Advertenties


achterzijruiten eruit,hoe?

Gestart door dbt20, 28 juni 2005, 15:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

dbt20

Is het mogelijk om uit mijn 1.6e coupe de zijruiten eruit te halen zodat ik ze gemakkelijk kan blinderen?ik had al ff gekeken,maar ik weet niet of je de rand van de buiten kant er ook af moet halen, of dat je hem via de binnenkant eruit kunt halen.

Remco_B

#1
FF ander vraagje ook naar aanleiding van dit berichtje. Kan je de vaste ziruitjes vervangen door zijruitjes die open kunnen achter??

Stefan

zijruiten die open kunnen kan je heel makkelijk eruit halen :D
zo doen ze dat ook bij restyle als ze de ruiten gaan blinderen.

of je ipv een vaste ruit een beweegbare ruit erin kan zetten heb ik geen idee van
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

dbt20

maar ik heb dus ruiten die je niet open kunt zetten, maar tis volgens mij wel mogelijk zonder beschadigingen om ze eruit te halen.iemand ervaring??

Stefan

aha, ok sorry voor mijn verwarring.
daar heb ik helaas geen ervaring mee :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rombartus

ruitjes die niet open kunnen klappen,zitten vastgekit.
als je hier geen ervaring mee hebt zou ik ze laten zitten.
groetjes bart

Maikie18

Ik ben ook van plan mijn achter zijruiten te blinderen, maar ik zie weleens dat mensen een paarse kleur hebben ipv zwart.
Ben dus op zoek naar een goed merk welke niet snel verkleurd.

Iemand aanbevelingen?

En wat betreft de achterruit ik kan deze laten blinderen voor 60 euro, en dna word hij eruit gehaald. Dit is zelf niet te doen denk ik he?

peterachterop


Stefan

de achterruit eruit snap ik ook ff niet hoor...... ???
hoe wil je dat doen dan?
is helamaal niet nodig, je maakt de folie gewoon op maat aan de buitenkant (nat maken/warm maken/alvast ongeveer opmaat snijden, etc)daarna de hele lap folie naar binnen en goed op z'n plek zetten en bijsnijden.
dit kan gewoon in 1 deel
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Edgar

Foliatec heeft goede folies en geeft ook 5 jaar garantie op verkleuring. Verder hoeft je ahterruit er echt niet uit voor een stukje folie gewoon op maat maken op de buitenkant desnoods in 2 stukken met de scheidingslijn op een draadje van je achterruitverwarming. Dan aan de binnenkant plakken zou alleen wel even je hoedenplankvilt verwijderen ivm. stofdeeltjes onder je folie (wat je dus absoluut niet wilt). Ik heb het laten doen bij Sanspeed, maar achteraf had ik het misschien zelf ook wel gekund misschien niet zo snel en niet zo kundig, maar als ik dit eerder bij een ander had gezien hoe dat gaat dan had ik het wel aangedurfd.

dbt20

Ik heb vanmiddag mn zijruiten getint met folie, toch de ruiten eruit gehaald ;D, was dus niet gekit maar alleen in een dubbele rubbere rand. ik was toch echt ff zenuwachtig toen ik ze er weer terug in moest zetten.
Ik heb het nu met statische folie gedaan, die set van 10e had ik nog liggen. Zitten nog aantal hele kleine puntjes in de beide ruiten. MAar ik kan zo de folie erweer af trekken en goede er tegen aan doen, er er de tijd voor nemen ipv 5 minuten :P

peterachterop

statische folie heb ik ook ooit in mn handen gehad.
Maar statisch trekt dus ook kleine stofdeeltjes aan welke gelijk op de folie gaan zitten.
Daardoor heb je denk ik ook de kleine puntjes.

dbt20

wat is nu echt goede folie en zijn er goede bruikbare tips? ik maak de ruiten eerst goed schoon,daarna inspuiten met combi van water+afwasmiddel. en dan plak ik t folie en gladstrijken vanuit t midden met een pasje.

mickeynox

Ik wil ook m'n ruiten laten blinderen maar dan helemaal rondom ( ik weet het dat mag niet), maar ik weet niet goed voor hoeveel %. Kunnen jullie mij wat foto's laten zien met het aantal procenten erbij???? :D

Kwwet niet of ik dit in dit topic mocht posten....... ::)

Stefan

#14
kijk bijvoorbeeld eens op mijn ledenpagina, lidnr. 210 ;) :D

procentueel gezien is het volgens mij iets van 30-50-70 getint van voor naar achter
zonneband is van dezelfde folie als achterruit, 70% getint

zie ook


of



ik heb maar ff snel een foto genomen die ik voor handen had
Als je meer foto's wil zien kan dat ook :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev