Advertenties


Megane II CC afdekkapje hoedenplank mechanisme

Gestart door wigo, 12 april 2015, 15:41:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wigo

Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een Megane II cabrio coupe uit 2007. Er was bij aankoop een onderdeel defect. Op basis daarvan kreeg ik de prijs ook nog wat omlaag. Het gaat hier om: Als de kap open is zit er achter de achterbankjes een soort plastic hoedenplank met aan de uiteinden afdekkapjes die tijdens het openen/sluiten wegdraaien onder die 'hoedenplank'. Het mechanisme onder een van die afdekkapjes is op een of andere manier klem komen te zitten en is afgebroken. Het afdekkapje zelf is OK en het afgebroken onderdeel heb ik besteld bij de Renault dealer. Kost € 120,-, knap prijzig voor wat plastic. Nu heb ik de illusie dat ik het misschien zelf kan ombouwen hoewel ik niet bijster handig ben. Als dat al lukt dan moet de oorzaak van het afbreken ook verholpen zijn want anders gebeurt het weer. Het mechanisme wordt aangedreven door een kabel.
Heeft iemand ervaring of tips met deze reparatie?

repsol

het niet op tijd opzij schuiven van dat zij deel, is vermoedelijk ontstaan door de kabel die dat moet doen.
Oplossing is dan ook om die ook te vervangen, en met geduld en logies nadenken is het zelf te doen. :)

wigo

Ja dat is misschien wel een goed idee. Eens kijken of de dealer de kabel ook kan bestellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev