Advertenties

Algemeen aankoopadvies gevraagd topic.

Gestart door Gerwin Port, 31 januari 2005, 22:35:53

Vorige topic - Volgende topic

bas1984

Citaat van: Dennis Postma op 20 mei 2005, 08:36:53
Het gebeurd trouwens regelmatig dat men bijn een phase 1 1.6e adverteerd dat het en 1.6 16V is terwijl het dus eigenlijk een 8V is ;)

en daar ERGER ik me dood aan.....
waarom doen ze dat?

ze weten het nie-->>> lijkt me sterkt.....
denken dat andere het toch nie weten en dus beter gaat verkopen...

MartijnS

Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier, en zou jullie graag om een aankoopadvies vragen.
Ik kan een occasion kopen, met de volgende eigenschappen:

Renault Megane Expression 1.9 D, uit juli 2000.
Kleur: Zilver metallic
KM-stand: 165000
Verder oa: originele Audio -- Alarm -- Airconditioning -- Centrale deurvergrendeling afstandbediend -- etc
De distributieriem is vervangen op 154.000.

Nou is mijn vraag, is dit een goede aankoop voor rond de 6000? Ik ben op zoek naar een diesel, met enige luxe, en ben persoonlijk nogal fan van een megane. Uiteraard blijft het natuurlijk lastig zeggen zo op het eerste gezicht, zonder dat jullie de auto in het echt kunnen zien, maar hij ziet er nog erg netjes uit en alle papieren zijn er.

Ik hoor graag van jullie! Bedankt, groet,
Martijn - A'dam

MartijnS

--> Nog even hierop volgend, ik zit vooral aan te hikken tegen de kilometerstand, aangezien ik er elke dag mee naar Den Haag moet vanaf Amsterdam.. Thanks!

Stefan

Zo te zien zijn het voornamelijk snelweg kilometers geweest.
In 4 jaar 165.000 kilometer...
Zo'n auto heb ik persoonlijk liever dan een auto die zijn hele leven korte stukjes door de stad heeft gereden :D
De beste beslissing neem je zelf natuurlijk.
Vanaf hier valt de auto verder moeilijk te beoordelen/horen etc.
6000 Euri is niet abnormaal, maar goedkoop zou ik het nou ook weer niet noemen.
Is dit bij een dealer/particuler/universele garage?
Succes met je beslissing iig :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: MartijnS op 12 juni 2005, 14:50:12
--> Nog even hierop volgend, ik zit vooral aan te hikken tegen de kilometerstand, aangezien ik er elke dag mee naar Den Haag moet vanaf Amsterdam.. Thanks!

Den haag amsterdam,.... misschien kom ik je dan nog wel tegen s ?chtends op A44/A4.
ik rijd iedere dag Leiden-Amsterdam.

maar ik vind die kilometerstand best meevallen hoor,.. kan zeker nog wel een ton bovenop en tegen die tijd ben je de wagen waarschijnlijk allang weer zat!!
(tenminste,.. ik heb dat altijd al na 1-2 jaar)

MartijnS

Bedankt voor jullie adviezen!
Na een Dekra-keuring gedaan te hebben, ga ik hem zaterdag kopen/ophalen!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

sebastiaan

Citaat van: elmer op 26 april 2005, 21:04:46
Ik wil een renault coupe 2.0 rt kopen op lpg g3 en hij komt uit 99.
Deze auto heeft 160.000 km gelopen en ik kan hem kopen voor 5400 euro.
Hij heeft lederen bekleding en de hele mik mak.
Maar wat denken jullie is dit een mooie auto voor een mooie prijs of moet ik verder kijken.
Want veel goedkoper kom ik niet uit.

Laat het me effe weten en kan iemand mij vertellen wat de motor prestaties zijn qua pk's en topsneldheid.

Alvast bedankt groetjes  8)

Ik rijd nu trouwens een seat cordoba 1.6 uit 94 is wel een lekker pittige auto maar die coupe is zo mooi he
tja... het is te doen.. maar is dat incl. inruil of is dat particulier, verkoop je je cordoba voor een goede prijs dan heb je ook nog wat onderhandelingsruimte.
Ik denk dat er altijd door onderhandeling veel van een prijs is af te halen.
Tenminste zo doe ik het altijd..

Mark19Goor

Hey mensen,

Ik weet dat ik mischien in overtreding ben of hier mischien fout zit  :P maar ik ben van plan een Renault Megane Coupe 1.6e van BJ `96 km-stand : 142.000 te kopen..
graag zou ik willen weten op welke punten ik heel goed moet letten!? ik ben namelijk tot nu toe Opel rijder (Corsa B sport) dus met Renault heb ik totaal geen ervaring..
Ook zou ik willen weten of jullie het verstandig vinden i.v.m km-stand?.. want zoals ik al eerder zei ; ik weet absoluut niet wat Renault wel en niet kan hebben! vandaar dat ik jullie hulp inroep -> om niet de boot in te gaan.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie`s!

Vriendelijke Groet, Mark

Michel Veltman

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

MB82

Volgens mij zijn er al een boel mensen hier met een hogere km-stand dus dat moet niet zoveel uitmaken. Ik hoor daar ook bij (1.6e uit 96 met 175000km) en kreeg een tijdje terug nog een compliment van een garagehouder over hoe goed de motor liep :D

Aan het aankoopadvies op deze site moet je genoeg hebben. Verder zijn het de dingen waar je altijd op let bij de aankoop zoals banden, remmen, lekkage, enz enz. De problemen die ik tot nu toe heb gehad waren de gewoonlijke onderhouds/slijtage dingen waar elke auto last van heeft. Al wil de electra ook wel eens vervelend doen. Verder zijn er nog wel de bekende rammeltjes die op dit forum al vaak zijn besproken.

Verder vind ik het een fijne auto vooral bij de langere stukken die je aflegd. Al is de 1.6 niet supersnel, wel vlot genoeg om mee te komen in het verkeer. Ligt eraan wat je gewend bent denk ik. In ieder geval succes ermee!

Timo Zuiderduin

kilometerstand mag geen probleem zijn,.. er zijn heeel veel megane's die meer dan 2 ton hebben gelopen en die gaan nog steeds als de brandweer.
als de boel maar goed onderhouden wordt, dat is het belangrijkste!!

voor de rest, inderdaad even in het topic rondneuzen die Michel Veltman al aangaf en dan kom je een heel eind!!

coupe-monte-carlo

de mijne heeft inmiddels ook dik 2 ton gelopen, en nooit echt gekke dingen gehad, alleen koprevisie, maar dat komt omdat ik gas heb. bij de meeste gasautos ( qua megane coupe  1.6) zal dit bij de 170.000 liggen ongeveer, dat dit moet gebeuren. dus mocht het een gas auto zijn. zou ik hier ook even rekening mee houden.

bas1984

ook ik heb een vraagje.....

heb 2 meganes op het oog.....

allebei een phase 2 uit 2000 met alles elek en airco en zo....

1tje heeft er 81000 gelopen en de andere 45000 maar die schint als 2de auto gebruikt te zijn geweest dus weet nie precies hoe er mee is gereden.....

wie zou wat doen en waarom?

en waar moet ik nog op letten behalve distririem?

onder de kap bijvoorbeeld? onder de moterkap bijvoorbeeld geen steenslag heb ik wel eens gehoord( komt vaker door aso en hard rijden  ??? )

olie aan onderkant blok?

nog iemand tips..... want als het ff meezit wil ik volgende week zaterdag ergens gaan kijken :D

bas1984

Citaat van: bas1984 op  1 juli 2005, 20:09:18
ook ik heb een vraagje.....

heb 2 meganes op het oog.....

allebei een phase 2 uit 2000 met alles elek en airco en zo....

1tje heeft er 81000 gelopen en de andere 45000 maar die schint als 2de auto gebruikt te zijn geweest dus weet nie precies hoe er mee is gereden.....

wie zou wat doen en waarom?

en waar moet ik nog op letten behalve distririem?

onder de kap bijvoorbeeld? onder de moterkap bijvoorbeeld geen steenslag heb ik wel eens gehoord( komt vaker door aso en hard rijden ??? )

olie aan onderkant blok?

nog iemand tips..... want als het ff meezit wil ik volgende week zaterdag ergens gaan kijken :D

niemand????

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev