Advertenties


Ratelend geluid tijdens starten en cockpit klok springt op 0

Gestart door Soork, 17 april 2015, 11:17:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soork

Hoi Dannyfm

bedankt voor je reactie en het filmpje helaas kan ik het niet goed horen.
het is wellicht een geluid dat je zelf herkent in je filmpje maar ik herken het niet.
ik zal proberen zelf een filmpje te maken es kijken of ik het geluid er dan wel op kan krijgen maar het is een vreemd geluid.

Groet soork

dannyfm

#16
Thans voor je feedback Soork

Dit is dat bij mijn vorige Megane. dat is ook een 1.6 16V. ik heb nu een 2.0 en die hebt dat nog nooit gehad. mijn collega heeft ook een 1.6 en die moest ik ook 2x starten soms en 9 / 10 keer flinke ratel geluid bij koude start. ik heb even weten te regelen dat ik in een weekend even de auto mag lenen zodat ik dat geluid even kan vast leggen DMV een Video. ik geef haar die wekend even mijn Megane. ken ze even in een 2 Liter rijden!.

ze zeiden dat het aan de sensor lag die achter de Distributie Poelie lag van de nokkenas en de ander zegt dat het de nokkenas versteller is. hij gaf ook tijden lang "Inspuiting Controleren" aan en heb toen de CLIP er aan gehangen en kwam een storing van de Nokkenas Sensor af en die heb ik vervangen en toen was de melding weg. ik moet het echt even zeker weten voordat ik voor 259€ een andere Poelie bestel + een hele distributie kit.

mark29

Het zijn 2 verschillende dingen en die kan je op de clip gewoon zien. Dus gokken hoef je niet.

Jaspervh

Citaat van: mark29 op  8 mei 2015, 07:18:22
Der hoort ook geen 5w30 in.
Er moet ook 5w40 in.
Dikker zou ik niet gaan, want hij versteld op oliedruk, als die te dik word, of de olie te oud, krijg die al snel kuren omdat dan de versteller niet kan verstellen.

Geen 5W30? Bij mijn laatste olieverversing heb ik dit er in gekregen, en hoorde ik dat Renault dit tegenwoordig voorschrijft voor dit type.

mark29

Hoorde je van wie? Een dealer of een universeel die gegevens van internet haalt? Dat vraag ik mij wel af.
Bij ons gaat de 5w30 in de diesel met roetfilter, en olie voor de benzine motoren uit de bulk dat is 5w40.
Zal als ik het niet vergeet vandaag eens op het vat kijken wat erop staat.

Jaspervh

5W30 staat zelfs in het instructieboekje, als mogelijkheid naast 5W40. In het boekje staat: Benzine-en LPG-motoren, alle types behalve 2.0T Renault Sport. Heb deze informatie van een Bosch Car Service-garage. Maar heb dit ook een keer bij Kwikfit gehoord.

MarcN

Bij mij is er een tijdje terug 5W40 ingegaan (benzine 1.4 16V).

mark

Ik gooi ook altijd 5w40 op renault benzine motoren.
Of het moet anders zijn voorgeschreven.  ;) maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.

duckie1098

Gewoon eerst je motorolie verversen , kan ook al helpen.Dan zou ik gaan voor de klep die links boven op de cilinderkop zit en de oliekanalen vrij geven of niet.
En ja, als dat niet helpt zit er niks anders op dan de versteller vervangen.Maar je weet dan wel zeker dat de basis goed is.
Geluk ermee.

Ben

duckie1098

Gooi er wel een goeie olie in.Ik gebruik zelf vol syntetisch,maar eigenlijk alleen omdat ik om de 2 jaar olie ververs (laat doen, dat gesmeer thuis...)en omdat ik / wij geen kilometers maken.Een goede olie van een goed merk is ook goed, en de juiste dikte dan he?5W40 dus.vergeet je filter niet.KOst wat, maar dan heb je ook wat.

groetsels,

Ben

mark29

Ik heb gisteren op het bulk reservoir gekeken, het was inderdaad 5w40.
Mag aannemen dat we als dealer toch wel de goede viscositeit verkopen niet?

Soork

Hoi mark29,

En weet je dan toevallig ook het merk van de olie?
Bedankt voor de reactie

Groet soork

mark29

het merk is elf.
maarre andere merken zoals valvoline mpm enz zijn ook goed hoor.
het zijn geen motoren die 9000 toeren knallen he. als het maar op tijd ververst word. zolang het maar gerenomeerde merken zijn en niet die brol van de action ofzo.
vaak hebben automaterialenzaken nog goede olie in de aanbieding.

MarcN

#28
Action verkoopt ook Shell Helix Ultra 5W40 maarja dat zijn liter flesjes.


mark29

Grappig, zelfs fatsoenlijke olie nu.
Maar als je met een aanbieding koopt bij een automaterialenzaak heb je ooit een kan van 5 liter voor 25 euro ongeveer. Moet je wel net een aanbieding treffen natuurlijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev