Advertenties

klets maar raak DEEL 216

Gestart door Stefan, 30 maart 2015, 21:42:56

Vorige topic - Volgende topic

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Benjamin Renon

Afgelopen week is de RS ook weer APK gekeurd. Heb geen enkele aandachtspunt, dus glansrijk door de keuring. ;)
Eind van komende week wordt er een beurtje uitgevoerd en worden de hendels voor ruitenwissers en lichten vervangen. Woensdag wordt mijn voorruit vervangen omdat er een steent(je) op mijn pad kwam. Gelukkig is alleen de ruit goed geraakt en is er aan het plaatwerk geen schade.
Eind mei ga ik met de RS naar Goes om te kijken wat deze doet qua vermogen en als check of alles motorisch in orde is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006

Tedo

mark

Benjamin Renon

Vandaag buiten werktijd om een beurtje laten uitvoeren aan de RS en de stuurhendels laten vervangen. Alles werkt weer naar behoren en de RS rijdt een stuk soepeler met nieuwe olie. Enig aandachtspuntje is dat er bij de versnellingsbak een heel klein beetje olie lekt. Dit ga ik natuurlijk in de gaten houden.

Christian de Vriend

@Benjamin It's not leaking oil,it's sweating power  ;)

De 16v gaat volgende week door de keuring,van de week de voorkeuring gehad,en ik had een
paar puntjes.

co waardes niet goed.... duhhh wat wil je zonder cat (cat word van de week aangepast)
achterlicht doet niet goed..... contactpuntjes gefixt
stadslichtje kapot...... leds besteld
remleiding roestig...... word gefixed met nieuw stukje.

as winter trek ik hele de remleiding meuk der van onder,en word alles vervangen door iets
degelijks.
abs pomp weg,door de remmen upgrade kan die het niet aan.
hoofdremcylinder vervangen door zwaardere
remdrukregelaar weg,vervangen voor instelbare,geplaatst ergens bij de handrem.
alle remleiding er van onder,en vervangen voor degelijker spul. (geen koper meer)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rob Bosman

Goed bezig Chris veiligheid voor alles.

Een van de redenen dat ik een 2.0 wilde is onder andere schijven achter maar vanwege de onbetrouwbare IDE motor ga ik morgen kijken naar een 1.6  16V Dynamique cabrio maar wil daar tzt wel schijven onder hebben achter. Weet niet of dat al eens gedaan is hier.?

Verder het weekend is nu ingegaan voor ons dus allemaal een prettig weekend

mark

Dat schijnt niet zomaar een klusje te wezen, van andere as met remschijven plaatsen en klaar.  :neen:

Dan moet waarschijnlijk ook het hele abs systeen enz ook over gezet worden. En de grotere remdruk bekrachtiger ook.

Christian de Vriend

ABS is niet persee nodig,zeker als je voor flinke remmen upgrade gaat,zal de abs het niet kunnen bij houden (wat ik heb ondervonden)
Maakte een keer een noodstop,na een sprintje,en ik trok toch 2 zwarte strepen op het asvalt,en de abs deed niks.

Voor schijven achter moet hele achteras vervangen worden,samen met de hoofdrem cylinder,als het goed is,kan je er 1 steken van een laguna.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Rob Bosman

Op een megane 1 ph 2 met een 2 liter zitten ze toch ook ? Trouwens als je bij de onderdelen lijn kijkt kom je ze ook wel tegen compleet met ABS.

Morgen eerst even naar Dordrecht naar de Cabrio kijken

Benjamin Renon

Christian de Vriend

@Rob wat bedoel je precies?

Rob Bosman

Dat je via de onderdelen lijn wel een redelijk aanbod hebt van complete achterassen van de Megane 2.0

Vanmiddag even naar Dordrecht gereden om naar die 1.6 16V Cabrio te kijken en hij zier er redelijk uit de dorpels zijn goed en binnen is ze droog en ruikt niet muf ofzo onder de kap ziet het er ook goed uit verder geen schade rondom staat alleen op zijn standaard 15 inch LM velgen, opdat hij buiten achter op het terrein en het behoorlijk wat tijd kost om hem uit te graven een afspraak gemaakt voor over 2 weken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev