Advertenties


Hoe klok instellen van een cc zonder originele radio

Gestart door Jaime, 29 maart 2015, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jaime

Goedemiddag,

Ik heb laatst me originele radio vervangen voor een dubbeldin radio. Maar nu de tijd voor uit moet kan ik dat dus niet vinden hoe ik dat moet doen.
Ik heb geen knopjes bij het klokje zitten op het dashboard.
Gaat om een megane cc van 2004.
Hopelijk is er een simpele oplossing voor.

Groetjes Jaime

jutoma

Ik denk dat je wel wat meer moet vertellen over bijvoorbeeld het merk en type radio.

Jaime

Heb er een Jvc radio ingebouwd. Maar dat heeft denk niets te maken met het klokje boven in het dashboard ? Want heb de stuurbediening ook niet meer aangesloten.
En er zat een radio navigatie in met 6cd wisselaar, en die heb ik er uit gehaald. want de navigatie was ver verouderd dus daar had ik niets aan. Maar wist toen niet dat het klokje boven in het dashboard alleen daarmee te bedienen was. Dus nu loopt hij een uur achter. En de originele radio heb ik niet meer dus die kan ik er niet even in zetten om de klok goed te zetten.
Hoor het wel of er een oplossing voor is zo niet dan ga ik het klokje er wel uithalen.

matthew

Uur achter dan klok eruit. Zou ik niet doen, maargoed.

Wat je nog kunt proberen is met de stuurwielbediening de bovenste knop 1 of allebei teglijk weet ik even niet meer ,indrukken en dan zou het klokje moeten gaan knipperen en in te stellen zijn.

mark29

Als de bediening echt helemaal weg is, vaak zit er toch een knopje bij het klokje?
Zou het gewoon in het echt moeten zien.
Als de accu pool los ligt gaat het klokje naar 00:00. Gooi die accu pool los, en stipt om 12 uur snachts er weer erop zetten.

Jaime

Matthew bedankt voor de tip. Dat heb ik geprobeerd maar dan gebeurt er helaas niets met de klok :(
Mark ik heb helemaal geen knopjes bij de klok helaas. Normaal zag ik op dat kleine schermpje de pijlen voor navigatie enzo. Maar dat is er dus helemaal uit en nu heb ik daar groot de klok.
Dat van de accu pool zou ik ook kunnen doen idd. Bedankt voor de tips iig.

Jaime

Heb net de klok helemaal uitgebouwd. Maar nergens een knopje te bekennen helaas.
Maar als ik nu een klokje scoor met knopjes kan ik die dan evt zo vervangen ?
Op mijn klokje staat AFFA3 NAV en van een andere megane AFFA2 ++ maar zou ik die dan zo kunnen vervangen ?

Felix

Die AFFA2 gebruikt een andere stekker. Maar als het je alleen het klokje wil zien is het ook mogelijk alleen 12 volt op de juiste pin aan te sluiten.
Ik heb nog zo'n AFFA2 display liggen. PM maar als je hem wil hebben ;)

Jaime

Hoi Felix,

Ik kan dan dus niet de temeratuur meer zien op de display dus.
Dus dan moet ik toch een andere oplossing zoeken want de temperatuur wil ik wel erop hebben.

Felix

Ik denk dat dat ook wel moet kunnen. Ik zal thuis eens in de schema's duiken, dan weet je in ieder geval welke draden je moet verbinden.

Jaime


Rogier

ik heb ook een dubbel din in mijn Megane 2 uit 2004, ik kan nog steeds mijn tijd aanpassen op me klokje. ik houd de source knop ongeveer 10 sec ingedrukt op mijn stuurbediening. Dan zie ik het klokje knipperen en kan ik met de volume knop mijn tijd aanpassen.

Jaime

Hoi Rogier , zolang heb ik het knopje niet vast gehouden denk ik. Ik ga het morgen vroeg nog een keer proberen. Ik zal het hier posten mocht dat lukken.

Jaime

Net geprobeerd om de knopjes 10sec vast te houden maar ook daar reageert hij niet op. Ik ga nu maar weer een carminat navigatie kopen dan stel ik daar me klok wel mee in. Ff 2x per jaar de radio wisselen moet te doen zijn haha. Iig bedankt voor de tips allemaal.

Yorick

Kan het niet bij een dealer voor een klein prijsje?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev