop

Zeg Ronnie,

Je mag ook foto's posten zonder dat je lid bent. ;D

Ronnie Oost


Ronnie Oost


Michel Veltman

even foto uploaden op www.mijnalbum.nl bv ;)
(of via de UPLOAD knop op dit forum...

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Ronnie Oost







Zo was ie dus!! Een behoorlijke klus zoals je kint zien. De rest van de foto's zal ik er op zetten wanneer ik mijn hele project ga posten. Dus nog heel even geduld aub. :D ;D

Ronnie Oost


Even een blokkie liften. ;D

Mijn broertje Danny en Eddie Peters. Zonder broertje lief was het waarschijnlijk niet gelukt. En Eddy heeft ons geholpen met het motorische gedeelte. Dus nogmaals bedankt jongens!  :D 8) 8) :D

Hier wordt de wagen opgehaald om verder klaar gemaakt te worden bij Remy Vos in spankeren. ;D

Hier is "de meester" aan het werk ;D

Hier begint het al ergens op te lijken :D

Hier alvast een voorproefje van het eindresultaat. Ik wil niet teveel al laten zien, dit doe ik wel als ik mijn hele projekt ga posten.
Hier kun je wel mooi alvast het verschil van kleuren zien. 8) 8)

Meganez

Damn dat wordt mooi :D

komt er ook nog een roadbox op?

Ronnie Oost

Thanx :D
Ik ben wel van plan om een roadbox te halen. Ik had er een gezien op marktplaats, maar hij vroeg me er teveel voor. Ik kijk nog wel ff verder. Eerst lederen interieur en de wagen iets laten zaken! Dit wil ik zo snel mogelijk ;D Dat maakt 'm net ff af! :D

Danny Oost

He big brother geen dank, het waren hele leuke (wel zware ?;D) 3 maanden.
En het eind resultaat is dan ook om ?8)TROTS 8) op te zijn dacht ik zo ?:D ;D
Groetjes Danny Oost

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev