Advertenties

Pook trilt enorm in sommige versnellingen

Gestart door Harmen1993, 7 april 2015, 22:46:02

Vorige topic - Volgende topic

Harmen1993

Hoi,

Ik heb een Megane Hatchback 1.6 16v Fairway uit 2002 bij aankoop viel op dat de pook trilde bij gas geven en loslaten, en in sommige versnellingen dat hij dreigt terug te vallen in z'n vrij.
Ook zit er een soort woop geluid als je iets te enthousiast bent met de koppeling op laten komen en gas geven. Hoe kan ik dit het beste repareren, hij komt bij Renault zelf vandaan en hun zeiden dat het een kwestie was van een rubber vervangen.

Alvast bedankt

L0we

Even kijken waar de ruimte in zit, waarschijnlijk is het het rubber onder de auto. Das makkelijk te vervangen, en kost niet zoveel.

http://www.mister-auto.nl/fl/aslager/bolk-bol-4073_g247_a999BOL-4073.html

mark29

Harmen1993

Hoe ga ik te werk? heb zelf helaas niet zoveel verstand van een auto.

L0we

1. Koop de steun
2. Schroef hem los
3. Schroef de nieuwe vast.

Veel makkelijker dan dit wordt het niet. Krik je auto eens op, kan je kijken hoe het zit en zul je zien dat het maar een paar boutjes zijn die je los hoeft te draaien.

zapp

Maar ga NIET onder een auto liggen die is opgekrikt  8)7

jarno27

Heatzone (Mark)

Citaat van: zappy op  9 april 2015, 21:18:20
Maar ga NIET onder een auto liggen die is opgekrikt  8)7

Dit is denk ik wel de beste tip !-!. Mocht je geen assteunen hebben gebruik dan velgen of iets anders.

L0we

Citaat van: Heatzone (Mark) op 10 april 2015, 12:52:43
Dit is denk ik wel de beste tip !-!. Mocht je geen assteunen hebben gebruik dan velgen of iets anders.
Voor mij is dat niet meer dan logisch, maar goed om er even bij te vermelden inderdaad. Verder zou ik zelf altijd voor assteunen gaan. Velgen zouden ook zomaar kunnen gaan schuiven oid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev