Advertenties


Distributieriem

Gestart door Wesley, 27 juni 2005, 16:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Hallo,

Ik vroeg me af om hoeveel kilometers je de distributieriem moet vervangen.
Mijn kilometerteller staat nu op 157.000 en ik weet vrij weinig van de vorige eigenaar.
Ik weet helemaal niet of hij netjes zn beurtjes heeft gekregen en dus ook niet of de distributieriem al eens is vervangen.
Als het goed is staat er in het onderhoudsboekje wanneer standard de coupe naar binnen moet voor de distributieriem alleen heb ik die ook niet.

Alvast bedankt,

Wesley

Stefan

ligt er aan wat voor een type je hebt.........
Fase 1 of 2?
Motortype?
Diesel of benzine?
misschien wel makkelijk om te weten ;)

Ik weet iig dat bij een 1.6-16v Fase 2 de distributieriem om de 120.000 km vervangen moet worden
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Sorry  :P

Fase 1
1.6e uit 1996
Benzine

Stefan

ok,

ik denk dat bij de 1.6e de distrubutieriem eerder vervangen moet worden, rond de 90.000 of 100.000 kilometer, maar zeker weten doe ik het niet, dus hang me d'r niet aan op.
Je kan natuurlijk ook gewoon de dealer eens bellen en die kunnen je het zo vertellen neem ik aan :D
Ik zou nog even wat andere reacties afwachten van mensen die zelf en 1.6e rijden.

Dus jongens.........(en meiden ;D)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jeroen

FAQ en dan aankoopadvies

Stefan

ook bij 120.000 kilometer dus....... :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erik van der Velde

of 5 jaar  ;)

Bij mij heeft de dealer een sticker geplakt bij de veerpoot. Hierop staat de stand wanneer die vervangen is. Of iedere dealer dat doet weet ik niet, maar je kan er allicht even naar kijken.

Wesley

120.000 dus...

Hmm
Ik zit nu op 157.000
Zou die distributieriem al zijn vervangen zijn want dat valt moeilijk te controleren.
Dan is hij of net vervangen, of hij kan elk moment klappen ?
Of houdt zo'n riem het echt geen 157.000km vol ?

Stefan

Citaat van: Wesley op 27 juni 2005, 17:54:58
120.000 dus...

Hmm
Ik zit nu op 157.000
Zou die distributieriem al zijn vervangen zijn want dat valt moeilijk te controleren.
Dan is hij of net vervangen, of hij kan elk moment klappen ?
Of houdt zo'n riem het echt geen 157.000km vol ?

Ofhij vervangen is kunnen we vanaf hier natuurlijk sowieso nooit xien, misschien dat de garage je kan helpen ahv slijtageplekken of een een of andere historie.
Als het nog niet gebeurd is dan zou ik het iig maar snel laten doen dan :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MB82

Die van mij is nu maar aan de beurt. Op de sticker is te zien dat die van mij zo'n 5 jaar geleden vervangen is met 107000 km. Nu staat de teller op 175000. Hoeft het met de grote beurt in oktober niet meer in ieder geval. Het blijft wel ruk natuurlijk >:(

Maikel

Wat zijn ongeveer de kosten voor het vervangen van een distrubiteriem?

MB82

Correctie, het is 4 jaar en 68000 km geleden dat de dist.riem is vervangen. Is het niet te vroeg om de riem te vervangen? Ik kan de staat van de riem zo niet zien maar kan ik het nog uitstellen? Het is namelijk best duur zo in 1 keer :-\ Bij mijn vorige auto meende ik te herrinneren dat het zo'n 300 euro kostte.

Stefan

Citaat van: Maikel op 28 juni 2005, 20:57:13
Wat zijn ongeveer de kosten voor het vervangen van een distrubiteriem?

ligt eraan wat/doe wie je het laat doen.
bij de dealer kost het icm een grote beurt en de multiriem/spanrollen, arbeidsloon toch zeker wel tussen de 500 ? 600 euro schat ik.
distributieriem is toch helaas wel 1 van de duurste geintje saan de auto :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MB82

Dan stel ik het denk ik maar uit tot de grote beurt bij de APK eind van dit jaar. Ik laat er wel ff naar kijken nog. Maarjah zul je zien dat de riem het begeeft in de tussentijd :-X

coupe-monte-carlo

wordt de slijtage van een distributieriem eigenlijk veel beinvloed door rijgedrag?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev