Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 65

Gestart door Willem, 21 januari 2015, 09:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Felix

#180
Haha een Ph2 was zeker nog te duur?

Ik kom er nu achter dat ik tot nu toe eigenlijk nog helemaal geen foto's van het achterwerk van de Megane heb gemaakt. Ik zocht er eentje met de oude lampen.
Wat ook veranderd is is de grijze stootlijst. De vorige eigenaar had hier vier (zwarte) parkeersensoren in gezet. Dat is nu mooi weer terug naar origineel want de sloop had nog een kapotte bumper liggen waarvan het sierstuk wél heel was :)
Ook meteen meegenomen: de kabels om de lampen aan te sluiten. Ik heb de originele stekker er ook nog aan zitten voor het geval ik ooit die Ph1 lampen er weer in wil zetten. Bij het monteren gelijk maar even de bedrading voor de trekhaakhaak netjes gemaakt (lees: gesoldeerd), zo zag het er eerst uit


Verder nog een stuk isolatiemateriaal voor in de motorkap. Misschien is die 1.6 dan wat minder aanwezig op de snelweg :)

mark

haha ik wou net zeggen: je hebt die troep er toch wel tussenweg gehaalt?  :D

mark

Had maandag de koppeling vervangen, en toen ook de startmotor gemold.  l-

Gelukkig heb ik voor 126 euro incl btw een nieuwe valeo kunnen regelen.  !-!
Dus die had ik vandaag na werktijd er ff onder geschroeft.

Tegelijkertijd ook nog ff een klein beurtje gedaan, en de accu en brandstof filter ook vervangen.
Dit was wel nodig, want er kwam bruine benzine uit.  :D :D :D

mark

Gisteravond 300km gereden naar friesland en weer terug, voor een opknapsetje bbs rs.  Wou eerst 7.5j rondom, maar die kerel had niet de juiste binnen randen liggen om op een fatsoenlijke et waarde uit te komen.

Het is 2x 7j en 2x 7.5j geworden met et 32 en 30.
Vanavond ff kijken of dat goed gaat met mijn remmerij voor.  ;)

De velgen hebben een nieuw likje verf nodig, en de buitenste randen moeten opgeschuurd en gepolijst worden.  :P

Had dit setje gevonden dankzij de tip van Willem.  ;) !-!

Tedo


Willem



Yorick

Zo dan, sinds zondag staat er bij mijn baas op het erf een Mégane 1 ph 2. Opgehaald in provincie Groningen.  !-!
Er is iets mis met een zekering, waardoor de auto niet vonkt en dus niet aangaat. Ook de uitlaat hangt los, maar ik weet ook nog niet wat ik er mee ga doen. Ik heb mijn maat ook nog niet gevraagd wat hij ervan denkt. Ik wil sws de leren bekleding en de schroefset overzetten, maar als de ph2 verder wel goed is en de problemen lijken oplosbaar te zijn, dan kan het ook wel zijn dat ik daar in ga rijden en me op die auto ga focussen. Ik weet het nog niet, ik zie het wel.

Willem


Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Tedo

Dat ligt eraan van welke kant je 'm bekijkt. De achterkant van een ph.2 is wel weer mooier (maar dat vind Willem ook)  ;)

mark29

Citaat van: Yorick op 29 juni 2015, 13:20:39
Zo dan, sinds zondag staat er bij mijn baas op het erf een Mégane 1 ph 2. Opgehaald in provincie Groningen.  !-!
Er is iets mis met een zekering, waardoor de auto niet vonkt en dus niet aangaat. Ook de uitlaat hangt los, maar ik weet ook nog niet wat ik er mee ga doen. Ik heb mijn maat ook nog niet gevraagd wat hij ervan denkt. Ik wil sws de leren bekleding en de schroefset overzetten, maar als de ph2 verder wel goed is en de problemen lijken oplosbaar te zijn, dan kan het ook wel zijn dat ik daar in ga rijden en me op die auto ga focussen. Ik weet het nog niet, ik zie het wel.


Korte beschrijving die je daar hebt.
Maar hij loopt niet en er klappen zekeringen?
Waarschijnlijk ergens sluiting in draden ofzo? Haal de kabelboom maar eens helemaal open bij de zekeringkast in de motorruimte richting de motor, alles bloot leggen.
Vaak loopt daar water in, en vallen die draden uitelkaar en komen er problemen.

Willem

Ik vind de voorkant van de ph1 mooier, maar bij de ph2 is de achterkant inderdaad mooier in mijn ogen. De achterlichten en de klep zonder mistlampen zijn veel strakker.  o-)

Fubar (Marcel)

Met een setje Angel Eyes icm een tuningbumper krijgt de Ph2 wel meer 'smoel'  :q Y

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

Citaat van: Willem op 29 juni 2015, 17:46:12
Ik vind de voorkant van de ph1 mooier, maar bij de ph2 is de achterkant inderdaad mooier in mijn ogen. De achterlichten en de klep zonder mistlampen zijn veel strakker.  o-)

precies ook mijn mening  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev