Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 65

Gestart door Willem, 21 januari 2015, 09:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Felix

Ik heb afgelopen weekend twee motorsteunen vervangen. Wat een verschil! Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.



De bovenste steun was bij nader inzien eigenlijk nog wel goed. Ik denk dat ik die weer probeer te verkopen

zapp

Da's mooi.
Kan je aangeven Wat het verschil precies is.
Ik bedoel: hoe kan je weten wanneer je aan een nieuwe motorsteun toe bent?

Felix

#107
Als je je hele uitlaatlijn heen en weer ziet gaan terwijl je de motor heen en weer beweegt.
Als je de motor voelt trillen tijdens stationair draaien (ik was eigenlijk niet anders gewend, totdat ik het verschil merkte met een nieuwe steun).

De steun bij de versnellingsbak is trouwens een koopje en zeer makkelijk te vervangen. Ik heb hem hier vandaag (20 euro)

De Megane schakelt er ook een stuk fijner door. Maargoed, wat wil je als de halve steun aan pulp is (zie foto).

mark29

Pendelsteun, merk je dat de motor heen en weer schud, pendelen, voel je gauw aan de schakelpook ook.

De bovenste motorsteun bij dit type zakt vaak door, waardoor de trillingen van de auto in de carroserie te voelen is, als een brom.

mark

Ik heb vorigeweek bij mij ook alle motorsteunen vervangen. Rijd weer als nieuw.  !-!

En had toen ook een poging gedaan om een de achters te verlagen. Maar deze zit dus echt helemaal vast gerot. >:(  Ik heb al met een sloop gemailt, en die heeft meerdere achterassen liggen.  !-! Dus binnenkort is ff een mooie as uitzoeken.  !-!

Rogier

vandaag mijn bougies vervangen, laatst de achter remmen + schijven vervangen. nieuwe interieur en lucht filter vervangen. zijn de kleine dingen voor een grote beurt, de rest doet straks een vriend van mij.

Jeroen64

Niks bijzonders maar wel nieuw, via de banden tiendaagse van kwik-fit 2 nieuwe voorbandjes scheelt toch paar tientjes ...
Megane Cabrio 16 - 16v 2000
Citroën XM 2.5 TD

matthew

Toch goed te lezen dat er aan onderhoud wordt gedaan en gedacht.

Lekker bezig !-!

Rogier

de auto moet toch nog een aantal jaar mee gaan, en zelf heb ik geen zin om onverwachts met problemen te staan.
weet iemand toevallig de kosten om de airco opnieuw bij te vullen en eventueel schoon te maken?

EDIT : ik heb trouwens ook nog 2 nieuwe uitlaat rubbers onder de auto laten plaatsen, bij mij hing het blijkbaar vast aan een ijzerdraadje  l-  l- en ik heb een nieuwe ashoes en een nieuwe wiellager.

Felix

Ik heb het hier laten doen, maar is voor jou wel een eindje rijden. Was niet duur.
http://www.autoaircovullen.nl/

Rogier

Dat is inderdaad niet heel erg duur, zijn er nog belangrijke dingen waar aangedacht moet worden aan het hervullen en schoonmaken van het airco systeem?

Tedo

Het soort koudemiddel wat er nu inzit.

Ik heb het een paar jaar terug bij de Kwik-Fit laten doen:

http://www.kwik-fit.nl/airco-onderhoud?gclid=COiY94nCoMUCFQTnwgod9g0ATg

Zo te zien nog steeds dezelfde prijs. Sindsdien doet 'ie het prima.

matthew

Airco wordt eigenlijk niet bijgevuld. Als er nog wat in zit wordt het er eerst uitgehaald en dan opnieuw afgevuld.

Airco reinigen zou je zelf nog kunnen doen.
Neem hiervoor dan de forte reiniger, is een spuitbus die je in de auto zet.

15 minuten met lopenende motor draaien en airco aan in recirculatie stand op de koudste temperatuur en aanjager minimaal 3kwart.
Daarna motor uitzetten en nog steeds alle ramen en deuren dicht hiuden, dit ook voor 15 minuten.
En dan de deuren open zetten voor 15min, dit is meer voor jezelf omdat de reiniging geur te sterk is.

mark

Ik ga binnenkort cruisecontrol op mijn hatchback inbouwen. Vind het alleen wel een beetje een raar systeem wat ik heb.

Dr zit een halve meter gaskabel aan mijn pedaal. Vervolgens stuurt dat een sensor aan, en die bediend dan weer de electronisch gasklep.  8)7

8)7 8)7

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev