Advertenties

Loopt stationair onregelmatig en houd heel erg in

Gestart door Laura, 19 maart 2015, 13:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Laura

Hallo!

Ben sinds 2 maanden ongelofelijk blij met mijn Megane cabrio uit 2000 en hij rijd hardstikke lekker, tot gisteren.
Gisteren reed ik van mijn werk naar huis en parkeerde hem. Ongeveer een uur nadat ik thuis kwam besloot ik hem even te gaan wassen, dus de motor was nog niet volledig afgekoeld. Hij startte verder prima maar hij begon ineens stationair heel slecht te lopen, tegen uitvallen aan. Toen ik wegreed bleef hij heel laagtoerig rijden en hij hield ook heel erg in, als ik het gaspedaal intrapte gebeurde er eigenlijk bijna niks.

Qua geluid lijkt het er op alsof hij ineens op 3 cilinders rijd. Heb even snel gekeken naar de bougiekabels etc. maar aangezien ik niet veel tijd had heb ik er verder niet naar gekeken.

Heeft er iemand een idee en/of tips die ik snel uit zou kunnen voeren of controleren? Heb hem eigenlijk gewoon iedere dag nodig en dus weinig zin en tijd om hem eerst uit te laten lezen of iets dergelijks. Thanksss
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

mark

Dan zal het waarschijnlijk aan de bougie kabels of bobine blok liggen. ( ik ga er vanuit dat een een 8 klepper is? )

Je zou de bougiekabels eens door kunnen meten.  ;)

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Lars

@Mark

8 klepper hebben ze 2000 niet meer gebouwd????

Misschien idd een van die bobines stuk...

Laura

@mark

Nee het is een 1.6 16 klepper.. Vanavond maar even de kabels doormeten idd.. Zien er naar mijn mening ook nogal verouderd uit.

mark

Dan is er waarschijnlijk gewoon een bobine overleden. 

@lars mijn vorige hb uit 2000 was ook een 8 klepper.  ;)

En omdat hij het over bougie kabels had, ging ik er vanuit dat hij een 8 klepper had.  ;)

Laura

Hallo hallo

Aangezien ik nog nooit aan een 16 klepper heb gewerkt is het nog even confusing  8)7 tot nu toe het meeste werk verricht aan heerlijk simpele oldtimer blokjes haha..
Maar ik ben er uit er is inderdaad een bobine kapot. Vanavond ga ik m vervangen en dan hoop ik dat het probleem opgelost is.
Thanks voor de hulp! X

mark

Meestal als er 1 kapot is, gaan de andere 3 ook kort daarna.

Ik had het pas geleden ook met mijn megane.
Zo ineens 2 bobines tegelijk kapot.  ;)

Vishwe

Hallo allemaal..!

Ik ben net lid (sinds gisteren eigenaar van een Renaukt Mégane Break 1.6 16v  :)) en wil gelijk een vraag stellen m.b.t. onderstaande..

Ik ben op zoek naar een penbobine, want volgens de monteur van de garage is er één stuk.
De vorige eigenaar had het motorblok schoongespoten met een hogedrukreiniger. Daarna liep de motor niet meer 100%. Het gaat met horten en stoten.
En weinig power..! Moeilijk vooruit te branden. Ik rij dus ook op 3 cillinders... Mijn monteur heeft ook een compressie test uitgevoerd en dat was verder in orde.. Geen klep stuk dus.

Voordat ik de auto kocht, heb ik met de eigenaar wel eerst even een bezoekje gebracht aan de garage (in de buurt) om de auto uit te lezen. De enige melding die het apparaat gaf was "misfire detected" van 1 van de cillinders. Deze monteur heeft toen één voor één de stekkers van de penbobines eruit gehaald en trok de conclusie dat 1 van de penbobines, stuk zou kunnen zijn.

Nou heb ik gelezen dat Renault-dealers in het verleden penbobines van het merk Sagem gebruikte. Deze gingen vaak stuk, waardoor ze zijn overgestapt op een andere merk.

Nu vraag ik me af, welke penbobine kan ik het beste gebruiken?
Als ik mijn kenteken invoer op 1 van de vele onderdelensites die er zijn, krijg ik genoeg keuze...
Ik kan natuurlijk kiezen voor de goedkoopste (zoals die van Japanparts) maar is dat wel wijs? Of maakt dat helemaal niet uit?
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen...

Met vriendelijke groet,

Vishwe.

mark

Welkom.  !-!

Gaat lekker de laatste tijd met nieuwe leden.  !-!

Ik heb zelf een setje beru's. ;)

megane77

Citaat van: llauravalentine op 19 maart 2015, 13:21:07
Gisteren reed ik van mijn werk naar huis en parkeerde hem. Ongeveer een uur nadat ik thuis kwam besloot ik hem even te gaan wassen, dus de motor was nog niet volledig afgekoeld. Hij startte verder prima maar hij begon ineens stationair heel slecht te lopen, tegen uitvallen aan. Toen ik wegreed bleef hij heel laagtoerig rijden en hij hield ook heel erg in, als ik het gaspedaal intrapte gebeurde er eigenlijk bijna niks.

Qua geluid lijkt het er op alsof hij ineens op 3 cilinders rijd.

Heeft er iemand een idee en/of tips die ik snel uit zou kunnen voeren of controleren? Heb hem eigenlijk gewoon iedere dag nodig en dus weinig zin en tijd om hem eerst uit te laten lezen of iets dergelijks. Thanksss

Ja, ik heb dit 2x gehad. 1x nadat ik de dop op de ruitenvloeistoftank vergeten was, en 1x toen er een hoop sneeuw door het openen van de motorkap onder de motorkap terecht kwam. Heel nozel  8)7. Maar punt was dat er vocht bij de ECU-stekker kwam door deze acties. Dat gaf dezelfde verschijnselen als jij opsomt. Kan er water onder de motorkap zijn gekomen bij het wassen? Mijn oplossing was langs Renault-garage rijden en die hebben de stekker drooggemaakt en ingesprayd; de 2e keer dan, want de eerste keer loste het zich na een paar warme weken vanzelf op.

Kremer

Hallo,

Waar kan ik die ECU stekker vinden?
Want dit komt mij ook bekend voor.

Dat inhouden en gas geven wat niet lukt.

Laura

Heb een van de bobines vervangen en loopt weer zoals daar voor, dus dat was ook duidelijk het probleem!
Tijdje terug dacht ik ook dat mijn bdp sensor stuk was omdat hij niet startte na een tijdje lopen, wat naar de kabels gekeken, los gehaald en er weer in gedaan, probleem is ook verholpen.

Heb wel gemerkt dat de Renaults van rond het jaartal 2000 wel een beetje dezelfde problemen hebben dus daarom is wat rondkijken op dit forum zeker een aanrader!   :)

Da Likita

Citaat van: llauravalentine op 31 maart 2015, 09:21:25Heb wel gemerkt dat de Renaults van rond het jaartal 2000 wel een beetje dezelfde problemen hebben :)

Millenniumbug   :D

Kremer

Dan zal ik toch ook maar nieuwe bobine's bestellen.
Ben ik weer 100euro verder helaas haha..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev