Advertenties


Inhouden na snelweg

Gestart door Willem, 7 mei 2015, 16:31:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje al een vaag probleem. Telkens als ik een grote afstand snelweg heb gereden en daarna van de snelweg af ga, lijkt de motor in te houden onder de 2200 toeren in elke versnelling. Dit is ook echt alleen na een lange afstand over de snelweg. Als het meer gevarieerd is, dus binnenwegen en snelwegen afgewisseld maar wel redelijk veel kilometers, heb ik nergens last van. Iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Het gaat hier om een 1.6 8v.

Een andere korte vraag; is het mogelijk om een de deur van een coupé uit te lijnen? De bijrijderskant sluit bovenaan te weinig en onderaan net iets te veel. Ik heb namelijk bij het wassen dat er een beetje water langs de bovenkant van de deur naar binnen komt.

Willem


jarno27

#2
Heb de zelfde motor maar geen last van .
Heb jij niet laatst de dorpels laten lassen ?
Mischien is daarbij het iets krom getrokken?

Willem

Nope was daarvoor ook al. Ik heb er ook echt alleen last van bij meer dan 100km snelweg.

Rob Bosman

Beetje vreemde klacht ook. Je zou zeggen het is logisch als de motor warm gedraaid heeft dus na 15 km snelweg zou je het ook moeten hebben maar specifiek na 100 km snelweg maakt de klacht lastig.

Christian de Vriend

katelizator verstopt?lambdasonde defect?

zeker een defecte lambdasonde kan gekke problemen veroorzaken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jarno27

Citaat van: Willem op  9 mei 2015, 22:53:33
Nope was daarvoor ook al. Ik heb er ook echt alleen last van bij meer dan 100km snelweg.
Bedoelde meer je deur die spelling heeft o-) haha

Willem

#7
Haha Jarno, ook dat was al langer.

Katalysator gaat er binnenkort toch onder vandaan zal zien of dat helpt. Hoe kan ik de lambdasonde controleren zonder er meteen een nieuwe op hoeven te zetten?

Enige lastige is dat ik  dus een grote afstand moet rijden om het te testen. Die 100km is  ongeveer. Als ik van Mn ouders Tersoal, naar Delft rijdt dan heb ik er iig last van. Dat is sws 185 km. Waarvan 150km minimaal snelweg.

Christian de Vriend

Ik heb ooit met de 1,6e ook klachten gehad op de snelweg,zei het dat ding ging inhouden boven de 120,en dan weer bijkomen,en dat constant.
na alle sensoren te hebben vervangen,bleef er 1 over,en dat was de lambdasonde ,en dat was ook de booddoener.

Als je een Clip hebt,of er (tijdelijk) aan kan komen,even tijdens het rijden aan de clip hangen,en kijken of er storingen naar voren komen.

Ik ben geen al wetend iemand,maar mijn gevoel zegt lambda,of een verstopte kat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Dan zal ik dat binnenkort eens proberen. In ieder geval bedankt  !-!

Willem

Alweer een tijdje geleden. Inmiddels de katalysator eronder vandaan en afgelopen zaterdag heb ik em uitgelezen. Daaruit kwam storing/onderbreking lambdasonde. Het inhouden/schokken is nu ook bij lagere snelheden.

Het slangetje van de map sensor was nog goed. Deze week nog maar eens uitlezen om te kijken of de storing terug is gekomen.  En dan de lambdasonde maar vervangen lijkt mij?

Willem

Lambdasonde zojuist vervangen en helaas is het probleem nog steeds aanwezig.

Eerste paar kilometers is er niet zoveel aan de hand. Dan begint het, tussen de 2000 en 3000 toeren met schokken en inhouden. Daar boven is er niks aan de hand. Het lijkt erop dat vooral bij 2800 toeren dat de motor inhoudt.

Verder als ik em stationair op 1500 houdt, klinkt het ook niet helemaal lekker.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De bougies heb ik gisteren nog vervangen.

Willem

Net maar weer een stukje gereden. Nu ineens geen inhouden en schokken meer.

Maar als ik em stationair op 1500 toeren hou hoor je wel duidelijk plofjes.

Christian de Vriend

ff de accuklemmen los halen,dan word de ecu ff gereset,dan kijken of hij beter draait.

bougiekabels of 1 van de bobines kunnen ook problemen geven als ze half werken.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Heb de bobines gecontroleerd die waren goed. Zal de bougiekabels nog even doormeten en de ecu dan even resetten is wel handig. Zullen het zien.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev