Advertenties

de renault van me vader is gevaarlijk uit zichzelf help !!!

Gestart door hendry1022, 21 maart 2015, 16:09:40

Vorige topic - Volgende topic

hendry1022

hallo ik ben hendry,
en me vader was net weg met zn renault megane scenic,
en het volgende gebeurde de auto slaat compleet op hol,
het begon als volg me pa stap zn auto in, parkeerd uit,
rijd weg en bij het stop licht spring die ineen na de 6500 toeren in zn begrenser,
zonder het gaspendaal aan te tikken !,
daarna op n 70 km weg trek de auto ineens uit zich zelf weg zonder gas te geven, zn begrenser in eens was het hele gedoe weg,
naar huis gereden net gestart niks aan de hand,
toevallig hebben we woensdag zelf de motor storing uit gelezen deze storing zat in zn catilizator nou pc gerest en niks aan de hand dikke 250 km daarna mee gereden toen de auto werd overgenomen door iets wat benzienen in de motor propt waardoor die zn begrenser in sloeg, we hebben eerde een scenic gehad die ging niet verder dan 2500 toeren uit zich zelf en onder t rijden was de niks aan de hand maar deze slaat echt alles, bij de vorige scenic was het zn stappen motor

wat moeten we doen ?
ik vertrouw dit kreng echt voor geen meter !!!!!

mvg hendry

mark29

Ja klinkt spannend allemaal.
Heb ook een paar keer meegemaakt dat een auto op hol slaat. Maak je nog eens iets mee op een dag.
Gaat ie ophol, heeft vaak motor uitdraaien geen nut, zet hem in versnelling en laat hem afslaan.

Maarre waar hebben we het over?
Wat is het voor een scenic, welke motor ligt erin?
Wat is er verder gedaan? Stel het is een turbo motor, en de oliepeil staat te hoog, kan die op olie gaan lopen.
Kan ook zijn dat de gasklep problemen geeft en open blijft staan. Enz enz, kom eens met meer informatie, dat maakt het makkelijker.

hendry1022

kan iemand infomatie geven?
want dit moet verholpen worden,
morgen gaan we naar duitsland vandaar !

hendry1022

het gaat om een scenic 1.6 16v met 100 pony's :P paarden heeft die niet meer :P
olie is ook normaal op pijl

mark29

Ok scenic 2001 k4m motor, turbo loos dus.
Staat ie overigens in verkeerde sectie.
Valt dan onder megane 1.

Olie ook net gepijld, of ga je er van uit dat die goed staat?
Die gasklep is die nog met kabel, of al elektronisch, weet zo niet uit mijn hoofd wanneer deze overgang was.
Voor op inlaatspruitstuk zit een temperatuur sensor, hangt deze niet los? Of de vacuum slaan naar gasklep, of die naar rembekrachtiger?
Een vacuumslang die los ligt, kan er voor zorgen dat de motor te veel lucht aanzuigt, waardoor de motor toerental omhoog schiet.

hendry1022

net de warme motor gepeild en staat netjes op vol dusja goed en koud zou die de iets onder zitten,
kan ik niet zien, ik voelde aan het pendaal en voelde volgens mij n kabel maar of t elktrice is weet ik niet

mvg

mark29

Achterop de motor zit de gasklep, zit hier een stekker op of een kabel? Pedaal indrukken heeft weinig nut.
Als je geen idee hebt waar we het over hebben is het misschien verstandig om iemand erbij te halen of naar een garage te gaan.
Want heel veilig is het niet, als die motor op hol slaat.

hendry1022

ik weet waar je het over hbe, maar bij een scenic is de lastig bij te komen,

mvg

mark29

Nee joh, is met 1 oogopslag te zien, of deze kabelbediend is of elektronisch.

mark29

https://www.youtube.com/watch?v=98pEnxWPVhc

Linkje naar youtube. Dit is kabelbediend, zie je die dikke zwarte kabel over het inlaatspruitstuk lopen? Dat is de gaskabel.

mark29

Als ie kabelbediend is, zal hij ergens valse lucht trekken.
Dan verdenk ik persoonlijk niet de gasklep.
Maar valse lucht.

Is ie elektronisch, ja kan er iets in de gasklep zijn, verkeerd signaal, door oxidatie ofzo.
Maar ik denk toch echt dat er een lekkage is.
Maar blijven gokken van achter een computer blijft lastig.

megcab2000 (Verkocht)

Gok (ook) op een gerafelde/hangende gaskabel. Een losse mat lijkt me te simpel :-)
Maar wie is er nou niet lid van de ANWB om die even op een snelwegP-plaats te laten checken ?
Ik zou er geen meter meer mee rijden ,voordat de oorzaak bekend is.
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev