Advertenties

ECU uitgewisseld - day after - nog wat probleempjes - hulp!

Gestart door Mojo, 1 maart 2015, 09:09:35

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Hallo

Tijdje Meganeloos geweest maar sindskort weer in het bezit van een 1.6e  van 1999 met nog geen 100.000 op de teller.

Nu is er gebleken dat 1 cilinder geen inspuiting krijgt. Oorzaak is te zoeken vanaf na de injectorstekker tot aan ecu. Volgens diegene moet het in de ecu zitten.

Nu wil ik graag weten of ik "zomaar" de ecu kan uitwisselen voor eentje met hetzelfde Renault nummer? Zit ik niet met een startonderbreking beveiliging?

Of is er iemand met een ecu herstelhobby die me verder kan helpen.

Kan de ecu laten reviseren via actronics maar dat is nog altijd duurder dan een gebruikte ecu.

Is dit een veel voorkomend bekend probleem?

Graag jullie reacties hulp advies !

Groeten
martijn

mark29

Google eens op startblokkeringvrije ecu.
Niet het meest nette advies, maar gezien de kosten, en de dagwaarde van deze autos niet een gek idee meer.

Christian de Vriend

ecu kan niet worden uitgewisseld naar mijn weten,deze zijn met een soort datalink met
elkaar verbonden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

paul 1

Ik heb mijn senic 16e  gekocht van 1997 met computer klachten in 2010.
heb via Markplaats een compleet zetje ( computer, transponder, sleutels, zekeringkast) kunnen kopen voor 150 euro, alles omgebouwd ( 2 uur werk) starten lopen.
Nu 2015 geniet nog steeds met volle teugen van mijn senic  (opa,s taxi).

Dus ja het kan maar dan alles om zetten.

Christian de Vriend

als je alles overzet,dan is het inderdaad geen probleem.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Mojo

Vandaag een setje opgehaald. Heb een sleutelkastje, de ontvanger en computer. Zekeringkast zit erbij maar lijkt me overbodig over te zetten. Gaar morgen gemonteerd worden. Hopelijk lukt het. Heb de set voor 90 Euro met 6 maand garantie !!!

RobScénic

Zekeringkast MOET je juist overzetten, dit is de UCH. Hier zit dus de startonderbreker in verwerkt, die communiceert met de sleutels en de ECU.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mojo

N een vraag: de handzender van de nieuwe set is de batterij van leeg. Als ik die vervang doet ie het dat gewoon weer of moet het ingeleerd worden.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mojo

alles vervangen, maar nu, bij het op contact zetten, gaat het motormanagement lampje branden. CV doet het, rode knipperled gaat ook uit.  (dit deed ie ook al bij alleen ecu vervangen overigens, icm de originele cv en startonderbreking)

Wat kan dit verder nog betekenen? Heb inmiddels de auto geschorst, om meer tijd te hebben voor herstel. APK inmiddels verlopen namelijk.

Graag je reactie.

Woont er iemand in de buurt van hengelo ov? Die met zijn brede renault kennis mij kan bijspringen?

Mojo

Update.

Na wat check up is toch het mm lampje uit. Echter nu is de benzinepomp hetgene wat niet zoemt bij het starten....

Heb de crashknop al gecheckt die gaat netjes aan en uit. Heb de stekker met contactspray behandelt. Geen resultaat

Centraal gaat open en dicht. Staryonderbrekingled gaat ook uit op contact. Gaat ook knipperen bij lange contactstand

En nu? Voor ecu wissel e.d. zoemde die nog wel...

Mojo

Net nog weer een beetje tijd gevonden  om te checken . Kom niet verder. Kan het niet zo zijn dat bv zekering of schakelrelais van de brandstofpomp defect is, die in de nieuwe kast zit?

Waar kan ik die 2 vinden om zeker te weten? Zitten ze wel eens op de zekeringkast in de auto????

Kan ik bv de botsknop doorlinken om te kijken of dit de oorzaak is?

Mojo

Zojuist. Als ik de auto op contact zet, dan hoor ik de pomp niet zoemen maar hoorde wel een soort van dubbele klik.

Ik wacht op reactie

Yorick

Ik zou je graag willen helpen maar ik heb er geen verstand van.. Succes Mojo.

Mojo

Opgelost!!!!!!!

Heb alle zekeringen 1 op 1 overgezet naar de nieuwe. Ook de relais-achtige zwarte blokjes.

Hij doet het weer !!!!!

Thnx allemaal

Groeten
martijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev