Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 65

Gestart door Willem, 21 januari 2015, 09:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Ja, alleen zo'n oil catch can heeft volgens mij eerder nut bij een auto met een turbo / veel vermogen.

Felix

Daar wordt het wel vaker toegepast ja, maar bij een atmosferische motor heeft het ook zeker nut, alleen minder  :) (voor zover ik weet dan)

Tedo

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Als ik straks een TCe 180/190/220 heb, dan is het daarvoor wellicht ook wel wat.

Roadkill (Michiel)

Een oilcatch heeft op alle auto,s zin, enkel nooit terug aansluiten op je inlaat, de lucht is dan echt behoorlijk schoner en dat merk je echt wel ( nee niet in prestaties, maar veel minder vervuiling.)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Turbo of niet boeit niks, je krijgt er echt geen vermogen door.
Je houd alleen je inlaat en gasklep schoner.
Die vervuilde gasklep, dat die blijft plakken zijn ook olie dampen, dit heeft eigenlijk bij elke auto nut.

Felix

Precies, en ik ben ook wel benieuwd hoeveel olie(damp) er nou eigenlijk via de carterventilatie weer terug komt.
@michiel, waarom niet terug naar de inlaat? Lijkt mij toch beter om milieutechnische redenen.

mark29

waarom niet naar inlaat. vanwege die vervuiling.
dit zit er puur op vanwege milieu.
een auto, is ondergeschikt aan milieu affabriek, om de euro normen te halen.
egr klep is ook onzin, ook alleen maar om de nox te drukken, voor milieu.
roetfilter is ook klets, die heeft je auto ook niet nodig, zolang die niet regenereert is de uitstoot ook lager, puur milieu, maar echt niet in voordeel van de vermogen van de auto.

Benjamin Renon

Citaat van: ArjanTCE210 op 17 mei 2015, 00:44:07
Net als bij Davy , is er op de TCE180 een Dump Valve gemonteeerd.
Deze komt van Forge RS225 inclusief installatie bij Biesheuvel.
Het werd wel maatwerk bij Biesheuvel (Nieuwendijk) (super van ze !!)
en alles werkt goed. De standaard Forge slangen passen niet op een TCE180.
(O ja, deze was al getuned naar TCE210)

Plaats eens een foto van hoe alles gemonteerd is al je wilt. Misschien hebben anderen er ook wat aan.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

En jij misschien ook van je oil catch can Felix? Of heb je geen foto's gemaakt van de montage?

Felix

Dat kan wel hoor ;) Ik zal ze binnenkort even plaatsen.

mark

Vandaag de gereviseerde achteras uit polen binnen gekregen.  !-!

Ze hebben de torsiestaven zelf in het kopervet gezet.  !-!





Didi



Willem


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev