Advertenties


klets maar raak DEEL 216

Gestart door Stefan, 30 maart 2015, 21:42:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Renault Motorsport op 27 mei 2015, 19:36:39
Kan iemand mij misschien vertellen/link geven hoe het zit met ombouwen van een personenauto naar grijs kenteken (vereisten)? Ik kan er niks over vinden bij het rdw en de belastingsdienst. Hier en daar zie ik wel wat maar zie het liever bij het rdw of de belastingsdienst staan.

Ligt eraan wat voor auto je wil ombouwen, meg coupe,cabrio hatchback, sedan kan je vergeten, station is wel te doen, maar financieel gezien verstandiger om er 1 2ehands te kopen. En dan nog als particulier geeft het grijs kenteken geen voordeel meer, dus als het om hde ruimte gaat, koop een station en trek alles achter de voorstoelen eruit.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rob Bosman

Precies zoals Michiel als zegt als particulier betaal je voor een auto op grijskenteken het zelfde als op geel kenteken, toen mijn bedrijf stopte moest ik voor mijn kangoo gelijk de volle mep betalen. Geloof ook niet dat het nog mogelijk is om een station of een terreinwagen om te bouwen naar grijs. Vroeger wel en toen moest een wagen aan een bepaalde volume voldoen en de achterbank moest verwijderd zijn, er moest een kist van een bepaalde afmeting in passen. Je ken de PTT wagens nog wel met zo verhoogd dak.

Roadkill (Michiel)

Het is nog steeds gewoon mogelijk, maar het heeft als particulier geen voordeel meer.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Renault Sport

Dat je aan een grijs kenteken als particulier niks hebt, is mij bekend. Het ging mij eigenlijk meer om de vereisten voor het ombouwen van een station. De ene site zegt dat je de achterbank eruit moet halen en de laadruimte vlak moet maken incl. tussenschot (hoe hoog?) en de ander zegt dat het laadvermogen bepaalde afmetingen moet hebben. Niks van dat alles kan ik vinden op de sites van het rdw en de belastingsdienst. :D

Roadkill (Michiel)

Er moet een blok inpassen van een bepaalde maat, die maren weet ik niet. Voor de meeste stations zal het dak moeten worden verhoogd. Laadvloer hoeft niet vlak te zijn volgens mij, zolang dat blok er in past. Tussenschot moet er wel in zitten, de ene keer mag half hoog de andere keer hoog. Bij de meeste aauto's moet de achterbank eruit omdat je anders niet aan de ruimte komt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rob Bosman

Er mag geen werkende achterbank meer in staan dus de vloer moet vlak zijn de volume van de box weet ik niet en het tussenschot moet dusdanig zijn dat er geen handel naar de bestuurder kan rollen vallen etc.

En HH Yesssss ik heb vanmiddag me cabrio opgehaald het is geworden een Renault Megane 1.6 16V van 2001 met 211K op de teller. Auto heeft wel een hoop TLC nodig maar dat gaat hij zeker krijgen. Hij Rijdt als een zonnetje alleen remmen sucks verder gaat de pook heen en weer met gas geven en terug nemen.
Kap is verder tip top in orde bestuurders kant zitten niet meer de originele schakelaars houder meer in en het handschoenen klepje ontbreekt. Van binnen verder een keurige auto met de originele radio met stuur bediening er in, ik ga alleen me tripcomputertje missen die bijhield hoeveel ik verbruikt hebt en hoeveel brandstof er nog in de tank zit. Voor nu zo blij als een jonge hond met 7 ###len.

mark

Dat klinkt als de onderste motor/versnellingsbak steun.  ;)

Als er nieuwe remslangen onder moeten, raad ik je staal omvlochten remslangen aan.
Ik heb ze zelf ook onder die van mij, echt een hele verbetering.  !-!


Rob Bosman

Klopt Mark en naar die RVS omvlochten remleidingen was ik gister toevallig al aan het kijken. Heb trouwens ook een ABS dingetje lampje brand  >:D Ga trouwens wel achter remschijven zetten in plaats van de trommels. Schijven rondom vindt ik toch net iets lekkerder. Binnenkort maar even een projecten topic openen.

mark

Dat is wel een flink karweitje.  ;) suc 6 dan alvast.  :P

Bobo1.6


Rogier

Ach ja, die gasten hebben niks beters te doen, en kraken een ander zijn hobby graag af. De eigenaar zou zijn auto vast erg mooi vinden en heeft er veel van zijn spaar centen in zitten net zoals ieder ander met een auto als hobby.


Edit : even mijn taal gebruik aangepast :P

matthew

Op knaken tuning zijn ze totaal respect loos voor een ander.

Het is net wat Rogier zegd.

Nicole

Tja het is ook niet mijn smaak, maar smaken verschillen toch?
Vind het respectloos hoe zij over mensen en hun auto's praten.
Vooral als de eigenaar trots is op zijn werk, is dat niet leuk.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Bobo1.6

Idd wat je zegt Nicole, het kan hard aankomen als je al je spaarcenten en passie erin hebt gestoken.

Christian de Vriend

Het valt me op dat we in NL meer  en meer gaan lijken op america,en dus met status,heb je
niks,ben je niks.

Over het algemeen hebben ze in de UK toch meer begrip voor elkaar als men het met iets minder
moet doen,ik merk ook bijna geen verschil op fcs of ik er was met de 1.6 of de 16v

Jammer genoeg merk ik dat,sinds ik de 16v heb,sommige opeens kunnen praten,af en
toe jammer,maar dan hou ik ook mn mond.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev