Advertenties

Achterraam werkt niet meer

Gestart door Francois, 11 februari 2015, 19:00:44

Vorige topic - Volgende topic

Francois

Hallo,
Ik zit met het probleem dat het achterraam rechts niet meer werkt.
Soms deed ik bij de bestuurders deur de bedieningsschakelaar van rechts achter ongeveer 10 sec naar boven gedrukt houden en dan werkte hij weer.
Nu had ik hem gister een stukje open gehad en wou hij helemaal niet meer dicht. Toen ik de auto dicht deed en 2 x op het knopje van mijn deurgreep duwde zodat alle ramen normaal dicht gaan ging hij idd wel gewoon mee naar boven.
Maar doet verder niets op knopje van de deur zelf en oon niet op knopje bij de 4 knopjes bij bestuurdersdeur.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Tedo

Het zou de comfortmodule op de raammotor kunnen zijn. Maar als die defect is, dan werkt meestal ook het twee keer op de sleutelkaart drukken niet meer.

Francois

Dat idee had ik dus ook, vandaar dat misschien iemand hier een verklaring voor heeft

matthew

Dan zou ik eerst de klemkracht op de stekker van de raammotor controleren/ herstellen.

Francois

Ok dank je voor de tip, ga ik dadelijk proberen

Francois

ik heb zojuist de comfort module uitgewisseld met andere achterraam en dan werkt hij wel gewoon, dus de comfort module is gewoon defect.
Iemand een idee waar ik deze los zou kunnen kopen? de renault verkoopt ze niet los namelijk.

Tedo

Op de sloop. Probeer die van een late Clio III te vinden, die passen 1 op 1 en zijn beter.  ;)

Francois

ok, en werkt dan ook de functie gewoon dat als de ramen open zijn en ik 2 x op knopje van handgreep buiten druk dat dan alles ook weer dicht gaat?

Tedo

Bij die van mij wel. Verspreid over twee auto's zitten daar ook 4 Clio motoren/modules in. Kant waar ze gezeten hebben maakt niet uit.
Je kan de module op elke positie gebruiken, of zelfs de motor ompolen door de metalen behuizing ervan 180 graden te draaien.

Francois

Heb bijna alle renault sloperijen afgebeld en niemand heeft hem omdat ze veel kapot gaan.
Iemand nog een ander adres waar ze los verkrijgbaar zijn?

Tedo

TimpieW

Ik had sinds gisteren dit probleem met mijn raam LV bestuurders raam ging niet meer dicht/open, met de sleutel-kaart wilde deze wel sluiten. alles nagezocht en meerdere topics hier gelezen. De comfort-module defect zoals heel veel renaults. Na een topic waar Alphine vermeld stond in Hengelo ben ik hier even naar gaan zoeken en deze gebeld. Jolanda (Alphine) heeft de modules op voorraad en zijn nieuw, Alleen de module los kost bij haar 65,- euro en het scheelt je het hele raammechanisme te (laten) vervangen. Dit kost bij de dealer 370,- euro. ik heb de module vervangen en meteen een werkend raampje  !-! 12 maanden garantie en ze helpt desnoods even mee zodat je direct kan testen.

jaaptina

Mijn achterraam heb ik gerepareerd met een Temic module vervanger via ebay uit Portugal.

Kenmerkend is dat je niets hoort als je het raam bediend; geen motor geluid, geen schakel geluid (relais).

Het los halen van het deurpaneel is het lastigste. Ik heb er een videotje van gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=vgloXmfw3H0

teunbekkers

Ik hoor nog wel wat geluid als ik de schakelaar van het raam gebruik. Een seconde ofzo lijkt het alsof de motor toch nog gaat draaien. Moet ik er dan vanuit gaan dat er iets anders mis is dan een defecte Temic?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev